DPF ili FAP filtar treba održavati, jer je novi papreno skup

DPF filtar, odnosno FAP filtar na Francuskom, je naprava ugrađena u ispušni sustav dizelskog motora koja sprječava izlazak tvrdih čestica u atmosferu. Dakle, njegova je uloga isključivo ekološka. Dok sve radi s DPF filtrom nema nikakvih problema, ali najvažnije je slijediti upute putnog računala i držati ga u dobroj kondiciji. Dva su načina kojima se on čisti:

1. Pasivna regeneracija obavlja se tijekom duže vožnje autocestom, kad se uslijed povećanja temperature ispušnih plinova nakupljene čestice čađe same spale i u obliku pepela izađu kroz ispušnu cijev.

2. Aktivna regeneracija je proces u kojem ECU povećava vremena ubrizgavanja kako bi prisilno povećao temperaturu ispušnih plinova. Većina automobila tada uključuje indikator ne bi li vozaču dao do znanja da je potrebno nastaviti s vožnjom sve dokle kod se proces regeneracije ne završi, a to obično traje 15 minuta.

Vozači koji puno vremena provode na otvorenoj cesti gotovo da i neće biti zahvaćeni procesom aktivne regeneracije. Ona se odnosi samo na automobile koji se uglavnom koriste u gradskim uvjetima vožnje, jer je u tim uvjetima DPF filtar dodatno podložan začepljenju.

Mnogi nakon uključenja indikatora da je proces aktivne regeneracije započeo misle da nešto nije u redu s motorom te uspore vožnju ili isključe motor. Time iz ne znanja rade štetu, jer prekidaju proces čišćenja, a rezultat može biti prilično skup. Kad začepljenost DPF filtra pređe 95 posto mora ga se zamijeniti, a cijena originalnih često iznosi više od 10.000 kuna.