Nove ili bolje gume svakako ugradite straga

Mnogi ‘stručnjaci’ potpuno pogrešno zagovaraju tezu prema kojoj je nove ili bolje gume, neovisno o vrsti pogona, bolje ugraditi sprijeda, jer ne razumiju dinamiku automobila. Naime, čak i kod automobila s prednjim pogonom, kakvih je više od 80 posto na našim cestama, nove ili bolje gume potrebno je ugraditi straga.

To pravilo je dokazano i vrijedi za sve vrste pogona automobila, neovisno šalje li motor snagu na prednje, stražnje ili sva četiri kotača. Stražnje gume imaju ključnu ulogu u stabilnosti vozila, pa stare ili starije gume na stražnjoj osovini mogu izazvati opasan gubitak kontrole.

U trenutku kad dođe do pojave preupravljanja lošije gume straga drastično će smanjiti mogućnost povratka kontrole nad automobilom pa čak postoji velika mogućnost da niti ESP neće uspjeti potpuno ublažiti zanošenje stražnjeg dijela vozila. Povratak kontrole nakon pojave preupravljanja posebno je težak u slučaju automobila s prednjim pogonom što je dodatan argument u korist tezi da se nove ili bolje gume trebaju ugraditi straga.

‘Stručnjaci’ koji zagovaraju tezu da nove ili bolje gume treba ugraditi sprijeda referiraju se na bolju kočionu silu i kvalitetniji prijenos snage na podlogu, ali upravo u tome i leži najveća opasnost, jer se stječe lažan dojam sigurnosti pa je vožnja automatski brža nego što bi trebala biti.

Kad su sprijeda ugrađene lošije gume, vozač će automatizmom prilagoditi brzinu informacijama koje dobiva s volana i osjećajem kvalitete prijenosa snage i performansi kočenja, a bolje gume straga pazit će ga od opasnog gubitka kontrole nad automobilom.

Ako se želite uvjeriti kako se ponaša automobil u obije varijante, pogledajte službeni video jednog od najboljih gumara na svijetu – tvrtke Michelin.