Stellantis, ?etvrti proizvo?a? automobila u svijetu nastao spajanjem talijansko-ameri?kog Fiat-Chryslera i francuske grupe PSA, najavio je više od 30 milijardi dolara ulaganja u elektrifikaciju modela do 2025. godine.
Svih 14 brendova Stellantisa, uklju?uju?i Peugeot, Jeep, Ram, Fiat i Opel, ponudit ?e kupcima potpuno elektri?ne modele, a u planu je i elektrifikacija komercijalnih vozila i kombiji s pogonom na vodikove gorive ?elije do kraja ove godine, objavila je tvrtka u ?etvrtak.
Do 2030. godine automobili s niskom razinom emisije štetnih plinova, uklju?uju?i elektri?ne i hibridne modele, trebali bi ?ini više od 70 posto njihove prodaje u Europi i više od 40 posto u SAD-u.
Do 2026. troškovi vlasnika elektri?nih automobila trebali bi se izjedna?iti s onima vlasnika benzinaca, zacrtali su u Stellantisu.
Strategiju ?e podržati pet tvornica baterija u Europi i Sjevernoj Americi, najavila je kompanija, uklju?uju?i pogon u talijanskom Termoliju, koji ?e se pridružiti ve? najavljenim tvornicama u Njema?koj i Francuskoj.
Dodaju i da su u završnoj fazi pregovora o partnerstvu u Sjevernoj Americi. Izvor je naveo da južnokorejski Samsung razmatra mogu?nost gradnje tvornice baterijskih ?elija u SAD-u, dodaju?i da pregovaraju s nekoliko proizvo?a?a automobila, uklju?uju?i Stellantis.
Partneri u proizvodnji baterijskih ?elija uklju?uju Automotive Cells, zajedni?ko ulaganje Stellantisa s TotalEnergiesa, zatim Contemporary Amperex Technology, BYD, SVOLT, Samsung i LG Energy Solution.
Stellantis je priop?io da želi osigurati više od 130 gigavat-sati (GWh) baterijskih kapaciteta do 2025. i više od 260 GWh do 2030.
Navode i da su potpisali memorandume o razumijevanju s dva partnera o proizvodnji litija u Sjevernoj Americi i Europi kako bi osigurali opskrbu klju?nom sirovinom za baterije.
Isti?u i da žele smanjiti troškove baterija za više od 40 posto u razdoblju od 2020. do 2024., te za dodatnih više od 20 posto do 2030. godine.
HINA