Vlasnik Rimac Automobila Mate Rimac kazao je u ?etvrtak da njegova tvrtka razvija projekt autonomnog vozila, tzv. robotaksija, a prvi bi se njegovi primjerci, ako projekt uspije, mogli na?i na testiranjima odnosno vožnjama zagreba?kim ulicama ve? 2024. godine.
Istaknuo je da ?e po?etkom sljede?e godine široj javnosti predstaviti robotaksi – autonomno vozilo bez voza?a. Kazao je da iako sada Nevera završava s homologacijom i testiranjima i uskoro kre?e u serijsku proizvodnju, projekt robotaksija treba biti puno ve?i od Rimac Automobila.
“Radi se o velikom potencijalu. Prototip robotaksija je napravljen, vidjeli su ga današnji gosti, no moramo ga dovest do više razine i prezentirati kako treba, vjerojatno po?etkom idu?e godine. Ideja nam je da 2024. krenemo s vožnjama tog autonomnog vozila po Zagrebu. Ako ne uspijemo s projektom, propast ?e svi ti novci koje smo uložili i koje ?emo uložiti, dakle stotine milijuna. No naš je cilj 2024 to napraviti, zajedno sa svom potrebnom infrastrukturom”, kazao je.
Rimac je ponovio da njegova tvrtka još nije došla do uspjeha, da to tek predstoji, ali i da ide dobrim korakom prema tome s ve? tisu?u zaposlenika, više od 200 milijuna eura privu?enih investicija i s još puno više investicija u dolasku.
“I to investicija u razvoj, zapošljavanje i proizvodnju u Hrvatskoj, koja se izvozi u cijeli svijet. Velika stvar za nas bila je preuzimanje Bugattija, firme koja posluje više od 110 godina, to je velika odgovornost. Prvi put u povijesti VW je jedan brend izdvojio iz svog portfelja”, naglasio je Rimac dodavši kako je VW najve?a firma u Europi sa 250 milijardi eura godišnjeg prihoda.
Bugatti je, naveo je, uspješna firma, no Rimac Automobili žele ga napraviti još uspješnijom.
“Nije istina da je Bugatti vru? krumpir, oni su uspješni, zadnje tri godine su profitabilni, godišnje prodaju 90 vozila i imaju oko 300 milijuna eura prihoda”, istaknuo je dodavši da mu je VW Grupa povjerila Bugatti jer vjeruje da Rimac Automobili ima tehnologiju i pravi pristup za tako nešto.
Vezano uz spomenuto preuzimanje Bugattija otkrio je kako su im iz Porchea donijeli prototip Panamere i rekli da imaju tri mjeseca da pokažu kako mogu napraviti automobil boljim. “Mi smo unutar istih gabarita baterije i u istoj masi postigli da automobil ima dvostruko ve?i domet i dvostruko ve?i kapacitet baterije”, rekao je Rimac.
Na pitanje kako ?e izgledati budu?i Bugatti, naglasio je da bi najlakše bilo uzet Neveru i napravit od njega Bugattija.
“Smatramo, me?utim, da trebamo napraviti ono što je najbolje za marku. Nikada nismo bili tvrdoglavi u tome da on mora biti na struju, ve? ?emo napraviti ono što ima najviše smisla. Mislimo da za Bugatti srednjoro?no itekako ima smisla da bude hibrid, a to zna?i vrlo snažna elektrifikacija, vrlo zanimljiv motor s unutarnjim izgaranjem, a na drugom kraju spektra Nevera i drugi Rimac modeli koji su potpuno elektri?ni”, zaklju?io je Mate Rimac.
HINA