Po?etkom lipnja, u hrvatskoj Renaultovoj prodajnoj mreži otvaraju se narudžbe za Clio s trocilindarskim motorom s turbopunja?em TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najve?i okretni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnoš?u, štedljivoš?u i emisijama CO2 nižima za 8 posto u odnosu na benzinsku ina?icu.
Pristupa?na i štedljiva tehnologija
Uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u usporedbi s vozilima opremljenima benzinskom ina?icom motora, Renault nudi novi Clio s pogonom na plin po cijeni od 116.400 kn za ina?icu Zen koja u seriji uklju?uje prednja i stražnja LED svjetla, ru?ni klima ure?aj, elektri?no podesive retrovizore, radio ure?aj R&GO s funkcijama MP3, Bluetooth, AUX, USB, DAB i još brojnu drugu opremu.
Uporaba autoplina kao pogonskog goriva donosi znatno ve?e uštede u odnosu na benzin jer je njegova cijena više nego dvostruko niža od cijene benzinskog ili dizelskog goriva po litri. U Hrvatskoj se cijene plina kre?u oko 3,70 do 4 kn po litri za razliku od cijene benzina koje se kre?u od 8,4 kn do 8,9 kn.
Iako je prosje?na potrošnja motora s pogonom na plin nešto ve?a, ukupni trošak goriva po kilometru niži je za 30 posto u odnosu na benzinski motor te do 8 posto u odnosu na dizelski.
Neograni?ena mobilnost
Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je dvama odvojenim spremnicima, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena spremnika može prije?i više od 1000 km. Takav na?in rada omogu?uje gotovo neograni?enu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim postajama, dok je plin u Europi dostupan na svakoj ?etvrtoj benzinskoj postaji te na sve brojnijima u Hrvatskoj. Povrh toga, vozila s plinskim pogonom mogu pristupiti podzemnim garažama zahvaljuju?i ugra?enim sigurnosnim zna?ajkama (zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograni?eno punjenje spremnika do najviše 80 %).
Dokazana i sigurna tehnologija, usavršavana godinama
Integracija plinskog pogona u automobil obavlja se izravno u tvornici. Za kupce to zna?i sljede?e: jednostavno naru?ivanje bez dodatnih kašnjenja te komunikacija sa samo jednom stru?nom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za jamstvo i održavanje vozila. Benzinski motor od po?etka je konstruiran tako da omogu?i pogon na plin. Dodatan spremnik za plin izra?en je od ?vrstog ?elika i ugra?en na mjesto rezervnog kota?a kako ne bi dolazio u doticaj sa spremnikom za benzin. Nepovratni ventil, ograni?eno punjenje spremnika do najviše 80 %, ograni?enje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehni?ki sustav.
Gotovo 15 milijuna vozila u Europskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svijetu 26 milijuna. Renault nudi pogon na plin još od 2010.
Jednostavna tehnologija
Uporaba je jednostavna za voza?a. Prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obratno postiže se na dva na?ina: ru?no, pritiskom tipke smještene u putni?kom prostoru (odabrani na?in primjenjuje se i tijekom sljede?eg pokretanja vozila) ili automatski, kada se spremnik plina isprazni. Poseban pokaziva? prikazuje razinu napunjenosti spremnika plina. Punjenje spremnika plina (32 l na novom Cliju) tako?er je brzo i jednostavno (traje samo dvije minute).
Druga prednost ove domišljate integracije jest zadržavanje postoje?eg obujma prtljažnika iznad razine podnice (na mjesto rezervnog kota?a postavljen je spremnik plina).
Proizveden u Sloveniji
Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u tvornici Revoz u Novom mestu. Serijsku ina?icu Revoz je po?eo proizvoditi u sije?nju ove godine i do sada su proizveli 1.400 vozila s tim pogonom. Glavna tržišta za taj model su Italija, Španjolska, Poljska, Francuska i Portugal.
Prema navodima iz Revoza, uvo?enje tog motora i cjelokupnog sustava u proizvodnju bilo je vrlo složeno. Ostvarena je potpuna integracija u postoje?i proizvodni proces što zna?i da se svi sastavni dijelovi, uklju?uju?i i spremnik plina, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model pogonjen plinom izlazi s proizvodne vrpce u cijelosti dovršen. Sastavljanje i testiranje serijskog vozila s pogonom na plin traje oko pola sata duže nego za druge ina?ica.
Cijene u Hrvatskoj
Cijena sa svim davanjima (uklju?en redovni popust od 3000 kn na verziji Intens) | Novi Clio LPG |
Zen | 116.400 kn |
Intens | 124.400 kn |
Potrošnja goriva i emisija (po WLTP) | Novi Clio LPG |
CO2 (g/km, benzin / autoplin) | 122 / 110 |
U kombiniranom ciklusu (l/100km, benzin / autoplin) | 5,4 / 7,7 |