Kad je Ondrej Brom kupio Volkswagen Bubu koja je propadala pod drvom nije mu bilo ni na kraj pameti da je rije? o najstarijem primjerku.
Ve? godinama kolekcionari pomalo pumpaju cijene prvih serija Volkswagen Bube pa ona, bez obzira na ?injenicu što je proizvedena u 21 milijun primjeraka, sve više dobiva na cijeni.
No, ovaj konkretan primjerak uistinu je nešto posebno. Službeno gledano, ovaj automobil zove se KdF-wagen Type 60, a proizveden je 1941. godine, još dok Volkswagen nije postojao. Proizvo?a? automobila pod tim imenom nastao je tek nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Automobil na slikama poklonjen je odmah nakon što je izašao iz tvornice. Berlinski slavni kompozitor Paul Lincke uživao je u njemu sve do kapitulacije, kad mu se gubi svaki trag. Nitko nije znao gdje je KdF-wagen Type 60 s brojem šasije 20.
Ondrej Brom je 1988. godine ugledao Volkswagen Bubu kako propada ispod jednog stabla i poželio ju je kupiti. No, u nov?aniku je imao svega 4000 ?eških kruna, a vlasnik je tražio 60.000, no, premda je bila rije? o ?angrizavom starcu ipak je pri?ekao da mladi student ode do banke.
Punih devet godina Ondrej Brom živio je u uvjerenju kako je vlasnik Volkswagen Bube. No, kad je automobil po?eo ozbiljno restaurirati shvatio je da je rije? o raritetu. To mu je bio još snažniji poticaj da KdF-wagen Type 60 dovede u stanje što sli?nije originalnom.
U kakvom je stanju automobil bio kad ga je Ondrej Brom najbolje do?aravaju fotografije. Dakle, posla je bilo u izobilju, a tražena razina originalnosti iziskivala je velika sredstva pa je 2012. godine poljski restaurator Jacek Krajewski preuzeo projekt i potrudio se da KdF-wagen Type 60 dobije tretman kakav zaslužuje.
Najve?e oduševljene nastupilo je kad je nakon uklanjanja boje, rendgenskih snimaka i korištenja raznih kemikalija, ispod korozije prona?en broj šasije – 20!