Detaljan test pokazao koje su najbolje zimske gume za sezonu 2018./2019.

0
6817

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa zimskih guma u dvije naj?eš?e dimenzije – 175/65 R14 koje koriste mnogi gradski automobili i 205/55 R16 koje koriste brojni modeli C-segmenta, odnosno kompaktne klase automobila.

Manju (175/65 R14 T) koriste mnoga mikro i mala gradska vozila, poput Toyote Yaris, Mazde 2, Hyundaia i10, Kije Picanto, Renault Twinga, Mitsubishi Colta, Peugeota 206…, dok se ve?a (205/55 R16 H) može prona?i na uistinu brojnim automobilima, kao što su VW Golf, Passat i Touran, Renault Megane i Scenic, Ford Focus, Mondeo i C-Max… U obje konkurencije pobjedu je na kraju odnio Continental, no prednost nad prvim pratiteljima je bila uistinu marginalna. Treba napomenuti da u ukupnoj ocjeni performanse na suhom ?ine 15 posto, na mokrom 30 posto, na snijegu 20 posto, na ledu 10 posto, baš kao i potrošnja goriva te trošenje gume. U ukupnoj ocjeni buka koju proizvodi guma ?ini 5 posto.

U manjoj dimenziji 12 kompleta testnih guma bilo je montirano na Ford Fiestu, pri ?emu ni jedan brend na kraju nije zaslužio maksimalnu ocjenu. Dva su poznata proizvo?a?a zavrijedila vrlo preporu?ljiv status – Continental i Dunlop, ?ak osam ih se plasiralo u zlatnu preporu?ljivu sredinu, dok se Semperit djelomi?no preporu?uje, a Nankang nikako. Zanimljivo, Semperit se definitivno ne bi našao na pretposljednjoj poziciji da katastrofalnu ocjenu nije dobio samo na testu po suhoj podlozi, jer se ve?ina ostalih mu?ila uglavnom po mokrom i na snijegu. Doduše, vrlo slab na suhom bio je i Pirelli pa, uz najmanju trajnost (zanimljivo za službenog opskrbljiva?a gumama bolida Formule 1), ne ?udi što je osvojio tre?e mjesto – odostraga! Posljednji je, pak, bio kineski Nankang, koji se nije snašao ni na mokrom pa je o nekom boljem rezultatu na snijegu bilo iluzorno sanjati.

Što se ti?e rezultata po podlogama, na suhom je najbolji bio Firestone. Pet proizvo?a?a nije pokazalo nikakvu slabost – Continental, Vredestein, Dunlop, Esa-Tecar i Nankang, dok pet proizvo?a?a nije blistalo – Nokian i Goodyear te pogotovo Debica, Sava i Pirelli. Semperit je, pak, bio toliko loš da mu je ukupna ocjena samo zbog testa na suhom srušena na djelomi?no se preporu?uje (u svim ostalim kategorijama je bio relativno korektan). Najve?e zamjerke leže na najjednostavnijim – svakodnevnim manevrima, jer je odziv upravlja?kog mehanizma na voza?eve postupke bio debelo prespor, dok potrebna sigurnost nije zamije?ena ni u vožnji na limitu. Prili?no iznena?enje dogodilo se na testiranju ko?enja pri brzini od 100 km/h, gdje se naju?inkovitijim pokazao kineski Nankang (45,3 m), I to s ?ak 5,4 metra boljim rezultatom od najneu?inkovitijeg Goodyeara (50,7).

Na mokroj podlozi ?ak sedam proizvo?a?a nije pokazalo slabosti, pri ?emu su favoriti – Continental i Dunlop – bili daleko najbolji. Vrlo dobri su bili i Goodyear, Nokian, Esa-Tecar, Pirelli te Semperit, dok su podbacili Firestone, a pogotovo Debica, Sava i Vredestein. S ovim posljednjima se Nankang koliko-toliko držao kad je bilo u pitanju ko?enje po mokrom, no držanje u zavoju je bilo ispod svake kritike, zbog ?ega je i ukupna ocjena smanjena na – ne preporu?uje se.

Polako smo došli i to najzanimljivije podloge za zimske gume – snježne, na kojoj je ve?ina kvalitetno odradila svoj posao, a najbolji su ponovno (o?ekivano) bili Continental i Dunlop. Snižavanjem ukupne ocjene zbog nešto slabijih karakteristika na bijelom pokriva?u kažnjeni su samo Nokian, Goodyear i Esa-Tecar (svi zbog bo?nog držanja). Nankang je ponovno podbacio, kako u vožnji, tako i u ko?enju (svi ostali su bili unutar samo 3%), zbog ?ega se može postaviti pitanje radi li se ovdje uop?e o zimskoj gumi. I dok je na ko?enju još koliko-toliko usporavao, kod pokušaja ubrzavanja na snijegu kineski proizvod gotovo uop?e nije reagirao, a o nekakvom kretanju na uzbrdici nije trebalo ni razmišljati.

