Kod kupovine novog vozila je preporuka kupiti vozilo s tvorni?ki ugra?enim plinom, ugradnja plina u nova vozila koja nisu s tvorni?kim plinom je istraživanje koje vas može skupo koštati.
Ugradnja plinske instalacije u automobil mnogima se ?ini kao dobra ideja, a na kraju to i jest. Sa svim atestima i dodatnim troškovima koji se mnogima ?ine nelogi?nima, taj je pogon i gorivo na kraju jeftiniji od klasi?nog benzinskog. HAK-ov tehni?ki savjetnik Marin Morava donosi vam sve važne tehni?ke detalje vezane uz ugradnju plina.
Kupnja vozila u kojem je tvorni?ki ugra?en plin:
– Održavanje vozila i plinskog sistema ubrizgavanja možete odraditi u ovlaštenom servisu i nema potrebe još jednog odlaska u servis za servis plina
– Prilikom same proizvodnje motora odabir materijala za motore s LPG pogonskim gorivom je poboljšan pa su pojedini dijelovi u motoru otporniji na ve?a termi?ka optere?enja nego za isti tvorni?ki benzinski motor
– Ne gubite jamstvo na motor što je ?esto problem ako odlazite naknadno ugraditi plin u vozilo
– Troškovi održavanja prvih pet godina i do 100.000 km u praksi nisu zna?ajno ve?i nego redovno održavanje samog benzinskog motora. Nakon odre?enog vremena i plinske instalacije zahtijevaju veliki servis kojem ?e cijena ovisiti o obujmu potrebnih radova i potrebitih dijelova koje ?e biti potrebno zamijeniti prema planu održavanja vozila za to?ne iznose ovog tipa servisa preporuka je informirati se u servisu
Ugradnja plina u vozila u kojima nije ugra?en tvorni?ki plin:
– Zahtijeva savjetovanje prije kupnje vozila s plinskim servisom je li motor pogodan za ugradnju plina
– U prednosti za ugradnju plina su ?esto motori koji imaju hidro podiza?e za samo podešavanje zra?nosti ventila ili mehani?ko podešavanje zra?nosti ventila putem vijka za podešavanje zra?nosti ventila u odnosu na motore koji imaju fiksno podešavanje zra?nosti ventila
– Ne savjetovanje s plinskim servisom prije kupnje vozila može znatno povisiti ugradnju plinskog sistema, a otvorena je mogu?nost i nakon ugradnje plina da ?e se pojaviti brojni problemi koji mogu poskupiti održavanje vozila do razine da sve to ne?e biti isplativo
– Tako?er, ?est problem je preskakanje redovnih plinskih servisa koje treba provoditi prema planu kojeg je odredio proizvo?a? plinskog sistema, što je klju?no za izbjegavanje niza navedenih problema
– Korištenje benzina samo do prebacivanja na rad s plinom ?e malo trošiti benzin ali ?e smanjiti rad benzinskog sustava ubrizgavanja koji ?e ?esto zahtijevati skupe popravke zbog malo korištenja i rada sa starim gorivom pa je preporuka na svaki tre?i potrošeni spremnik plina potrošiti i spremnik goriva kako bi izbjegli neželjene popravke na benzinskom sustavu goriva. Tako?er je preporu?ljivo ne prazniti spremnik goriva ispod 1/3 spremnika benzinskog goriva kako bi se osiguralo hla?enje benzinske pumpe goriva u spremniku.
Zašto ugraditi plin:
– Ekonomi?na vožnja kroz pogonsko gorivo
– Ekološki trenutno najprihvatljiviji energent
– Kvalitetno ugra?eni i podešeni plinski sustav može produžiti radni vijek motora jer je smanjeno propadanje ulje motora s izgaranjem plina
– Ve?a autonomija vozila uz dva spremnika goriva
Kod kupovine novog vozila je preporuka kupiti vozilo s tvorni?ki ugra?enim plinom, ugradnja plina u nova vozila koja nisu s tvorni?kim plinom je istraživanje koje vas može skupo koštati. Za naknadnu ugradnju plina je preporuka kupovati starija vozila za koja su lakše dostupna alternativna rješenja kao zamjena kompletnog rabljenog motora ili korištenje zamjenskih dijelova jer na kraju pri?e ve?inom je cilj posti?i ekonomi?nu vožnju, a ako ve? do?e do ve?ih neispravnosti izazvanih nestru?nom ugradnjom plina ili lošim održavanjem plinskog sistema lakše je taj problem financijski premostiti kod starijih vozila.
Izvor: HAK