Sébastien Ogier i Julien Ingrassia danas su ušli u povijest pobjedom na Croatia Rallyju koji se po prvi put vozio u sustavu FIA Svjetskog prvenstva u reliju.
U dramati?nom finišu Wolf Power Stagea, Toyotina posada pobijedila je svoje mom?adske kolege Elfyna Evansa i Scotta Martina za samo 0,6 sekundi, dok su Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe u Hyundaiju zaostali 8,1 sekundu iza pobjednika nakon tri dana spektakularne akcije na cestama u impresivnom krajoliku Karlova?ke, Krapinsko-zagorske i Zagreba?ke županije te Grada Zagreba.
Nakon uzbudljivog završetka prvog Croatia Rallyja u Kumrovcu su dodijeljeni pehari u svim kategorijama. Pobjedni?koj posadi Ogier/Ingrassia pehar je dodijelio predsjednik FIA-e, Jean Todt, drugoplasiranoj mom?adi Evans/Martin pehar je uru?ila Ministrica turizma i sporta, Nikolina Brnjac, a tre?oj najbržoj posadi Neuville/Wydaeghe pehar je dodijelio predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza, Davorin Štetner. Pehare u ostalim kategorijama dodijelili su Zrinko Gregurek, ?lan svjetskog automobilisti?kog vije?a, Tomislav Družak, državni tajnik Ministarstva turizma, Krešimir Šamija, ravnatelj Uprave za sport pri Ministarstvu turizma i sporta, Željko Kolar, župan Krapinsko-zagorske županije, na?elnik Op?ine Kumrovec, Robert Šplajt, te predsjednik Organizacijskog odbora Croatia Rallyja Daniel Šaškin.
Unato? ošte?enjima na desnoj strani Yaris WRC-a nakon manje prometne nezgode na putu za 17. brzinac, posada Ogier/Ingrassia ostala je u konkurenciji za pobjedu zapo?evši Wolf Power Stage s 3,9 sekunde iza Evansa i Martina. Iako je francuska posada napravila manju pogrešku, bili su najbrži na posljednjem brzinskom ispitu i presko?ili Evansa i Martina. ?inilo se da su Britanci sigurni pobjednici sve do trenutka kad su desnom stranom široko otklizali tik pred cilj. Razlog otklizavanja bio je prebrzi ulazak u zavoj tijekom uspinjanja na uzbrdicu, a izgubljeno vrijeme zna?ilo je i gubitak pobjede. Evans i Martin su Power Stage završili 4,5 sekundi sporije od Ogiera i Ingrassije, te 0,6 sekundi u ukupnom poretku.
„?ini se da je stvarno sve bilo blizu do nekoliko posljednjih metara“, rekao je Ogier, koji se na vrhu poretka WRC-a sada nalazi s osam bodova prednosti. “Možda nam je posljednja pogreška Elfyna donijela pobjedu, ali tijekom vikenda je cijela mom?ad napravila nevjerojatan posao. Naravno, emocije su nam sada došle do izražaja, a ovaj vikend je za nas bio poput ludog tobogana zbog puknute gume i problema ujutro. Da budem iskren, bilo mi je drago ostati u utrci. Zbog emocija se i bavimo relijem. ?estitao sam Elfynu jer je i on obavio nevjerojatan posao. Završilo je jako blizu, ali pobjednik može biti samo jedan. Bilo je blizu cijeli vikend, ali jako sam sretan zbog cijele mom?adi. Toyota tim je bio nevjerojatan ovog vikenda i ova je pobjeda za njih, osvojili smo puno bodova, a automobil je nevjerojatan. ?estitke svima.“
Nakon završetka utrke Evans je rekao: „U tom zadnjem zavoju sam se previše opustio i potpuno promašio skretanje. Sigurno nismo sve tamo izgubili, ali jednu sekundu sigurno jesmo. Šteta, borba je cijeli vikend bila sjajna i skidam kapu Sebu za taj posljednji brzinac. Možda ?e idu?i put biti moj.“
Nakon završetka Croatia Rallyja i borbe za povratak nakon subotnjih brzinaca, Neuville je rekao: “Išao sam najbrže što mogu, ali sam previdio raskrižje na brzincu i izgubio tri sekunde. No, pokušali smo, dali smo sve od sebe. Cijelo vrijeme sam automobil držao na gornjoj granici mogu?nosti, pokušavao sam uživati, što smo o?ito i u?inili. Martijn je dobro odradio dobar posao, suvoza?ima nije bilo lako. Ali sretni smo što smo ovdje.“
Ott Tänak i Martin Järveoja su završili ?etvrti u Hyundaiju, jedno mjesto ispred Adriena Fourmauxa i Renauda Jamoula u M-Sport Ford Fiesti WRC.
