Ameri?ki dužnosnici odobrili su zahtjev kineskog tehnološkog diva Huaweija za kupnjom ?ipova koje planira koristiti u proizvodnji automobilskih komponenti, izjavila su dva neimenovana izvora.
Huawei se našao u problemima nakon što je kabinet bivšeg ameri?kog predsjednika Donalda Trumpa doma?im kompanijama ograni?io prodaju ?ipova i drugih dijelova koje koristi u proizvodnji opreme za mobilne mreže i mobilnih telefona.
Kabinet predsjednika Joea Bidena slijedi tvrdi stav prethodnika o prodaji ?ipova kineskoj tvrtki koji se koriste u ure?ajima baziranima na 5G tehnologiji i opremi kompatibilnoj s takvim ure?ajima.
Proteklih tjedana i mjeseci situacija se promijenila i SAD je izdao dozvole koje dobavlja?ima omogu?uju da Huaweiju prodaju ?ipove za proizvodnju komponenti za automobile kao što su video-zasloni i senzori.
Zaokret se dogodio paralelno postupnom preusmjeravanju kineske kompanije na proizvodnju ure?aja manje izloženih ameri?kim zabranama.
?ipovi za automobile op?enito se svrstavaju u kategoriju manje sofisticiranih proizvoda pa je lakše ishoditi dozvolu za njihovu prodaju.
Izvor blizak postupku izdavanja dozvola rekao da Washington odobrava prodaju ?ipova za vozila koja možda imaju druge komponente s 5G funkcijama.
Upitana o dozvolama, glasnogovornica ministarstva trgovine izjavila je da kabinet i dalje dosljedno provodi politiku izdavanja dozvola “kako bi se ograni?io Huaweijev pristup robi, softveru i tehnologiji za aktivnosti koje bi mogle naškoditi ameri?koj nacionalnoj sigurnosti i vanjskopoliti?kim interesima”.
Ministarstvo trgovine ne smije objavljivati informacije o odobravanju odnosno odbijanju zahtjeva za izdavanjem dozvola, tuma?i pak izvor.
Glasnogovornik Huaweija nije želio komentirati informaciju o izdavanju dozvola, ali je dodao: “Gradimo poziciju novog dobavlja?a dijelova za inteligentna umrežena vozila i naš je cilj pomo?i proizvo?a?ima automobila da grade bolja vozila.”
Pozivaju?i se na ameri?ke sigurnosne i vanjskopoliti?ke interese, SAD je uložio velike napore kako bi zako?io rast Huaweijevog klju?nog poslovanja povezanog s komunikacijama, podsje?a Reuters.
Godine 2019. Washington je uvrstio Huawei na crnu listu, zabranivši doma?im kompanijama da mu prodaju robu i tehnologiju ako ne ishode posebne dozvole. Prošle godine postrožili su mjere i ograni?ili i prodaju ?ipova koji se proizvode u inozemstvu uz korištenje ameri?ke opreme.
Washington nastoji uvjeriti i saveznike da kinesku kompaniju isklju?e iz javne nabave opreme za mobilne mreže 5G, tvrde?i da možda špijunira za kinesku vladu. Huawei je to opetovano opovrgavao.
Kineska kompanija zabilježila je u prvoj polovini godine najve?i pad prihoda otkada je osnovana budu?i da je zbog ameri?kih ograni?enja bila prisiljena prodati zna?ajan dio neko? dominantnog poslovanja s mobitelima, a još nije potpuno razvila nova perspektivna podru?ja poslovanja.
Predsjedatelj uprave kineske tvrtke Eric Xu naglasio je pomak prema pametnim automobilima na ovogodišnjem šangajskom sajmu najavom suradnje s proizvo?a?ima automobila u državnom vlasništvu na proizvodnji “Huawei Insidea”, operativnog sustava za pametna vozila.
Huawei o?igledno pokušava ulagati u 5.000 milijardi dolara vrijedno tržište automobila, koje ima ogroman potencijal rasta u Kini i izvan nje, naga?a Richard Barnett, šef marketinga u savjetodavnoj tvrtki Supply Frame.
“Automobili i kamioni danas su zapravo ra?unala s kota?ima”, tvrdi on. “To prožimanje usmjerava strateški fokus Huaweija prema pozoiciji zna?ajnijeg igra?a na tom podru?ju”, dodaje Barnett.
HINA