Proizvodnja elektri?nih vozila traži 40 posto manje radnih mjesta nego proizvodnja benzinaca, iako se dio poslova može sa?uvati proizvodnjom više dijelova unutar kompanija, izjavio je šef ameri?kog automobilskog diva Forda.
Za izradu elektri?nog automobila potrebno je 40 posto manje rada, pa moramo sami proizvoditi dijelove kako bi svi mogli biti uklju?eni u rast, izjavio je Jim Farley za Rainbow Push Coalition na konferenciji o automobilima u Detroitu.
Elektri?na vozila imaju manje dijelova od onih tradicionalnih. Ameri?ki sindikat United Auto Workers, koji predstavlja oko 400.000 radnika, navodno je 2018. procijenio da bi prijelaz na elektri?na vozila mogao uklju?ivati gašenje 35.000 radnih mjesta.
U kolovozu ameri?ki je div otpustio 3.000 stalno zaposlenih i radnika s ugovorima ‘na odre?eno’ na ugovor, tvrde?i da njegova struktura troškova nije konkurentna u usporedbi s onima drugih proizvo?a?a. Na kraju prošle godine zapošljavao je 183.000 radnika.
Moramo pokrenuti i cijeli novi lanac opskrbe baterijama, motorima i elektronikom, uz još važniju ulogu diversifikacije izvora nabave, naglasio je Farley.
Ford želi do 2030. osigurati polovinu udjela u globalnom tržištu elektri?nih vozila. U listopadu izvijestili su da su više nego udvostru?ili prodaju u odnosu na prošlu godinu.
Proizvo?a?i automobila trenutno mijenjaju opskrbne lance i fokusiraju se uglavnom na proizvodnju baterija, najvažnije komponente elektri?nih vozila.
Ford je nedavno udružio snage s proizvo?a?em baterija SK Innovationom na gradnji tvornica baterija u SAD-u. General Motors se pak udružio s tvrtkom LG Chem.
Krajem listopada ameri?ki predsjednik Joe Biden najavio je 2,8 milijardi dolara za doma?u proizvodnju baterija za elektri?na vozila i za elektri?nu mrežu. U planu je i zamjena materijala i dijelova iz uvoza doma?im proizvodima.
Biden je tako?er pokrenuo ‘Ameri?ku inicijativu za baterijske materijale’ koja bi trebala oja?ati klju?ne lance opskrbe.
O?ekuje se da ?e financiranje odabranih projekata u SAD-u poduprijeti va?enje dovoljne koli?ine litija za opskrbu baterijama približno dva milijuna elektri?nih vozila godišnje.
HINA