Osniva? i izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac rekao je u ?etvrtak da je ta tvrtka od po?etka koronakrize do sada zaposlila oko 150 ljudi, a nazna?io je da je u skorijoj budu?nosti o?ekuju “neke nove investicije”.
“Stvari se toliko eksplozivno doga?aju, jako brzo rastemo, a mislim da smo od po?etka korone do sada zaposlili 150 ljudi. Nastavljamo rast unato? krizi, otvaramo urede van Hrvatske, a u Hrvatskoj ?emo uskoro otvoriti jedan s 400 ljudi”, izjavio je Rimac putem video razgovora na konferenciji “Poduzetni?ki mindset 2020”, koju organiziraju platforma Poduzetnik i programski partner EY Hrvatska.
Tako Rimac Automobili, bez Greyp Bikesa, trenutno zapošljavaju 815 ljudi, dok ih je u Greypu zaposleno još oko 85, otkrio je Rimac, koij kaže da imaju i “neke nove stvari o kojima još ne?e razgovarati”.
Spomenuo je tako tek “neke nove investicije” na kojima tvrtka radi.
U njegovu tvrtku dosad su izme?u ostalih uložili Porsche, Hyundai i kineska Camel grupa.
Rimac spojio Porsche Digital i Infinum
Doma?a IT tvrtka Infinum po?etkom tjedna objavila je da s tvrtkom Porsche Digital, podružnicom upravo Porschea, u Hrvatskoj pokre?e tvrtku Porsche Digital Croatia za dizajn i razvoj softvera, umjetnu inteligenciju i strojno u?enje, a u koju ?e uložiti 10 milijuna eura.
Rimac je otkrio da je on Porsche Digitalu predložio suradnju s Infinumom, a prije otprilike do godinu i pol dana spojio ih je s jednim od osniva?a Infinuma Tomislavom Carom.
“Ostalo je povijest”, kaže Rimac, koji je presretan jer se ta suradnja ostvarila, dodaju?i da ima velik respekt prema ekipi u Infinumu.
Za izgradnju poslovanja mora se gledati globalno
Odgovaraju?i na pitanja sugovornika Berislava Horvata (EY Hrvatska), Rimac kaže da je neke stvari mogu?e raditi lokalno, primjerice u turizmu, i to može biti vrhunski, no ako se gradi veliko poslovanje, od po?etka treba gledati globalno.
“Ako netko želi graditi posao, mora ciljati svijet”, isti?e Rimac, dodaju?i da njegova tvrtka nikada nije tražila ni kupce ni investitore u Hrvatskoj.
“Hrvatska je toliko bezna?ajna u poslovnom svijetu da je uop?e smiješno razmišljati o nekakvim lokalnim okvirima”, ocjenjuje Rimac, a kao primjer navodi upravo Hyundai, ?iji prihodi su ?etiri puta ve?i od hrvatskog BDP-a.
Rimac je za 2017. proglašen i EY Poduzetnikom godine, a kao pozitivno u sudjelovanju u tom projektu izdvaja iznena?uju?e poduzetni?ke pri?e u Hrvatskoj, za koje prije nije znao, a koje nude i potencijal suradnje.
Smatra da Hrvatska može imati poduzetni?ke pri?e koje su globalno konkurentne, primjer ?ega je i vodnjanski Infobip, no nažalost, vrlo malo.
Na pola prsta jedne ruke, ilustrira Rimac, mogu se nabrojati hrvatske tvrtke koje, s obzirom na konkurenciju, mogu biti zanimljive u Monacu na dodjeli globalne nagrade EY Poduzetnik godine.
Rimac Automobili državi dosad platili oko 17 milijuna eura poreza
Rimac kaže da su Rimac automobili do sada državi platili oko 17 milijuna eura poreza, a u tom razdoblju je sam sebi na ime pla?e isplatio tek nekoliko postotaka od tog iznosa.
“Od Rimac Automobila država trenutno ima puno više koristi nego ja osobno”, malo se i našalio Rimac, napominju?i da ljudi ?esto ne shva?aju takve stvari, ve? se “hvataju” za negativnosti.
Smatra da se treba popularizirati poduzetništvo, posebice ono dugoro?no i održivo, koje ima pozitivne efekte i za šire društvo.
“S poduzetništvom je svima bolje, jer što više imamo Infobipova, svima ?e biti bolje”, isti?e Rimac.
Upornost je najbitnija karakteristika poduzetnika
Kao najvažniju karakteristiku poduzetnika Rimac izdvaja izdržljivost odnosno upornost, isti?u?i da onima koji o?ekuju “brzi povrat” nije mjesto u poduzetništvu.
“Puno poduzetni?kih pri?a krene naopa?ke jer ljudi razmišljaju kratkoro?no i misle se brzo obogatiti, što je u poduzetništvu jako teško”, rekao je Rimac, koji kao važnu karakteristiku poduzetnika apostrofira i znatiželju.
Kod poslovanja kao važnu isti?e i profesionalnost na svakoj razini
Treba biti profesionalan u pristupu i u pismenoj i usmenoj komunikaciji, kaže Rimac, te ocjenjuje da u hrvatskom obrazovanju to nedostaje.
Navodi primjer inženjera, koji su vrlo dobri tehni?ki, no nedostaju im, ?ega su i sami svjesni, “meke” vještine, vezano i za projektno upravljanje, dokumentaciju te komunikaciju.
Kaže i da ljudi u Hrvatskoj ?esto sebe smatraju “vrlo pametnima i sposobnima”, uz izgovor da nemaju novca za razvijanje posla.
No Rimac im poru?uje da se puno puta i bez kapitala neki projekt može razraditi puno dalje od osnovne ideje.
Važno je ne nalaziti izgovore, napominje, a kao vrlo važnu apostrofira i brigu o detaljima i pripremu, pri ?emu se pri prezentaciji projekta mora biti upu?eniji u tematiku od osobe kojoj se prezentira.
HINA