Što je servo pumpa i kad je potrebna zamjena?

0
4780

Svi smo ?uli za servo pumpu u vozilu, ali nisu svi baš sigurni ?emu ona služi. Najlakše je objasniti njezinu funkciju kada sjednemo u starije vozilo bez servo pumpe, a potom u novije vozilo koje ima servo pumpu. Naime, stara vozila koja u sebi nemaju servo pumpu imaju volane koji se jako teško zakre?u dok novija vozila sa servo pumpom imaju volane koji se zakre?u kao ‘od šale’.

Servo pumpa zapravo je klju?ni dio servo sistema. Njezin zadatak je da stvara pritisak te preko crijeva dovodi ulje pod pritiskom na potisni vod servo letve. Servo pumpu pokre?e motor automobila i to preko akumulatora ili remena, ukoliko se radi o elektri?noj pumpi. Osim elektri?ne postoji i hidrauli?na. Kod ovakve vrste servo pumpe glavni dio je rotacijsko tijelo s perajama. Kada dolazi do rotacije pumpe, peraje izlaze iz tijela i rotiraju se unutar ovalne komore. Servo ulje ulazi izme?u peraja, a one onda svojom rotacijom stvaraju pritisak izme?u dvije površine servo pumpe.

Vrlo važan dio servo pumpe je regulator pritiska. Naime, ona mora davati dovoljan pritisak kada je u motoru najmanji broj obrtaja. A kada motor radi na više obrtaja, posebice kada je u svojoj punoj snazi, tada pumpa stvara mnogo ve?i pritisak te da nema regulatora pritiska, došlo bi do ošte?enja cijelog sistema.

Ono što se kod servo pumpi najviše doga?a u obliku kvara jest unutrašnje curenje, tj. ulje curi na nekom od dijelova sistema. Naime, cijevi u servo sistemu mogu popucati zbog stalnog velikog pritiska. Sre?om pa se sve cijevi servo sistema mogu lako zamijeniti. Ako neke od cijeli servo sistema popucaju, ulje može potpuno iscuriti što ?e dovesti do tvrdog volana, odnosno volana koji se teško zakre?e, što je ujedno i siguran znak da morate pregledati svoju servo pumpu i cijeli servo sustav.

Tako?er, iz servo pumpe može se ?uti i zujanje. Ovo je znak da je ležaj pumpe u kvaru. Naime, u sustav mogu u?i razne ne?isto?e i sli?ne ?estice što dovodi do kvara na ležaju. U ovom slu?aju naj?eš?e se zamjenjuje cijela pumpa. Ipak, treba znati da zujanje može biti znak i nekih drugih poreme?aja u vozilu, ne samo servo pumpe. Kako biste se uvjerili da je baš servo pumpa, zakrenite volan ili sasvim ulijevo ili sasvim udesno. Ako se zujanje pri tome znatno poja?a, siguran je znak da se radi o servo pumpi. Ponekad je u sustav dovoljno naliti ulja kako bi zujanje prestalo. Ipak, najbolje je provjeriti s vašim auto mehani?arom.

Servo pumpa, odnosno njezina zamjena veoma je skupa. Ukoliko do?e do kvara na servo pumpi dobar auto mehani?ar utvrdit ?e na kojem je dijelu pumpe došlo do poreme?aja i pokušati ga popraviti umjesto da se zamjenjuje cijela pumpa. Pikse, ležajevi, semerinzi, gumice. Sve se ovo da zamijeniti i koštat ?e vas znatno manje. Tako?er, kao i u svemu drugome, bitna je pravovremena reakcija. Što više odga?ate odlazak majstoru i zanemarujete znakove koje vam vaše vozilo šalje, to su ve?e šanse i da se kvar dodatno produbi.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com