Premda je tehnologija elektri?nih vozila znatno napredovala posljednjih godina litij-ionske baterije i dalje imaju neke opipljive nedostatke.
Jedan od najzna?ajnijih je smanjenje kapaciteta baterije. Ekipa iz redakcije Car and Driver obavila je mjerenje te ustanovila da je na njihovom Tesla Model 3 nakon prije?enih 24.000 milja, što je otprilike 38.600 km, kapacitet baterije smanjen sedam posto.
Što to to?no zna?i u praksi? Kad je Tesla Model 3 nov uz baterijski paket kapaciteta 75 kWh može prije?i okruglo 500 kilometara, a uz smanjenje od navedenih sedam posto domet je skra?en za otprilike 35 kilometara.
Uvidom u podatke koje nudi softver TeslaFi vidljivo je kako je navedeni automobil na punja? spajan 842 puta, a 500 punjenja bilo je do kapaciteta baterije od najmanje 90 posto. Ako kapacitet baterije nastavi padati tempom od 2,9 % svakih 10.000 milja, odnosno 16.093 km, lako je izra?unati da ?e s prije?enih 120.000 milja, odnosno 193.121 km, kapacitet baterijskog paketa iznositi oko 65 posto.
No, brige za vlasnike nema. Tvorni?ko jamstvo na bateriju iznosi 120.000 milja ili osam godina, a ako u tom periodu kapacitet baterije padne na manje od 70 posto ovlašteni servis ?e postoje?u bateriju besplatno zamijeniti onom koja ima kapacitet od najmanje 70 posto. Dakle, ne nužno novom baterijom.