Potroša?i su voljni trošiti novac na satove u zemljama koje su otvorile trgovine, u Aziji ali i u SAD-u, rekao je izvršni direktor švicarskog proizvo?a?a satova Swatch, izdvajaju?i posustali turizam kao glavnu ko?nicu prodaje.
“Ljudi traže kompenzaciju nakon završetka krize, žele trošiti…, žele imati pouzdane vrijednosti. To vidimo u kontinentalnoj Kini, Macauu, Koreji, Tajvanu i Tajlandu”, rekao je Nick Hayek u ?etvrtak na online brifingu za medije.
Manje je pak optimisti?an u procjenama prodaje u Europi, ustvrdivši kako se ponavlja situacija od lani i da se nisu baš izvukle pouke o tome kako bi se trebalo nositi s pandemijom koronavirusa.
„Turizam je ono što nam prije?i da razvijemo prodaju kakvu smo imali prije 2020.”, zaklju?io je ?elnik švicarske tvrtke.
Grupa Swatch završila je 2020. s neto gubitkom od 53 milijuna švicarskih franaka (57,34 milijuna dolara), prvim gubitkom u poslovanju od 1983. godine, kada je utemeljena u ovdašnjem obliku i lansirala plasti?ne satove Swatch.
Neto prihodi pali su za 32,1 posto, na 5,59 milijardi franaka.
Gubitak se pripisuje zatvaranju trgovina zbog pandemije covida-19 i sve ve?oj potražnji za pametnim satovima, koji su potisnuli u drugi plan Swatchove proizvode.
Švicarsko udruženje proizvo?a?a satova odvojeno je objavilo da se izvoz satova stabilizirao u velja?i, nakon 22-postotnog pada u prošloj godini. Isporuke satova u SAD i Kinu porasle su zahvaljuju?i povoljnoj poredbenoj osnovici, navode u udruženju.
HINA