Slavonci kupuju 3,13 puta više automobila od Zagrep?ana, a 56,8 puta više od Li?ana

0
375

Iza rekordnih prodajnih brojki novo kupljenih automobila kriju se poražavaju?i rezultati, jer obi?ni ljudi kupuju na kapaljku, a najviše se ?aste rent-a-car kompanije, države institucije i trgovci koji dobar dio novih auta po prodaji izvoze, a Daruvar i Požega i dalje su porezne oaze za dovitljive.

Brojke izgledaju gotovo sjajno, jer u ovoj godini zaklju?no s rujnom prodano je 50.073 novih automobila ili 17,21 posto više nego u istom periodu prošle godine! No statistika je opaka znanost koja se može tuma?iti na mali milijun na?ina, posebice ako se ne poznaje dovoljno dobro struktura.

Vjerovali ili ne, ali prema nekim procjenama, od navedene brojke njih ?ak 21.000 kupile su rent-a-car kompanije, dodatnih, približno 20.000 završilo je u rukama gospodarstvenika, državnih institucija ili su iz spretni trgovci “eksportirali”, a jedva deset tisu?a obi?nih hrvatskih gra?ana priuštilo si je novi auto u ovoj godini.

Naoko su rezultati zavidni, no realno je stanje katastrofalno. Kompletna slika hrvatskog voznog parka koji broji približno nešto više od 1,65 milijuna osobnih automobila i još nekih 350.000 drugih vozila je katastrofalna. Prosje?na dob penje se iznad 13,7 godina, s tendencijom daljnjeg starenja.

Ozbiljniji promatra?i situacije na tržištu novih i unesenih rabljenih automobila prepoznaju i neke druge trendove koji otkrivaju razloge navedenoga. Rent-a-car kompanije i nadalje registriraju ve?inu svojih automobila u takozvanim hrvatskim automobilisti?kim oazama, poput Požege i Daruvara. Tako je “za?u?uju?e”, jedna od najsiromašnijih županija u Hrvatskoj, ona Požeško-slavonska zabilježila je ove godine 4427 novo registriranih automobila i s tim se rezultatom uvrstila na drugo mjesto top liste županija koje najviše kupuju nove aute, odmah iza Zagreba i Zagreba?ke županije koji drže 35,23 posto tržišta novoprodanih automobila.

Per capita su žitelji jedne od najsiromašnijih hrvatskih županija na papiru, fiktivno, najbogatiji. Njihov svaki 0,051 stanovnik tako se, statisti?ki domogao posve novog automobila, a vjerovali ili ne, po tom su pokazatelju 3,13 puta uspješniji. Što tek re?i za Li?ane, njih 50.927, koji su u prvih devet mjeseci došli u posjed svega 148 automobila. Po glavi stanovnika to je 0,0029 novih auta ili 56,86 puta lošije nego u Požeško-slavonskoj županiji. Ovakva igra brojki ne odaje samo statisti?ke zamke, ve? najbolje progovara o pravoj situaciji na tržištu novih automobila koje je zapravo puno kompleksnije nego što bi se moglo kazati na prvu loptu.

Tako je jednako dojmljiv i rezultat Bjelovarsko-bilogorske županije, koja se per capita po broju novo kupljenih auta izjedna?ila sa Zagrebom. Ve? samo letimi?an pogled na registracije vozila koje prometuju našim cestama dat ?e vam i zorniji odgovor na navedeno. Bez obzira što je država “poništila” takozvane porezne daruvarske, požeške, šibenske osiguravateljske oaze, osiguravatelji i dalje usprkos liberalizaciji tržišta slijede sve ono što je još jednom davno socijalizam zadao. Iz tko zna kojih razloga registracija novih automobila i danas je nešto jeftinija nego u Zagrebu, Krapini, Rijeci… i to zrcali nešto bolje sliku o zastupljenosti novo prodanih auta po županijama. Jednako tako progovara i o ?injenici da to naprosto nije mogu?e, jer Slavonci su u prosjeku i pet puta siromašniji od Zagrep?ana.
Nije nikakva tajna da najve?i dio gore napisanog ne drži vodu, jednako kao što za Daruvar?ane ne vrijede kriterij broja automobila po obitelji kao jednog od najvažnijih indikatora razvijenosti. Hrvatska je specifi?na po mnogim dosjetkama, a jedna od onih koje ja?e tuku u o?i je i takozvani registracijski paradoks. Brojne leasing ku?e, dovitljivi šefovi voznih parkova i najve?ih hrvatskih tvrtki te gra?ani korisnici leasinga koji ne mare što su iz Krapine ili Vinkovaca, a voze automobile, kamione, autobuse, motocikle daruvarskih, požeških… registarskih oznaka.

Da, ova je povlastica rezervirana jedino za žitelje Daruvara te za korisnike leasing usluga onih financijskih ustanova koje imaju podružnicu u ovom gradu. Uz njih, ovu povlasticu mogu koristiti i svi oni koji registriraju fikus firme u Daruvaru, Pakracu, Lipiku…, a ima i takvih.
Prodajne brojke i tablice stoga treba ?itati s velikom dozom rezerve.

Tekst: Igor Staži? – www.startnews.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com