Reparirani dijelovi: Višestruko jeftinije, a ponekad i jedino rješenje

0
764

Nakon isteka jamstvenog roka odlazak u ovlašteni servis ve?ini se voza?a ne isplati jer pristupa?nije rješenje predstavlja reparacija odre?enih dijelova.

Dok je automobil nov ili barem relativno nov, problema nema, ali nakon što odradi nekoliko godina obi?no se po?inju pojavljivati prve poteško?e, problemi, posjeti servisima… Ako je još u granicama jamstvenog roka, sve se naj?eš?e rješava u ovlaštenim servisima i tu su mogu?nosti za eventualno smanjenje troškova ili nikakve ili svedene na minimum. No kako godine prolaze, nije tajna da se vlasnicima nešto starijih modela više ne isplati obavljati redovne servise, pa tako ni izvanredne popravke, u skupim radionicama unutar službene mreže.

Dijelom to vrijedi zbog ?injenice da ih na to više ništa ne obavezuje, dijelom zbog skupljih radnih sati, a dijelom i zbog cijena novih rezervnih dijelova koji su, u slu?aju originala, ponekad višestruko skuplji od zamjenskih, tako?er novih dijelova. A ponekad su i takvi mnogima preskupi ili ih za neki model uop?e nema u ponudi, pa se u tom slu?aju kao jedino rješenje name?e reparacija postoje?ih neispravnih komponenti.

Što se sve može reparirati i može li se takvim dijelovima uop?e vjerovati? Odgovor je: puno toga i da, prema iskustvima ve?ine voza?a koji su se odlu?ili na taj korak, može im se vjerovati, tim više što se za dio njih dobiva i ?vrsto jamstvo za obavljeni posao. Primjerice, to vrijedi kod tvorni?ki obavljenih reparacija, koje su sve ?eš?a pojava u svijetu automobilske industrije. I to je ve?, uostalom, dobar znak jer pokazuje da su i veliki proizvo?a?i i dobavlja?i, poput primjerice Boscha, shvatili da im je bolje da i oni uzmu barem dio kola?a koji se odnosi na reparacije.

Osim svega, uštede za voza?a pritom su ?esto tolike da bi se i najskepti?niji vjerojatno odlu?iti ‘riskirati’. Primjerice, vlasnik jednoga Colta nedavno je bio primoran promijeniti letvu volana ?ije su oži?enje na parkingu pred zgradom oglodali miševi. ?ovjek se s pravom šokirao kad je saznao da bi novi dio trebao platiti 7500 kuna pa se odlu?io na reparaturu koja ga je na kraju izašla svega – 1500 kuna. Ra?unica je, dakle, sasvim jasna. Što se sve, dakle, od dijelova popravlja? Mnogo toga, uklju?uju?i mjenja?e, lamele, diferencijale, turbopunja?e…, pa ?ak i vjetrobranska stakla. Evo nekoliko primjera…

Letve i pumpe volana
Do problema kod spomenutih letvi i servo pumpi upravlja?a naj?eš?e dolazi zbog ošte?enih manžeta te ulaska ne?isto?a i vode, a to otvara put nastanku korozije i otkazivanju prvotne funkcije. Kao i u nekim drugim slu?ajevima, netko pla?a originalni zamjenski dio, dok se dio voza?a pritom odlu?uje na nabavku polovne letve, bilo na otpadu ili preko oglasa, ali ona je sigurno lošiji izbor od reparirane. Nešto jeftinija ?e biti, ali nikad ne znate kad ?ete morati mijenjati i nju.

Ko?ione ?eljusti
Me?u dijelovima koji se vrlo ?esto repariraju su ko?ione ?eljusti. Uzroci problema ovdje tako?er mogu biti razni, od zablokiranih stražnjih ?eljusti zimi (do ?ega zna do?i na niskim temperaturama ako se, primjerice, ru?na ko?nica ina?e rijetko koristi), pa do istrošenih i ošte?enih klipova. Zaštitna gumena manžeta s vremenom se troši, baš kao i ko?ione plo?ice, pa klip s vremenom postaje sve više podložan vanjskim utjecajima te se polako haba i treba ga mijenjati. Procedura je i ovom slu?aju u ve?ini specijaliziranih radionica takva da se ošte?eni dio ostavlja, a umjesto njega se ugra?uje drugi, ranije reparirani. Radi li se o rje?em modelu, trebat ?e vjerojatno pri?ekati dan ili dva da se nabave svi potrebni dijelovi, ali i to se u pravilu rješava bez ve?ih problema. Cijene variraju od modela do modela i obi?no se broje u stotinama kuna te su u pravilu barem tri do ?etiri puta jeftinije od novih ?eljusti.

