Kazne za nepoštovanje propisa su iznimno visoke! No, prije svega, stajanje pješacima bi trebalo biti stvar prometne kulture.
Prometni propisi se moraju poštovati, zbog prometne kulture, sigurnosti, ali i zbog ?injenice da ?e vas ponašanje suprotno propisanome dovesti u velike probleme s predstavnicima zakona. Kazne su sve više pa je svaka pogreška skupa. Je li to pravi put ili nije pokazat ?e vrijeme, ali zasad je tako… Što je sa stajanjem pješacima? Zakon je tome posvetio nekoliko poglavlja u svom 133. ?lanku.
(1) Ako se prometom na obilježenome pješa?kom prijelazu upravlja prometnim svjetlima ili znacima ovlaštene osobe, voza? je dužan svoje vozilo zaustaviti ispred pješa?kog prijelaza kad mu je danim znakom zabranjen prolaz.
(2) Ako se obilježeni pješa?ki prijelaz iz stavka 1. ovoga ?lanka nalazi na ulazu na bo?nu cestu, voza? koji skre?e na tu cestu dužan je kretati se smanjenom brzinom i propustiti pješake koji su ve? stupili ili stupaju na pješa?ki prijelaz, a prema potrebi i zaustaviti svoje vozilo radi propuštanja pješaka.
(3) Nov?anom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna kaznit ?e se za prekršaj voza? koji svoje vozilo ne zaustavi ispred pješa?kog prijelaza kad mu je danim znakom zabranjen prolaz.
(4) Nov?anom kaznom u iznosu od 3.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit ?e se za prekršaj voza? ako postupi suprotno odredbi stavka 2. ovoga ?lanka.
(5) Voza?u koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 3. ovoga ?lanka izre?i ?e se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:
1) najmanje tri mjeseca, ako je prekršaj po?injen drugi put,
2) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj po?injen tre?i odnosno svaki sljede?i put.
(6) Voza?u motornog vozila se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomo?nom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 3. ovoga ?lanka.
Što je s pješa?akim prijelazima na kojima nema semafora? To problematikom pozabavio se ?lanak 134.
(1) Ako se na obilježenome pješa?kom prijelazu prometom ne upravlja ure?ajima za davanje prometnih svjetala ni znacima ovlaštene osobe, voza? je dužan pješa?kom prijelazu približavati se sigurnosnom brzinom tako da ne ugrožava pješake, odnosno tako da može zaustaviti svoje vozilo da bi propustio pješake koji su ve? stupili na pješa?ki prijelaz.
(2) Ako su pješaci djeca, stare i iznemogle osobe, slijepe osobe ili druge osobe s invaliditetom, voza? je dužan zaustaviti vozilo i propustiti ih i kad tek stupaju na pješa?ki prijelaz iz stavka 1. ovoga ?lanka.
(3) U slu?aju iz stavka 1. ovoga ?lanka na kolniku s dvije ili više prometnih traka za promet u istom smjeru, zabranjeno je prolaženje pored vozila koje je zaustavljeno ili usporava ispred pješa?kog prijelaza da bi propustilo pješake.
(4) Nov?anom kaznom u iznosu od 500,00 kuna kaznit ?e se za prekršaj voza? ako postupi suprotno odredbama stavka 1. i 2. ovoga ?lanka.
(5) Nov?anom kaznom u iznosu od 3.000,00 kuna kaznit ?e se za prekršaj voza? ako postupi suprotno odredbi stavka 3. ovoga ?lanka.
(6) Voza?u motornog vozila se u evidenciju upisuju dva negativna prekršajna boda ako je pravomo?nom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 5. ovoga ?lanka.
Kao što vidite, kazne su ogromne. No, prije svega, stajanje pješacima bi trebalo biti stvar prometne kulture! Za kraj ostao je i ?lanak 135.
(1) Voza? koji skre?e na bo?nu cestu na ?ijem ulazu ne postoji obilježeni pješa?ki prijelaz dužan je skretati smanjenom brzinom i ne smije ugroziti pješake koji su ve? stupili na kolnik.
(2) Nov?anom kaznom u iznosu od 300,00 kuna kaznit ?e se za prekršaj voza? koji postupi suprotno stavku 1. ovoga ?lanka.
Izvor: HAK