SVJETSKA PREMIJERA: Smart 1 je dobio potpuno novi izgled, a promijenjen je i cijeli koncept koji utjelovljuje automobil.
Zbogom zajedništvu s Renault Twingom. Smart #1 je puno više inspiriran Mercedes-Benz vozilima, a s dužinom od 4,26 metara ozbiljno se približio i kompaktima. I sve na struju, baterija od 66 kilovata, autonomija 440 km, a max. brzina i 180 km/h. Naravno u tom slu?aju ra?unajte da ?ete prije?i i nekoliko puta manju kilometražu.
Prva generacija pametnih vozila, koju je obilježio smart Fortwo model i donijela je potpuno novi koncept na podru?ju osobne mobilnosti. Marka pod okriljem Mercedes-Benza predstavila je automobil za pojedinca ili najviše dva putnika (nekoliko ih se rijetko vozi u automobilu odjednom), što je zahvaljuju?i svojim kompaktnim dimenzijama naru?eno za gradsku upotrebu. Na kraju, ali ne i najmanje važno, to se ?esto pokazalo u praksi, kada su ih voza?i parkirali unatrag umjesto uzdužno na bo?na parkirna mjesta, kako bi na standardno parkirno mjesto mogli parkirati ?ak dvoje… Novi Smart s odgovaraju?im imenom #1 više nema puno zajedni?kog sa svojim prethodnicima. Nestali su korijeni koje su dijelili s Renaultom Twingom, a s njim i detalji dizajna. smart #1 je puno više inspiriran Mercedes-Benz vozilima, radi puno zrelije. Istovremeno, s duljinom od 4,27 metara, snažno je narastao i ve? je po?eo ulaziti u B segment.
Snage i baterije ne bi se posramili ni mnogo ve?i modeli
Ali neke stvari se još uvijek ne mijenjaju. Smart #1 ostaje vo?en samo na stražnjem paru kota?a i uz pomo? struje. No, elektromotor ?e biti daleko najsnažniji od svih svojih prethodnika, uklju?uju?i i one s oznakom Brabus. Nudit ?e ?ak 200 kilovata snage i najve?u brzinu od 180 kilometara na sat. Uz to, bit ?e opremljen i baterijskim paketom kapaciteta 66 kilovat sati, koji ?e omogu?iti do 440 kilometara elektri?ne autonomije – puno više nego što biste o?ekivali od gradskog automobila, kojeg novog smarta o?ito više nema.
Izlazima iz urbane sredine bit ?e prilago?en i set asisten?nih sustava. Uz radarski tempomat, uklju?ivat ?e sustave zadržavanja trake, sustav za upozorenje na mrtvi kut, pomo?nik za zastoje u prometu, koji ?e raditi i u gradu i na autocesti, da spomenemo samo neke, snage do 150 kilovata, što zna?i da ?e se 10 do 80 posto kapaciteta napuniti za manje od pola sata. Naravno, automobil ?e biti zadovoljan i mogu?noš?u punjenja putem ku?ne uti?nice, wallboxa i ostalim proširenim opcijama.
Velika pozornost usmjerena je prema umjetnoj inteligenciji
Veliki porast u centimetrima (ili ?ak decimetrima) ?e se naravno primijetiti i u prtljažniku. Broj 1 ima prtljažnik od 15 litara sprijeda te izme?u 273 i 440 litara prostora straga, ovisno o rasporedu sjedala druge klase. Novitet donosi potpuno novo iskustvo u odnosu na svoje prethodnike. Ali s pametnim, uz sav prostorni i tehnološki napredak, to sugeriraju. Dizajneri su veliku pozornost posvetili kabini – gdje je ponovno prikazana povezanost sa trokrakom zvijezdom – a u kojoj je još više pažnje posve?eno povezivanju pametnih ure?aja, vozila i voza?a. Za to ?e se pobrinuti umjetna inteligencija, a voza? ?e sve postavke i ostale podatke mo?i spremati na svoj smart ID korisni?ki profil u oblaku.
Ove i mnoge druge usluge bit ?e dostupne korisniku putem 12,8-in?nog zaslona infotainment sustava visoke razlu?ivosti. To ?e omogu?iti daljnje prilagodbe i personalizaciju voza?evog okruženja, uklju?uju?i ambijentalno osvjetljenje, a otvarat ?e se uvijek nove mogu?nosti sa stalnim ažuriranjima ‘mozaka vozila’ (ECU), budu?i da ?e biti mogu?e daljinski nadograditi 75 posto njegovih podataka.