Renault je u petak izvijestio o 354 milijuna eura neto dobiti u prvoj polovini godine, nakon što je u istom lanjskom razdoblju pretrpio gubitak od gotovo 7,3 milijardi eura uslijed dugotrajnih obustava proizvodnje u cijeloj industriji tijekom pandemije koronavirusa.
Proizvo?a? automobila, koji se uglavnom fokusira na najprofitabilnije modele, izvijestio je o povratku na polugodišnju neto dobit nakon zna?ajnog gubitka u istom prošlogodišnjem razdoblju, zahvaljuju?i rastu prodaje automobila i cijena.
Renault, u ?ijem su vlasništvu brendovi Dacia i Lada i u partnerstvu je s Nissanom, izvijestio je o operativnoj marži od 2,8 posto u prvoj polovini godine i cilja na cjelogodišnju maržu “iste razine”. Iz kompanije su objavili da su nadmašili ciljeve smanjenja troškova.
Takvi rezultati “ozna?avaju prvi korak u našem preokretu, koji bi se trebao ubrzati dolaskom novih vozila koja su u pripremi”, rekao je glavni izvršni direktor Luca de Meo, koji je na tom položaju godinu dana.
Renault se u prvoj polovini godine gotovo vratio na pozitivan nov?ani tok, u odnosu na 6,4 milijarde eura odljeva u istom razdoblju od prije godinu dana. ?elnici kompanije se nadaju da ?e zamah potrajati.
Renault planira do kraja godine otplatiti oko petine zajma od pet milijardi eura kojeg je dobio od francuske države, rekla je glavna financijska direktorica Clotilde Delbos. Zajam je dio državne hitne potpore koju je vlada nudila na po?etku pandemije koronavirusa.
Prošli mjesec Renault je predstavio ambicioznu strategiju u proizvodnji elektri?nih vozila, fokusiraju?i se na nove, pristupa?ne verzije svojih malih automobila-ikona iz prošlosti kako bi sustigao Volkswagen u tom brzorastu?em sektoru.
Nakon pet uzastopnih tromjese?ja pada prodaje automobila, prihod Renaulta je u prvoj polovini 2021. porastao za 18,7 posto.
Izvršni direktor De Meo, bivši izvršni direktor Volkswagena, dobio je zada?u pomo?i Renaultu da okrene novu stranicu. Plan preokreta uklju?uje otpuštanje tisu?a radnika, smanjenje asortimana modela i poboljšanje suradnje u proizvodnji s partnerima Nissanom i Mitsubishijem.
Bivši šef Nissana Carlos Ghosn svrgnut je i uhi?en u Japanu 2018. godine zbog optužbi za financijske malverzacije, koje on pori?e. Ghosn je iza sebe ostavio ogromnu paletu modela s niskim maržama, a Renault je dodatno bilježio velike gubitke pod pritiskom pada svjetske potražnje za automobilima.
Francuski proizvo?a? automobila najavio je u lipnju da ?e do 2030. na globalnoj razini partnerstvo Renault-Nissan-Mitsubishi godišnje proizvoditi milijun elektri?nih vozila, u odnosu na 200 tisu?a u 2020. godini.
HINA