Crne mrlje koje se presijavaju svakodnevan su prizor na mnogim parkiralištima i u garažama. Mogli bismo re?i da automobil na neki na?in po?ne ozna?avati teritorij kad mu po?ne curiti ulje ispod mjenja?a. No, humor na stranu, ovo može biti sasvim bezazlen problem, ali i problem koji može donijeti mnogo kvarova, ?ak i kvar na motoru.
Ulje se u vozilo dolijeva za niz funkcija, uglavnom je to kako se odre?eni dijelovi ne bi previše trljali jedan od drugi bez ikakvog maziva, što bi dakako, donijelo ogromnu štetu, ali i kako bi se hladio odre?eni sustav, kako bi se sprije?ila buka ili korozija.
Ako su se masni tragovi odjednom pojavili ispod vašeg vozila, odnosno ispod njegovog prednjeg dijela, vrijeme je da ?im prije odvezete svoj automobil automehani?aru. Iako je problem ponekad bezazlen, u ve?ini slu?ajeva potrebna je odre?ena intervencija. Možete pri?ekati nekoliko dana kako biste utvrdili je li koli?ina ulja kojeg vaš limeni ljubimac ispušta stalna ili se pove?ava ili smanjuje. Ako se pove?ava, svakako ga trebate odvesti majstoru kako bi pregledao i vidio o ?emu se radi. Ako se ulje pojavilo jednokratno i od tada više ne ili se koli?ina smanjuje, razlozi mogu biti sljede?i:
Neopreznost prilikom dolijevanja ulja – ako ste to radili sami ili su vam to radili u radionici u kojoj nemaju najbolje uvjete, može se dogoditi da kod dolijevanja ulje jednostavno ne u?e tamo gdje bi trebalo ve? dio ode pokraj otvora.
Stari poklopac ulja – ako je dotrajao, star i popucao poklopac, može propuštati ulje, posebice kada se automobil dosta ljulja, što je zapravo stalno. Osim poklopca koji propušta, u veoma lošem stanju mogu biti i gumice oko poklopca koje ?e tako?er ispuštati ulje.
Neispravna šipka za mjerenje ulja – šipka za mjerenje ulja mora dobro sjesti u posudu, ali ponekad dio ispod ?epa ne ‘dihta’ dobro jer je istrošen pa iz tog razloga može do?i do kapanja ulja.
Nedovoljno pritegnut filter ulja – prilikom zamjene ulja mora se promijeniti i sam filter, a do njega uglavnom mogu do?i samo mehani?ari. Ako mehani?ar nije posao odradio kako treba, kroz nedovoljno pritegnuti filter ulja može do?i do kapanja.
Ako ste utvrdili da je problem kapanja ulja ispod automobila stalno prisutan i ?ak se poja?ava, što prije svoje vozilo odvezite kod automehani?ara. Neki od problema koji se mogu na ovakav na?in detektirati su:
Ošte?eno korito motora – ovo je najistureniji dio na motoru pa je kao takvo mogu?e da napukne, primjerice prilikom nailaska na kakvu izbo?inu na cesti. Ovisno o vrsti napuknu?a istjecanje ulja može biti obilno ili na sitno.
Semering koji se mora promijeniti – radi se o vrlo jeftinom dijelu, ali promjena svih ili nekog od semeringa košta veoma mnogo (ruke su skupe). Semering služi kako bi na mjestu držao pokretne dijelove motora i ima ih nekoliko u svakom motoru.
Turbopunja? – danas turbopunja?i postaju sve manji, a od njih se o?ekuje sve više. Oni se podmazuju iz istog izvora ulja kao i ostatak motora i na sebi imaju dovodnu i odvodnu cijev ulja koje mogu popustiti zbog iznimno velike sile i tlaka koji se ondje stvaraju.
Ovo su dakle samo naj?eš?i problemi s kapanjem i curenjem ulja. Ne treba odmah pani?ariti, ali ako vam automobil pušta konstantno, svakako ga ?im prije odvedite automehani?aru.
Izvor: Silux.hr