Lov na državne potpore nastavlja se sljede?eg tjedna, jer njih 10 posto nije zakaparilo svoj auto…
Nešto malo više od 1300 elektro i plug in automobila rezervirano je u prvom krugu poticaja i prema rije?ima iz Fonda o?ekuje se realizacija kupovine najmanje 90 posto izabranih. “Zakapareno” je i osjetno više od 500 automobila iz takozvane Renault Grupe. Twingo je svojevrsna zvijezda 1. kruga jer podaci iz Renaulta govore da njihov najmanji elektri?ni auto sudjeluje s natpolovi?nom ve?inom u prvom krugu. Ogroman interes bio je i za Dacijom Spring, no njene su prodajne brojke bile osjetno manje, jer naprosto nema dovoljnih koli?ina. Ostatak novca “prelijeva” se u drugi krug, tako da još uvijek nije kasno da uhvatite vlak za poticaje. Auto ku?e koje su vodile natje?aj i koje su skupljale ponude iznimno su oprezne u otkrivanju podataka, jer smatraju da poticaj nije iskorišten, a auto prodan sve dok Fond ne potpiše sa svakim od izabranih ugovor i dok ne isporu?e auto.
Još uvijek nije iskorišteno 90 milijuna kuna poticaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku u?inkovitost! Tako govore rezultati uplata akontacija koje su bile neophodne da bi sudjelovali u lovu na poticaje za elektro i plug in automobile. Prema informacijama iz Fonda o?ekuje se prelijevanje najviše do 9 milijuna kuna za drugi krug poticaja koji bi se mogao otvoriti sljede?eg tjedna. U manje od 8 sati ukupno je bilo zaprimljeno 1464 zahtjeva za sufinanciranje 1950 vozila. Oko 60% zahtjeva odnosi na one fizi?kih osoba. Zanimljivo je kako se velik broj odnosi i na elektri?ne motocikle i skutere i kako automobila na popisu za Fond ima približno tisu?u, a od toga broja predmijeva se da Renault grupa ima i više od 50 posto udjela.
Dvije tre?ine prijavljenih vozila su M1 kategorije, dakle osobni automobili za koje je prosje?no traženo 63.000 kuna. Zahvaljuju?i poticajima, neki od modela elektri?nih automobila cjenovno su stali uz bok klasi?nim automobilima iste klase, stoga ne ?udi kako su me?u najprodavanijima bili oni srednje klase. Veliki interes bio je i za elektri?ne motocikle, za koje se moglo dobiti do 20.000 kuna.
Nakon što su gra?ani i tvrtke rezervirali tražene poticaje u roku od osam dana prijavitelji su dužni na ra?un prodajnog mjesta uplatiti obavezni minimalni predujam, a prodajno mjesto ?e u aplikaciju Fonda u?itati ra?un za predujam i dokaz o primitku uplate od strane kupca. Nakon toga, kupcima ?e mailom sti?i potvrda o uspješnom dovršetku prijave na Javni poziv Fonda, a onima s potpunom i ispravnom dokumentacijom ?e na adresu sti?i i Odluka i Ugovor o sufinanciranju. Sredstva ?e se ispla?ivati jednokratno, u roku od 30 dana od zaprimanja potpune dokumentacije za isplatu.
U slu?aju da u roku od osam dana odre?eni broj rezervacija ne bude potvr?en uplatom predujma, Fond ?e ponovno otvoriti javni poziv te ?e prodajna mjesta nastaviti sa zaprimanjem zahtjeva do ukupno raspoloživog budžeta. Sve informacije o otvaranju/zatvaranju Javnog poziva ?e biti pravodobno objavljene na stranicama www.fzoeu.hr i vozimoeko.fzoeu.hr.
„Naš je cilj sredstva za kupnju energetski u?inkovitih vozila dodjeljivati kontinuirano. Želimo do?i u fazu da, poput nekih drugih EU ?lanica, imamo trajno otvoreni poziv tako da se svatko tko se odlu?i na kupnju takvog vozila može u svakom trenutku izravno prijaviti.“ zaklju?ila je Raj?i?.