Elektropokreta?i i alternatori
Anlaser ili, koristimo li ispravan naziv, elektropokreta? obi?no strada kao kolateralna žrtva nekog drugog problema u vozilu. Ne do?e li do normalnog starta, prva reakcija voza?a obi?no je opetovano dulje verglanje, a ono bez predvi?enog hla?enja uzrokuje pregrijavanje ?etkica i rotora. Oni ina?e mogu stradati i na duge staze, s redovnim trošenjem, a znaju otkazivati i drugi dijelovi, poput automata povezanog sa zamašnjakom. Cijene repariranog elektropokreta?a startaju od stotinjak kuna i obi?no su barem dvostruko jeftinije od novoga. Na alternatorima kvarove i poteško?e ?esto tako?er uzrokuje pregrijavanje kao posljedica sve ?eš?ih i snažnijih naprezanja, a pritom je prvi na udaru diodni most. Razvoj automobila i sve ve?e pove?anje broja trošila u osobnom automobilu uvjetovali su i stalno pove?anje snage alternatora, a istodobno su njegove dimenzije smanjene, pa se nerijetko doga?a da se u specijaliziranim radionicama sa spomenutim teško?ama ?eš?e pojavljuju noviji i op?enito opremljeniji automobili od onih starijih i jednostavnijih. Cijene se i ovdje razlikuju od slu?aja do slu?aja, a za osobne automobile startaju ve? od stotinjak kuna, dok se kod velikih i skupljih gospodarskih vozila mogu brojiti i u tisu?ama.

Glave motora
Reparacija glave veliki je zahvat do kojeg obi?no dolazi nakon havarije motora. Glavni primjer uzroka za to svakako je pucanje remena, koje uzrokuje udaranja klipa u ventile, njihova savijanja i pucanja te velika ošte?enja glave motora. Popravak se obavlja u nekoliko faza i obuhva?a razli?ite dijelove od usisnih kanala do dosjeda, odnosno podupira?a ventila, a pritom je od velike važnosti i materijal od kojeg je glava izra?ena, aluminij ili sivi lijev… Ovisno o tome o koliko se to?no kompleksnom popravku radi, reparatura glave motora može potrajati od nekoliko radnih sati do nekoliko dana, a na sli?an na?in onda se formiraju i cijene samih zahvata. Iznosi se kre?u od oko 1000 kuna naviše.

Zadnji most
Glavobolje sa zadnjim mostom nisu strane vlasnicima malo starijih primjeraka, obi?no francuskih marki Peugeot i Citroen, za koje su konstrukcijski specifi?ni. Glavna osovina mosta kod njih, obi?no nakon velikog broja prevaljenih kilometara, postaje podložna uvla?enju ne?isto?a vlage i soli, koji zatim po?inju nepovoljno djelovati na njezinu unutrašnjost i ležajeve. U slu?aju problema cijeli je most potrebno skinuti s vozila, nakon ?ega ?e do?i do rastavljanja svih klju?nih dijelova, zamjene i temeljitog ?iš?enja. Ovako reparirani most može se nabaviti od 1200 do 1500 kuna, ovisno o konkretno obavljenim zahvatima i odre?enome modelu.

Dizel-pumpe i injektori
Slabo dihtanje i loša kvaliteta goriva me?u razlozima su koji mogu prouzro?iti razne probleme s dizelskim pumpama. Naj?eš?a poteško?a pritom se svodi na to da pumpa procuri, nakon ?ega se doga?a zaustavljanje vozila ili neke druge posljedice. Probleme, nadalje, izme?u mogu uzrokovati i otpadne strugotine s dotrajalih ležajeva koje se na?u u gorivu. Popravci se sastoje od otvaranja i dijagnoze kvara, rastavljanja, ?iš?enja i zamjene odre?enih dijelova te stoje od nekoliko stotina kuna naviše, no uvijek su mnogo jeftiniji od kupovine novih dijelova. Govorimo li o injektorima, naj?eš?i uzrok problema je gorivo, odnosno njegovo nekontrolirano propuštanje u cilindar. Ono za posljedicu može imati izgaranje katalizatora i filtra krutih ?estica, pa ?ak i klipova. Klju?ni dio popravka je fino podešavanje postavki rada obnovljenih injektora, da se problemi ne bi jednostavno ponovili. Popravci stoje nekoliko stotina kuna po injektoru, a kupnja novoga, s druge strane, taj izdatak zna podi?i do nekoliko tisu?a kuna.

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com