Citroën i Pathé, Trésor Films i Editions Albert René zapo?inju suradnju na nadolaze?em filmu Asterix i Obelix: Srednje kraljevstvo. Film je nastao u koprodukciji producentskih ku?a Pathé, Trésor Films i les Enfants Terribles, režirao ga je Guillaume Canet, a u francuska kina stiže 1. velja?e 2023. Nedugo nakon toga kre?e i prikazivanje u me?unarodnim kinima.
Ova suradnja ne može se usporediti ni s jednom drugom koju je Citroën dosad sklopio, budu?i da je za potrebe filma Marka trebala dizajnirati i proizvesti konceptnu ko?iju. Dizajnerski timovi marke Citroën, uklju?eni u ovaj projekt od samog po?etka, izveli su nešto nevjerojatno: iako izrada nacrta i proizvodnja koncepta obi?no traje godinu dana, dizajnerima marke Citroën za to su trebala samo tri mjeseca.
„Susret ovih dviju legendi francuske kulture mogao bi djelovati nesvakidašnje, budu?i da izme?u timova marke Citroën i filma Asterix od samog po?etka postoji bliskost, iskrenost i uzajamno poštovanje. Pružila nam se nevjerojatna prilika da ni iz ?ega stvorimo i izgradimo konceptnu ko?iju i sjajno smo se zabavili rade?i na ovom projektu! Rezultat odaje po?ast legendarnom automobilu 2CV koji predstavlja marku Citroën u svom njezinom sjaju”, kaže Pierre Leclercq, voditelj odjela za globalni dizajn, Citroën.
Dakako, 2CV je dio francuske kulturne baštine. Njegova silueta prepoznatljiva je svugdje u svijetu. 2CV za mnoge predstavlja francuski na?in života. U filmu Asterix i Obelix: Srednje kraljevstvo,, konceptna ko?ija predstavlja interpretaciju modela 2CV i galskog na?ina života. Dizajnerski su timovi reinterpretirali temeljne vrijednosti marke Citroën u pogledu udobnosti, tehnologije i odvažnog dizajna i sve to posebno za?inili za film Asterix. Rezultat je konceptna ko?ija s ovjesima od veprova želuca, panoramskim krovom, prednjim svjetlima izra?enima od galskih kaciga koja, pod utjecajem ?arobnog napitka, osvjetljavaju krijesnice te kota?ima od recikliranih štitova s prepoznatljivim ševronima marke Citroën.
Silan trud koji je uložen u osmišljavanje konceptne ko?ije zabilježen je u nekoliko sekvenci u filmu: trenutak u kojem heroji napuštaju selo i odlaze u Kinu ukazuje na složan timski duh i spremnost na velike pustolovine. Prije nego što krenu na put, Cétautomatix pokazuje ko?iju Obelixu i predstavlja mu najnovije inovacije koje bi njihovo putovanje trebalo u?initi što bezbolnijim. Kada Cezarova vojska stigne do Kine, na ulazu u zemlju zatje?u prvi reklamni plakat koji promovira najbolji automobil tog vremena: 2CV, nevjerojatnu galsku ko?iju koju vuku dva konja. Suptilna je to aluzija na poznatu reklamu marke Citroën snimljenu na Kineskom zidu.
Za kraj, kako bi se istaknula snaga ove suradnje, novi je logotip marke Citroën „oživio” i dobio krila s Asterixove kacige.
Zbivanja iza kulisa imaju veliku važnost u ovoj suradnji. Citroën je za ekipu filma Asterix osigurao elektri?nu flotu od 10 vozila. Flotu je ?inilo 10 vozila: 3 primjerka ë-C4, 3 primjerka C5 Aircross PHEV, 2 primjerka modela ë-Spacetourer, 1 Ami i 1 ë-Jumpy. Citroën je tako?er osigurao punionice za vozila na filmskim lokacijama u Bry-sur-Marneu i Bretigny-sur-Orgeu.
Održivost je bila klju?an aspekt za vrijeme snimanja ovog filma. Kroz elektri?nu flotu koju je osigurao Citroën, ekipa filma Asterix pokušala je pridonijeti dekarbonizaciji. Ekipa je sura?ivala s agencijom koja je pomogla da se u što ve?oj mjeri smanji stvaranja otpada. Na primjer, kostimi su reciklirani i ponovno upotrijebljeni u druge svrhe, a kartonska je ambalaža reciklirana kako bi se uštedjele dvije tone drva. Tako?er, drveni su sanduci podijeljeni dvama urbanim poljoprivrednim gospodarstvima u regiji Ile-de-France.
„Bio je to prvi put da smo u Pathéu snimali film uz pomo? tako važne elektri?ne flote. Citroën nam je pomogao da ugradimo punionice TOUTELECTRIX u bojama filma Asterix. Elektri?na mobilnost bila je nešto na što smo se svi morali naviknuti, no naša je ekipa sjajno odgovorila na taj izazov. Potaknuti uspješnoš?u ovog projekta, uvjereni smo da ?emo ?itavo iskustvo ponoviti i u budu?im produkcijama”, dodaje Yohann Stoll, voditelj Odjela za partnerstva marke i pokroviteljstvo, Pathé Films.
Citroën i Asterix prepoznatljiva su imena duboko usa?ena u francusku kulturu: Citroën je automobilska marka koju je 1919. osnovao André Citroën i koja još od modela Traction, 2CV i CX ispisuje automobilsku povijest. Danas Citroën utire put mobilnosti sutrašnjice s nekonvencionalnim vozilom Ami i najnovijim konceptom oli. Asterix je francuski strip iz 1959. objavljivan u ?asopisu Pilote, a potpisuju ga francuski scenarist René Goscinny i francuski karikaturist Albert Uderzo. Izdava?ka ku?a Albert René Editions nositelj je prava na Asterixove pustolovine, kojima i upravlja. Objavljuje stripove i otkriva nove projekte o Asterixu, konkretno igrane i crtane filmove. Do danas je u svijetu prodano 385 milijuna primjeraka stripa na 111 jezika i dijalekata.
Prva adaptacija Asterixa za kina bio je film Asterix Gal iz 1967. koji je režirao Ray Goossens. Sagu o Asterixu ?ini 15 igranih i crtanih filmova, koje je pogledalo više od 25 milijuna gledatelja u Francuskoj i više od 70 milijuna gledatelja diljem svijeta. S markom Citroën dijeli nevjerojatnu sposobnost da ujedini publiku svojim nesputanim smislom za humor, budu?i da je Citroën jedan od rijetkih proizvo?a?a automobila koji svoje poruke prenosi na humoristi?an na?in.
Na kraju, dugo putovanje Asterixa i Obelixa u Kini podsje?a na misiju marke Citroën u središnjoj Aziji nazvanu Yellow Cruise, kada je od 4. travnja 1931. do 12. velja?e 1932. uspjela prije?i put od Beiruta do Pekinga. Bila je to tre?a automobilska ekspedicija takve vrste na koju se odlu?io Citroën, nakon što je u okviru ekspedicije Black prešao Saharu.
Prikazivanje filma kre?e 1. velja?e 2023. u francuskim kinima, a nedugo nakon toga kre?e prikazivanje u kinima diljem svijeta.