Renault Sport divizija nastala je 1976. spajanjem Alpine i Gordini odjela. Cestovni RS Renaulti uvijek su bili zanimljivi i natjecateljski uspješni automobili i koristili su napredniju i zanimljiviju tehnologiju motora, ovjesa i aerodinamike od obi?nih putničkih automobila na kojima su bili temeljeni.
Fotografirani Mégane RS iz 2011. ima tvorničkih 250 KS i drugu mapu motora, ispuh i Öhlins podesivi ovjes s Trophy modela. Četverocilindarski 2.0 motor koristi twin-scroll turbo; iz dva para cilindara vode dva kanala za ispušne plinove prema impelerskim elisama turbine, pri čemu se ispušni pulsevi iz motora međusobno ne smetaju i pri čemu je jedan kanal na impeler usmjeren oštrije, za hitri odaziv, a drugi je usmjeren pod manjim kutem, za učinkovitost u režimu viših okretaja.
Specifična prednost Méganea RS nad sličnim automobilima (npr. Golf GTI, Civic Type R, Focus ST, Astra OPC…) je cijena: uz gotovo svu opremu (ovaj konkretni primjerak nema navigaciju i kožu, dakle teži je od Cup verzije, ali udobniji za nešto dulje vožnje), novi RS je 2011. U Hrvatskoj koštao 215.000 kn. Uz stopu inflacije od 9%, to je manje od današnjeg Mégane RS Line s malo opreme, koji je i dalje čisto putnički model. Nema puno relativno novih automobila koji postavljaju sasvim pristojna vremena na Nürburgringu, a spadaju u taj cjenovni rang.
Kako vlasnik kaže, taj automobil nije sasvim prilagođen za svakodnevne vožnje na posao, koliko za povremena putovanja i vikend vožnje; na takvim se relacijama pokazuje kao odlično izbalansirani spoj vozačke fokusiranosti i bezbrižne funkcionalnosti. Štimanje ovjesa omogu?uje široki raspon prilagodbe cesti i načinu vožnje, prosječna potrošnja od 11 l / 100 km ne zahtjeva kredit za benzin, a ugođenost prednjeg i zadnjeg ovjesa nudi agilnu, ali i stabilnu vožnju. Žuta pozadina brojača okretaja, žuti šavovi, aluminijske pedale i prikaz telemetrije (G-sile, podešavanje osjetljivosti papučice gasa, temperatura usisa, štoperica…) zaokružuju dojam automobila orijentiranog na iskustvo vožnje.
Foto: Tomislav Keglević