Bio je to izvanredan rezultat za Francuza Fourmauxa, koji se prvi put natjecao u elitnoj WRC klasi u svojoj ?etvrtoj sezoni u karijeri. „Zaista sam sretan nakon ovog vikenda, ali pomalo razo?aran zbog toga što je reli gotov“, rekao je Fourmaux. “Jednostavno, bilo je savršeno, mogu samo re?i hvala M-Sportu i Red Bullu na svim prilikama, a i FFSA-i koja i dalje vjeruje u mene nakon ?etiri godine. Nevjerojatan vikend je iza nas. Mislim da smo na nekim brzinskim ispitima imali nevjerojatan ritam.“
Posada Katsuta/Barritt, koja je u subotu pobijedila na dva brzinska ispita, zauzela je šesto mjesto na tre?em natjecanju WRC-a, a slijede ih Gus Greensmith i Chris Patterson, koje je usporio problem s hidrauli?kim sustavom, a nije pomogao ni kvar ko?nice tijekom jutarnjih brzinaca.
Craig Breen i Paul Nagle, koji su završili osmi, ispravili su loše nastupe na Croatia Rallyju drugim najbržim vremenom na Wolf Power Stageu. „Ju?erašnje jutro je bilo veliko razo?aranje, nakon svega 100 metara dan je za nas bio gotov“, rekao je Breen. “Bilo je teško dati sve od sebe na tim škakljivim brzincima, ali u redu, uživao sam i puno nau?io. Nadam se da ?e nam ovo natjecanje dati puno materijala za razmišljanje i da ?emo se ubrzo vratiti u WRC automobil.„
Østberg/Eriksen pobjedom zapo?inju obranu WRC2 naslova
Mads Østberg i Torstein Eriksen prevladali su probleme s ko?enjem u svom Citroënu C3 Rally2 osvojivši pobjedu u WRC2 klasi ispred posade Suninen/Markkula kao deveti u ukupnom poretku. Nikolay Gryazin i Konstantin Aleksandrov bili su u borbi za postolje, ali su izletjeli na 19. brzinskom ispitu.
„Bio je to jedan od najgorih dana koje sam imao u reli automobilu“, rekao je Østberg. “Imati dan kao danas bez ko?nica. Ne mogu vjerovati da sam na kraju. Toliko puta nisam mogao zaustaviti automobil, ve? sam se jednostavno morao kotrljati i biti jako oprezan. Nemam pojma zašto imamo ovaj problem, ali na to ?emo sada morati zaboraviti. Pobijedili smo u prvom reliju ove godine i naravno da smo jako sretni zbog toga.“
Kajetan Kajetanowicz i Jon Armstrong odnijeli su pobjede u WRC3 i Junior WRC kategorijama.
Snimke WRC-a u Hrvatskoj i prekrasne staze Croatia Rallyja protekla ?etiri dana prenosili su mediji u više od 150 zemalja svijeta, a uzbudljive sportske rezultate vode?ih voza?a relija u Hrvatskoj je uživo pratilo više od 200 novinara, fotografa i snimatelja.