Na ledu su gotovo sve gume ostvarile sli?ne rezultate (pobjedu je u foto-finišu odnio Nokian), dok se najštedljivijom gumom po pitanju potrošnje goriva pokazala Esa-Tecar. Na kraju, testiraju?i habanje guma, najizdržljivijim se pokazao Goodyear, dok se najmanjom trajnoš?u može pohvaliti Pirelli, i to ?ak 40% slabijom od pobjedni?kog dosega.

U ve?oj dimenziji se na testnom VW Golfu izmijenjalo 16 razli?itih kompleta guma, a na ?elu poretka su se na kraju isprofilirali premium proizvo?a?i – Continental, Goodyear i Dunlop, s uistinu mizernim razlikama. Ta tri proizvoda su vrlo preporu?ljiva, njih ?ak 11 pripada skupini preporu?ljivih, dok su po jedan djelomi?no preporu?ljivi (Semperit) i nepreporu?ljivi (južnokorejski Laufenn). Baš kao i u manjoj dimenziji, Semperit je ponovno bio solidan svugdje osim na suhom, pa mu je po pravilu ukupne ocjene prema najslabijoj ocjeni pripalo za?elje kolone. U vrlo sli?noj situaciji se zatekao i Pirelli. Gotovo svi ostali proizvo?a?i platili su danak nešto slabijim rezultatima u prirodnom okruženju za zimske gume – na mokrom i na snijegu. Ipak, kao kuriozitet bismo svakako izdvojili ?injenicu da su Kleber, Vredestein, Nokian i Giti prakti?ki briljirali na snijegu, dok su na mokrom bili ispod svake prihvatljive razine. Za zimske uvjete, u kojima su kiša i snijeg dio svakodnevice, nevjerojatno je ovoliko odstupanje. Nexen i Fulda ni na jednoj od te dvije podloge nisu briljirali, dok se Michelin i Bridgestone nisu najbolje snašli upravo na snijegu. Za razliku od ove dvije poznate tvrtke, Kumho je bio vrlo dobar po bijelom pokriva?u, ali dosta slabiji na suhom i mokrom, te pogotovo u potrošnji goriva.

Posljednje plasirani Laufenn, pak, demonstrirao je nevjerojatne oscilacije. Južnokorejski proizvod je bio vrlo dobar na suhom i snijegu, ?ak najštedljiviji u potrošnji goriva i vrlo otporan na habanje, ali tragi?an rezultat na mokrom (uz nešto ve?u buku) donio mu je uvjerljivo posljednje mjesto. Što se ti?e analize po podlogama, na suhom je najbolji bio Michelin, a njemu odmah uz bok Bridgestone (o?ekivano) i Laufenn (neo?ekivano). Yokohama, Kumho, Giti i Pirelli nisu se iskazali, a Semperitu je upravo zbog testa na suhom osjetno spuštena ukupna ocjena. Analiziraju?i ko?enje pri brzini od 100 km/h, uo?ena je vrlo velika izjedna?enost, pri ?emu je najbolji Nexen (46,1 m) bio samo 3,2 metra slabiji od najgoreg Kumha (49,3 m). Na mokroj podlozi se skupina podijelila to?no na pola. Osam proizvo?a?a nisu imali nikakvih problema (prednja?ili Continental i Goodyear), dok se osam mu?ilo uglavnom sa slabijim prianjanjem uz podlogu u zavoju ili prilikom ko?enja. Posebna pri?a je posljednje plasirani Laufenn, koji je u usporedbi s prvoplasiranim Continentalom postigao ?ak 13 metara slabiji rezultat u ko?enju i 16 sekundi sporije vrijeme u ‘kišnom’ krugu.

Po snijegu je ve?ina proizvo?a?a korektno odradila svoj posao te se njih 10 vrlo preporu?uje, dok se 6 guma samo preporu?uje. Istina, na vrhu nisu premium igra?i, nego Nokian i Giti, koji su stabilnim bo?nim gripom u snježnim zavojima pomalo zasjenili Continental, Dunlop, Kleber, Vredestein i Goodyear. Na bijelom dnu je Yokohama. Na ledu su svi u sli?noj kategoriji, baš kao i po potrošnji goriva, gdje najštedljivije (Continental, Nokian i Laufenn) od najrastrošnijeg (Kumho) razdvajaju samo 0,3 l/100 km. No zato su puno ve?e razlike u kategoriji habanja guma, gdje su Michelin i Bridgestone gotovo dvostruko trajniji od Nokiana. Nexen i Laufen su tako?er za svaku pohvalu. Na kraju, kad podvu?emo crtu, možemo zaklju?iti da su favoriti ?vrsto zasjeli na vrh, pogotovo u ve?oj dimenziji, te se ?ini da po zimi nema iznena?enja kad je u pitanju siguran izbor.

