Strože smjernice EU-a kako se ne bi dozvolilo da se zara?uje na dezinformacijama

0
157

Nove strože smjernice Europske unije natjerat ?e Facebook, Google i druge velike tehnološke tvrtke da se obvežu da ne?e zara?ivati od oglašavanja povezanog s dezinformacijama.

Europska komisija predstavila je u srijedu neobvezuju?e smjernice za poboljšanje kodeksa o suzbijanju dezinformacija, a koje bi trebale postaviti snažan okvir pra?enja i jasne pokazatelje onoga što tvrtke moraju poštivati.

Zabrinutost zbog utjecaja dezinformacija poja?ala se tijekom pandemije covida 19 i nakon tvrdnji o izbornoj prijevari u SAD-u, a neki kriti?ari naglašavaju ulogu društvenih medija i tehnoloških divova u njihovom širenju.

“Dezinformacije ne mogu biti izvor prihoda. Moramo vidjeti ?vrš?u usmjerenost internetskih platformi, cijelog okruženja oglašavanja i mreža u provjeravanju ?injenica”, priop?io je povjerenik EU-a za unutarnje tržište Thierry Breton.

Potpredsjednica Komisije za vrijednosti i transparentnost Vera Jourova upozorava da prijetnje povezane s dezinformacijama na internetu brzo rastu te je potrebna bolja suradnja kako bi se oja?ao položaj gra?ana i zaštito demokratski informacijski prostor.

“Važno je da se mrežne platforme i drugi sudionici pozabave sustavnim suzbijanjem sistemskih rizika koji proizlaze iz njihovih usluga i algoritamskog širenja sadržaja, da sami sebi prestanu glumiti policiju i ne dozvole da se zara?uje na dezinformacijama, a da se istodobno u potpunosti o?uva slobodu govora”, rekla je Jourova.

Smjernice pozivaju na poboljšanje kodeksa o suzbijanju dezinformacija u nekoliko podru?ja – sudjelovanje i prilago?ene obveze, demonetizacija dezinformacija, osiguranje integriteta usluga, poticanje korisnika na bolje razumjevanje i prijavljivanje dezinformacija, bolu provjeru ?injenica i bolji pristup podacima za istraživa?e, stabilan okvir za pra?enje, itd.

Komisija tako poti?e etablirane i nove platforme u EU-u, kao i relevatne sudionike u internetskom oglašavanju (npr. oglasne burze, dobavlja?e oglasnih tehnologija, robne marke koje imaju koristi od oglasa), pružatelje usluga slanja privatnih poruka i druge da se pridruže kodeksu.

Smatra i da platforme i sudionici u internetskom oglašavaju moraju preuzeti odgovornost i bolje sura?ivati kako bi se onemogu?ilo financiranje dezinformiranja, prije svega razmjenom informacija o oglasima koji sadržavaju dezinformacije koji je odbio jedan od potpisnika, pove?anjem transparentnosti i odgovornosti u objavljivanju oglasa te zabranom sudjelovanja dionicima koji sustavno objavljuju razotkriveni sadržaj.

Poboljšani kodeks trebao bi cjelovito obuhvatiti postoje?e i nove oblike manipulativnog ponašanja kojim se šire dezinformacije (primjerice botovi, lažni ra?uni, organizirane manipulacijske kampanje, preuzimanje ra?una) te sadržavati prilago?ene obveze kojima ?e se posti?i transparentnost i odgovornost mjera protiv takvog ponašanja, isti?e uz ostalo Komisija u danas predstavljenim smjernicama.

Preporuka je i da potpisnici osnuju centar za transparentnost, u kojem bi naveli koje su politike donijeli za provedbu obveza iz kodeksa, kako su one provedene te dati podatke i parametre relevantne za pokazatelje uspješnosti, a predlaže se i osnivanje stalne radne skupine kojom ?e predsjedati Komisija.

Me?u potpisnicima kodeksa, koji je predstavljen 2018. godine, su i Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Mozillu, TikTok, zatim neki oglašiva?i i lobisti?ke grupe u tehnologiji, a Reuters prenosi i prve reakcije nekih velikih tehnoloških tvrtki.

“Podupiremo fokus Komisije na ve?u transparentnost za korisnike i bolju suradnju kako izme?u platformi, tako i u cijelom oglašiva?kom okruženju”, priop?io je Facebook.

Twitter je naveo da “podupire inkluzivan pristup kojim bi se pove?ala transparentnost informacijskog okruženja i riješilo pitanje dezinformacija”.

Komisija najavljuje kako ?e potpisnike kodeksa, kao i potencijalne nove potpisnike i zainteresirane, pozvati na sastanak te kako na jesen o?ekuje prvi nacrt revizije kodeksa, kako bi mogao stupiti na snagu po?etkom idu?e godine.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com