Mnogi ljubitelji tuninga sportski filtar zraka smatraju prvim korakom do poboljšanja performansi automobila.
?esto se okuraže raznim pri?ama o tome kako ?e dobiti pet ili deset konjskih snaga, pa ako se na sportski filtar zraka nadoda još i proto?an ispušni sustav zajam?en je dobitak od 10 posto snage motora…
No, u tim svim pri?ama ima i hrpa gluposti. Kao prvo funkcija koju obnaša filtar zraka jest, kako i samo ime govori, filtracija zraka prije ulaska u motor. Dakle, kad motor ne bi imao filtar zraka brojne ne?isto?e abrazivno bi djelovale na vitalne sklopove motora poput cilindarskih košuljica i klipnih karika.
Svaki proto?niji filtar zraka ujedno i slabije pro?iš?ava zrak koji ulazi u motor pa se taj minimalan dobitak snage zapravo vra?a poput bumeranga u pogledu ubrzanog trošenja motora.
No, klju?no je pitanje koliko se snaga uistinu može pove?ati ugradnjom sportskog filtera zraka. Odgovor na to pitanje potražila je ekipa YouTube kanala Engineering Explained. Jednostavnim testom mjerenja snage.
Kao pokusni kuni? poslužio im je Subaru Crosstrek. Prvo mjerenje s dotrajalim filterom zraka pokazalo je snagu od 158,25 KS. Ugradnjom novog originalnog filtera snaga je narasla na 160,1 KS. Zatim su isprobali zamjenski filter zraka i izmjerili snagu od 163,32 KS, da bi na kraju ugradnjom sportskog filtera zraka proizvo?a?a K&N snaga narasla na 164,42 KS.
Dakle, smanjenjem otpora strujanja zraka mogu?e je ostvariti pove?anje snage motora od najviše ?etiri posto. Isplatili se zbog toga svjesno pove?ati potrošnju vitalnih dijelova motora? Na to pitanje nema univerzalnog odgovora. Ponekad je užitak boljeg zvuka i odziva na gas važniji od racionalnog pristupa.
Za sve detalje pogledajte video.