Rezultati testa zimskih guma:

175/65 R14 T

VRLO PREPORU?LJIVO
Continental WinterContact TS860
+ najbolja guma na testiranju, vrlo dobra na suhom, najbolja na mokrom i snijegu, vrlo dobra po
trajnosti

Dunlop Winter Response 2
+ vrlo dobra na suhom, mokrom i snijegu, niska potrošnja goriva, vrlo dobra po trajnosti

PREPORU?UJE SE
Firestone Winterhawk 3
+ najbolja na suhom, niska potrošnja goriva, vrlo dobra po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian WR D4
+ najbolja na ledu, vrlo dobra po trajnosti
– nedostaci na suhom i snijegu, nešto bu?nija guma (smanjenje ukupne ocjene)
Goodyear UltraGrip 9
+ vrlo dobra na mokrom, niska potrošnja goriva, najbolja po trajnosti
– nedostaci na suhom i snijegu (smanjenje ukupne ocjene)
Debica Frigo 2
+ vrlo dobra na snijegu i po trajnosti
– nedostaci na suhom i mokrom
Esa+Tecar Super Grip 9
+ vrlo dobra na suhom, najniža potrošnja goriva, vrlo dobra po trajnosti
– nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Eskimo S3+
+ vrlo dobra na snijegu i po trajnosti
– nedostaci na suhom i mokrom
Vredestein Snowtrac 5
+ vrlo dobra na suhom i snijegu, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, najbu?nija guma, nedostaci po trajnosti
Pirelli Cinturato Winter
+ vrlo dobra na snijegu, najtiša guma, niska potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, najmanja trajnost

DJELOMI?NO SE PREPORU?UJE
Semperit Master-Grip 2
+ vrlo dobra na snijegu
– najlošija na suhom, nešto bu?nija guma, nešto ve?a potrošnja goriva, nedostaci po trajnosti
(smanjenje ukupne ocjene)

NE PREPORU?UJE SE
Nankang Snow SV-3
+ vrlo dobra na suhom i po trajnosti
– najlošija na mokrom i snijegu, najviša potrošnja goriva (smanjenje ukupne ocjene)

205/55 R16 H

VRLO PREPORU?LJIVO
Continental WinterContact TS860
+ najbolja guma na testiranju, najbolja na mokrom, vrlo dobra na snijegu, najtiša guma, najniža
potrošnja goriva

Goodyear UltraGrip 9
+ vrlo dobra na suhom, najbolja na mokrom, vrlo dobra na snijegu, niska potrošnja goriva

Dunlop Winter Sport 5
+ vrlo dobra na suhom, na mokrom i snijegu

PREPORU?UJE SE

Kleber Krisalp HP 3
+ vrlo dobra na snijegu i ledu, tiha guma, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin Alpin 5
+ najbolja na suhom, vrlo dobra na mokrom, najbolja po trajnosti
– nedostaci na snijegu, najbu?nija guma, nešto ve?a potrošnja goriva (smanjenje ukupne ocjene)
Nexen Winguard SnowG WH2
+ vrlo dobra na suhom i po trajnosti
– nedostaci na mokrom i snijegu, nešto ve?a potrošnja goriva (smanjenje ukupne ocjene)
Fulda Kristall Control HP 2
+ vrlo dobra na ledu
– nedostaci na mokrom i snijegu, najbu?nija guma
Vredestein Snowtrac 5
+ vrlo dobra na suhom i snijegu, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, najbu?nija guma, nedostaci po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo
+ vrlo dobra na suhom, mokrom i ledu, niska potrošnja goriva, najbolja po trajnosti
– nedostaci na snijegu, najbu?nija guma (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian WR D4
+ najbolja na snijegu, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, najmanja trajnost (smanjenje ukupne ocjene)
Yokohama BluEarth Winter (V905)
+ niska potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, najlošija na snijegu
Kumho WinterCraft WP51
+ vrlo dobra na snijegu, tiha guma
– nedostaci na suhom i mokrom, najviša potrošnja goriva
Giti Winter W1
+ najbolja na snijegu, vrlo dobra na ledu
– nedostaci na suhom, mokrom i po trajnosti
Pirelli Cinturato Winter
+ vrlo dobra na mokrom, snijegu i ledu
– nedostaci na suhom i po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

DJELOMI?NO SE PREPORU?UJE
Semperit Speed-Grip 3
+ vrlo dobra na mokrom i ledu, tiha guma
– najlošija na suhom, nedostaci na snijegu, nedostaci po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

NE PREPORU?UJE SE
Laufenn I FIT LW31
+ vrlo dobra na suhom i snijegu, najniža potrošnja goriva, vrlo dobra po trajnosti
– najlošija na mokrom, nešto bu?nija guma (smanjenje ukupne ocjene)

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com