Policija kontinuirano nastavlja s poduzimanjem poja?anih aktivnosti usmjerenih na spre?avanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „?etiri glavne ubojice u prometu“.
Tijekom vikenda i po?etkom narednog tjedna najavljene su promjenjive vremenske prilike s mjestimi?nom kišom, ali i sun?anim razdobljima te nižim jutarnjim i višim dnevnim temperaturama.
Zbog povoljnih vremenskih prilika i nadalje neuobi?ajeno visokih dnevnih temperatura za ovo doba godine, u prometu se o?ekuje i odre?eni broj motociklista, zbog ?ega voza?e drugih vozila pozivamo da budu posebno oprezni prilikom prestrojavanja, skretanja na raskrižjima, kao i prilikom uklju?ivanja u promet. Motocikliste pozivamo da, prije svega, vode ra?una da je kolnik i dalje hladan, gume tvrde, zbog ?ega se prilikom kretanja ve?im brzinama, može lako izgubiti nadzor nad vozilom. U tom smislu, potrebno je poštivati dopuštene brzina kretanja i obavezno koristiti zaštitnu kacigu.
Vidljivost pješaka i biciklista
U ovo doba godine, no?ni uvjeti vožnje zapo?inju ranije, me?utim istovremeno, u tim ranim no?nim satima na cestama je još dosta pješaka i biciklista. Jedan dio njih ne poštuje zakonske propise, zbog ?ega su teško vidljivi voza?ima drugih vozila.
Stoga podsje?amo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
pješak, koji se kre?e kolnikom, dužan je no?u, ali i danju u slu?aju smanjene vidljivosti, biti ozna?en nekim izvorom svjetlosti ili reflektiraju?om materijom,
voza? bicikla koji se kre?e kolnikom na cesti dužan je no?u, ali i danju u slu?aju smanjene vidljivosti biti ozna?en reflektiraju?im prslukom ili reflektiraju?om biciklisti?kom odje?om ili drugom reflektiraju?om oznakom,
za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300,00 kuna.
Prometne nesre?e
U proteklih tjedan dana dogodile su se dvije prometne nesre?e s poginulim osobama u kojima su smrtno stradali voza?i osobnog i teretnog automobila. Nesre?e su se dogodile prilikom vožnje u slijedu na autocesti te prilikom prelaska vozila na suprotnu stranu kolnika, a potom sudara s vozilom koje je dolazilo iz suprotnog smjera.
U posljednje vrijeme, prilikom vožnje u slijedu na autocestama dogodilo se nekoliko nesre?a s poginulim osobama. Prošle godine, na podru?ju Republike Hrvatske, prilikom vožnje u slijedu poginulo je 17 osoba. Prilikom sudara vozila iz suprotnih smjerova prošle godine poginule su 54 osobe.
Nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela
Kao upozorenje voza?ima i putnicima, možemo navesti da tijekom 2019. godine, od 148 osoba (voza?a i putnika), koje su poginule u osobnim automobilima, njih 70 ili 47,3% nije koristilo sigurnosni pojas.
Potrebno je ponovno upozoriti voza?e da:
prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez ure?aja koji omogu?ava njegovo korištenje bez upotrebe ruku);
da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kre?e ispred njih;
da poštuju dopuštena ograni?enja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (no?, magla, kiša, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.).
Mladi voza?i
Kako su u posljednje vrijeme, jedan dio teških nesre?a sa smrtnim stradavanjem, skrivile mlade osobe, poseban apel uputili bi i roditeljima takvih osoba, ali i drugim odraslim osobama, da im ne omogu?avaju dostupnost upravljanja vozilom bez položenog voza?kog ispita. Tako?er, da im ne omogu?avaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je osoba konzumirala alkoholna pi?a. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Prevelikim pouzdavanjem u svoje voza?ke sposobnosti i mogu?nosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Poja?ani nadzor prometa na cestama
Policija kontinuirano nastavlja s poduzimanjem poja?anih aktivnosti usmjerenih na spre?avanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „?etiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaja voza?a mopeda i motocikala te prema ponavlja?ima teških prometnih prekršaja – recidivistima. Nadzor prometa vršit ?e se na velikom broju lokacija, a u poduzimanje aktivnosti biti ?e uklju?en maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi ure?aji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: ure?aji za utvr?ivanje stupnja alkoholiziranosti, ure?aji za nadzor brzine, testeri za droge, ure?aji za automatsko o?itavanje registarskih plo?ica i dr.
Izvor: MUP