U prometnim nesre?ama tijekom prvog polugodišta 2020. godine, poginulo je ukupno 113 osoba ili 14 osoba manje nego u istom razdoblju 2019. godine.
Prometne nesre?e
Prvo polugodište 2020. godine, u prometu na cestama, obilježile su nesre?e u kojima su stradavali motociklisti, nesre?e zbog brzine, alkoholizirani voza?i, nekorištenje sigurnosnog pojasa, mladi voza?i, stradavanja pješaka i biciklista.
Analiza stradavanja sudionika u prometu
U prometnim nesre?ama tijekom prvog polugodišta 2020. godine, poginulo je ukupno 113 osoba ili 14 osoba manje nego u istom razdoblju 2019. godine.
Analiziraju?i stradavanja sudionika u prometu, razvidno je sljede?e:
u prometnim nesre?ama u kojima je uzrok bila brzina, poginulo 57 osoba ili 50,4% od ukupnog broja.
alkoholizirani voza?i skrivili su 25 prometnih nesre?a s poginulim osobama, u kojima je smrtno stradalo 28 osoba ili 24,8% od ukupnog broja.
od 56 osoba (voza?a i putnika), koje su poginule u osobnim automobilima, njih 22 ili 39,3% nije koristilo sigurnosni pojas.
Stradavanja mopedista i motociklista
Tijekom prvog polugodišta 2020. godine, u prometnim nesre?ama smrtno su stradala 2 voza?a mopeda i 24 voza?a motocikla. Dodatno, u razdoblju od 01. – 23.. srpnja 2020. godine, u prometnim nesre?ama poginulo je 8 motociklista i 1 mopedist. Od po?etka godine, svaka ?etvrta osoba koja je poginula u prometnim nesre?ama, nalazila se na takvom vozilu.
Poruka mopedistima i motociklistima je da ne precjenjuju vlastite mogu?nosti i ne podcjenjuju opasnosti u prometu, ve? da pove?aju pažnju, obzirom da sudjeluju u teškim prometnim nesre?ama, ponekad i sa smrtnim ishodom, a u kojima su naj?eš?e i po?initelji.
Poruka voza?ima ostalih vozila je da obrate pozornost na motocikliste u prometu i to naro?ito na: raskrižjima, prilikom uklju?ivanja u promet i prestrojavanja.
Mlade osobe
Tijekom prvog polugodišta 2020. godine, mladi voza?i skrivili su 19 prometnih nesre?a, u kojima je poginula 21 osoba ili 18,6% od ukupnog broja.
Slijedom navedenog, poseban apel upu?ujemo roditeljima takvih osoba, ali i drugim odraslim osobama, da im ne omogu?avaju dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila voza?ki ispit.
Tako?er, da im ne omogu?avaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pi?a. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Vidljivost pješaka i biciklista
U prvom polugodištu 2020. godine, u prometnim nesre?ama smrtno je stradalo 20 pješaka i 5 biciklista.
U no?nim satima na cestama je dosta pješaka i biciklista. Stoga podsje?amo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
pješak, koji se kre?e kolnikom, dužan je no?u, a i danju u slu?aju smanjene vidljivosti, biti ozna?en nekim izvorom svjetlosti ili reflektiraju?om materijom,
voza? bicikla koji se kre?e kolnikom na cesti dužan je no?u i danju u slu?aju smanjene vidljivosti biti ozna?en reflektiraju?im prslukom ili reflektiraju?om biciklisti?kom odje?om ili drugom reflektiraju?om oznakom,
za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300,00 kuna.
Ponovo upozoravamo voza?e da:
u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez ure?aja koji omogu?ava njegovo korištenje bez upotrebe ruku);
voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kre?e ispred njih;
poštuju dopuštena ograni?enja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (no?, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.).
Korisni savjeti sudionicima u prometu
Voza?i traktora, ali i drugih radnih strojeva – ne izlazite na kolnik sa tehni?ki neispravnim i neosvijetljenim vozilima;
Osobe u automobilima – obavezno koristite sigurnosni pojas;
Osobe na mopedima i motociklima – obavezno koristite zaštitnu kacigu.
Poja?ani nadzor prometa na cestama
Zbog prethodno navedenog, policija ?e nastaviti s poja?anim aktivnostima usmjerenim na prekršaje voza?a mopeda i motocikala, na spre?avanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „?etiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), te prema ponavlja?ima teških prometnih prekršaja – recidivistima.
Nadzor prometa vršit ?e se na velikom broju lokacija, a u poduzimanje aktivnosti biti ?e uklju?en maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi ure?aji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: ure?aji za utvr?ivanje stupnja alkoholiziranosti, ure?aji za nadzor brzine, testeri za droge, ure?aji za automatsko o?itavanje registarskih plo?ica i dr.
Prilikom nadzora prometa na autocestama, uz sankcioniranje drugih prekršaja, posebna pozornost posvetit ?e se bezrazložnoj vožnji lijevom prometnom trakom.
Zapamtite, prevelikim pouzdavanjem u svoje voza?ke sposobnosti i mogu?nosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Izvor: MUP