Nakon prve epizode posve?ene novoj interpretaciji kultnog izgleda legendarnog R5 ponovno zavirujemo iza kulisa Renault Designa. Razgovaramo s Françoisom Leboineom, direktorom Renaultova odjela za dizajna konceptnih i pokaznih vozila. Objašnjava kako je za uspješan retrofuturisti?ki dizajn Renaulta 5 Prototype potrebno izgraditi most izme?u prošlosti i sadašnjosti.
Pobuditi lijepa sje?anja, „izmamiti osmijeh“, to je François Leboine htio posti?i Renaultom 5 Prototype. Kao glavni odgovorni za konceptne automobile i pokazna vozila u Renaultu prisje?a se rada na razvoju prototipovih svjetala, koja, kako kaže, utjelovljuju sav trud uložen u ovaj automobil. Za to je upotrijebio dobro uhodanu metodu koju je pristao podijeliti s nama.
„Kad bih morao odabrati jedan element koji simbolizira sav trud uložen u Renault 5 Prototype, to bi definitivno bila svjetla.“
Originalni R5 u svim svojim oblicima kao po?etna to?ka
Prije po?etka bilo kojeg kreativnog procesa potreban vam je materijal. Prvi korak, onaj analiti?ki, bio je provjeriti arhiv kako bismo analizirali, razumjeli i dekonstruirali originalni automobil i uhvatili samu njegovu srž. Iz fotografija, skica originala koje je izradio Michel Boué, ?asopisa iz tog razdoblja, kataloga i brošura prou?ili smo legendarni R5 iz svih kutova. Muzej Renault Classic posudio nam je vozilo da se bolje upoznamo s odre?enim elementima, pa tako i sa slavnim svjetlima.
„Snažno smo se oslonili na povijest Renaulta, a posebno na R5, koji je svojim prepoznatljivim nestašnim izgledom osvojio srca publike diljem svijeta.“
Nakon te faze, dizajneri su nacrtali prve skice na papiru, poput karikaturista koji pokušavaju uhvatiti karakteristi?ne izraze lica. “Skice su uhvatile osnovne elemente koje je trebalo zadržati da bismo reproducirali nestašan izgled originalnog R5”, objašnjava François Leboine. Zatim su prešli na grafi?ku paletu i definirali proporcije, obrise i udaljenost izme?u svjetala da bi pronašli nasmiješeni izraz lica R5 iz 70-ih.
Povratak u budu?nost iliti metoda prebacivanja
Nakon analiziranja grafi?kih karakteristika i rada na proporcijama, dizajneri rade tzv. prebacivanje; to je metoda u kojoj uzimamo predmet i prebacujemo ga u drugi svijet. „Dizajneri ovdje iskorištavaju sav grafi?ki rad iz prethodnog istraživanja, miješaju ga s mood boardom i zakonitostima dizajna današnjih predmeta da bi detalje dizajna projicirali u futuristi?ki svijet.“ U radu na Renaultu 5 Prototype, dizajneri su bili nadahnuti svijetom aeronautike, arhitekture, dizajna proizvoda, pa ?ak i elektronikom.
Zahvaljuju?i metodi prebacivanja zakonitosti dizajna, svjetla prototipa postala su pravi tehnološki i futuristi?ki elementi. Svjetla za maglu koja su se tada ?esto dodavala sko?ila su u budu?nost. Pretvorena su u dnevna svjetla potpuno integrirana u prednji odbojnik.