Ve? na prvom upoznavanju u travnju ove godine uvjerio nas je da nudi najviše stila i originalnosti od svih konkurenata u klasi.
Uostalom, još od 2004. godine kad je na tržište stigao prvi C4 upravo su mu to bili glavni aduti. Neki to nazivaju avangardom, mi ?emo to nazvati hrabroš?u da se odlu?no kreiraju novi trendovi. Nebrojeno je primjera u povijesti automobilske industrije u kojima je proizvo?a? iz Francuske razmišljao izvan svih okvira i budu?nost pretvarao u sadašnjost.
Za razliku od prvog modela, druga generacija iz 2010. godine donijela ne ponešto smireniji dizajn, ali i golemi iskorak u kvaliteti. Njime je C4 uspješno postao mainstream pa su ga po?eli kupovati i ponešto konzervativniji kupci. Stru?njaci u Citroënu zato nisu imali nimalo lagan zadatak. O?ekivanja su bila velika i od kupaca željnih avangarde i od kupaca naviknutih na kvalitetu. Ali ispunili su sve i to sa velikim stilom. To?nije spojili su toliko razli?itih stilova u jedan automobil da to zaslužuje sve pohvale. Novi Citroën C4 tako sprijeda djeluje kao SUV, bo?no kao hatchback, straga kao coupe. Dakle, rije? je o Hi-Tech crossoveru u punom smislu te rije?i. Ako niste naviknuti na znatiželjne poglede prolaznika to je detalj koji bi vas mogao iznenaditi, ali ?injenica jest da se, pogotovo uz bogat paket opreme Shine, isti?e i me?u znatno skupljim automobilima.
Atraktivan crossover bez obzira na coupeovsku liniju krova u unutrašnjosti nudi veliku dozu prostranosti. Bez obzira na ?injenicu da je me?uosovinskim razmakom od 267 centimetara u prosjeku klase, francuski inženjeri uspjeli su pametnom i domišljatom konstrukcijom i organizacijom prostora izvu?i maksimum iz zadanih gabarita. Sprijeda mjesta u izobilju ima i za dvometraše, a straga se stje?e dojam vožnje u barem pola klase ve?em automobilu. Putnicima ne manjka prostora za glavu, bez obzira na padaju?u liniju krova, a mjesta za koljena ima na razini ve?ine modela D-segmenta. Oni koji ?e pomisliti da se takva prostranost izvukla nauštrb prtljažnika, prevarit ?e se, jer C4 uz sve navedeno nudi još i vrlo solidnih 380 litara obujma. Unutrašnjost je spoj minimalizma, visoke tehnologije i šik dizajna. Ve? se na prvi pogled vidi osjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade, a ljubitelji hi-tech gadgeta bit ?e oduševljeni virtualnim kokpitom, 10-in?nim ekranom infotainment sustava i head-up displejom. Nosa? za tablet smješten ispred suvoza?a dodatak je koji ga isti?e u odnosu na konkurente.
Premda u gornjem pasusu hvalospjevi sjedaju na ra?un prostranosti, dobro je znati kako se ispod lima novi Citroën C4 zapravo bazira na naprednoj modularnoj platformi PSA EMP1, kakvu koriste Peugeot 2008 i DS3 Crossback. Slavna udobnost po kojoj su Francuzi nadaleko poznati ovdje je dodatno naglašena. No, za razliku od brojnih prethodnika koji su znali zbog udobnosti žrtvovati stabilnost, a donekle i užitak za volanom, kod ovog modela to nije slu?aj. Rijetko koji francuski automobil nudi precizniji volan, a miks stabilnosti i udobnosti izveden je na lukav na?in. Ovjes podešen tvr?e od o?ekivanja anulirao je pretjerano naginjanje u zavojima, a mesnate gume dimenzije 195/60 na 18-colnim naplacima doprinose ugodnom gutanju svih neravnina na cesti. ?ak ni kratke popre?ne, koje su ina?e najve?i izazov, ne narušavaju udobnost. Vuk sit, ovce na broju – reklo bi se u narodu.
Na testu smo imali izvrsno pogo?enu kombinaciju motora i mjenja?a. Višestruko nagra?ivani 3-cilindraš obujma 1,2 litre stigao nam je u najsnažnijoj izvedbi sa 130 KS i 230 Nm. Tko god bi sjeo za volan, osim možda po zvuku, ali i to je prili?no dobro prigušeno, teško da bi pogodio da se ispod haube nalazi motor sa samo tri cilindra. Podaci iz brošure o ubrzanju za 10,2 sekunde i najve?oj brzini od 210 km/h ve? jasno daju do znanja da je rije? o modelu spremnom za ozbiljne domete. No, u praksi je dojam još bolji. Zahvaljuju?i najve?em okretnom momentu dostupnom ve? pri 1750/min nema nikakvih problema s elasti?noš?u, dok najve?u snagu razvija pri 5500/min, ali ne posustaje ni na više od 6000/min. Izvrstan dojam u uistinu velikom stilu naglašava automatski 8-stupanjski mjenja?, koji svojom intuicijom i vremenom reakcije te izmjene stupnja prijenosa nimalo ne zaostaje za onima iz njema?kih premium modela. Jedna od vrlina mu je i razumna potrošnja goriva pa ga je mogu?e lijepo voziti s prosjekom manjim od 7 litara. Posebnu pažnju zasigurno ?e privu?i i potpuno elektri?na izvedba s elektromotorom snage 100 kW (136 KS) i baterijskim paketom kapaciteta 50 kWh, koji jam?i autonomiju od 350 kilometara.
Po?etna benzinska izvedba starta s cijenom od 134.900 kuna, dizelska izvedba starta s cijenom od 150.500 kuna, a elektri?na je dostupna od 279.900 kuna. I na kraju, ono što svakako valja istaknuti… Novi Citroën C4 u ponudi je na hrvatskom tržištu s ?etiri razine opremljenosti (Live, Feel, Feel Pack i Shine), tri benzinska motora (PureTech 100 S&S BVM6, 130 S&S BVM6 i EAT8 te 155 S&S EAT8) te 2 dizelska motora (BlueHDi 110 BVM6 i BlueHDi 130 EAT8). Novi ë-C4, 100 % elektri?ni u ponudi je s tri razine oprljenosti (Feel, Feel Pack i Shine) sa 100 % elektri?nim motorom. U ponudi je s 5 godina jamstva, a posebna ponuda prilikom lansiranja je 5 godina servisiranja i besplatna registracija. Prilikom kupnje uz Citroën Financiranje, novi Citroën C4 & ë-C4 u ponudi su s 0 % kamata uz financijski leasing, te s 3 % fiksne kamate uz kredit.
TEHNI?KI PODACI – Citroën C4 Shine PureTech 130
Motor: benzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1199 ccm
Provrt i hod: 75 x 90,5 mm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 7750/min
Mjenja?: 8-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4355 x 1800 x 1520 mm
Me?uosovinski razmak: 2670 mm
Masa: 1282 kg
Prtljažnik: 380 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 195/60 R18
Ubrzanje: 10,2 s
Najve?a brzina: 210 km/h
Potrošnja: 5,6/4,4/4,8 l
Potrošnja na testu: 6,9
Cijena testiranog modela: 208.182 kn (27.757 eura)