TEST: Citroen C5 AIRCROSS Shine BlueHDi 130 S&S EAT8

0
16977

Zadnjih godina Citroen se ozbiljno name?e u svim segmentima, a tako je i u SUV segmentu. Citroenov SUV srednje veli?ine kao jedan od najnaprednijih i najatraktivnijih modela na tržištu u svojoj klasi ozbiljno je poremetio ra?une Renaultovom Koleosu ili Pak Nissanovom Qashqaiu. Najviše brige zapravo zadao je kupcima koji biraju izme?u C5 Aircrossa, Peugeot 3008 i Opela Grandland X-a jer spomenuti trojac koristi zajedni?ku platformu.

Hi-tech oprema, originalan i avangardan izgled uz petogodišnje jamstvo te jedinstven i afirmativan karakter s više od 30 vanjskih kombinacija personalizacije zadovoljiti ?e ukuse svih profila kupaca. Nakon što smo imali prilike testirati najsnažniju izvedbu na red je došao i test sa slabijom motorizacijom i srednjom razinom opreme, dok sada imamo priliku isprobati i donijeti doživljaje testiraju?i model sa automatskim mjenja?em i slabijim dizelašem iz ponude. Prate?i dizajnerske smjernice ostalih ku?nih modela i C5 Aircross sa svojom velikom rešetkom hladnjaka iznad koje je rastegnut veliki logotip kroz cijelu širinu vozila naglašava svoj šminkerski duh u kombinaciji sa atraktivnim i agresivnijim dizajnom. Tu su i LED dnevna svjetla, dok pri dnu masivnog odbojnika stoje svjetla za maglu.

Na punih 4,5 metra dužine proteže se ovaj SUV, podnica je od tla podignuta 23cm ?ime maštu golica i potenencijalnim terenskim egizibicijama, još ako uzmemo u obzir bo?ne plasti?ne zaštite oni manje upu?eni pomislili bi kako je spreman za off road izazove. U stvarnost nas ipak vra?a sa raznim “finim” estetskim rješenjima u obliku detalja na spomenutim plastikama, 19″ aluminijskim naplatcima ali i skladno izveden stražnji kraj uz atraktivne grafike LED svjetala i kromiranim ukrasnim okvirima lažnih ispušnih cijevi. U kona?nici, na prvi pogled svojim vanjskim izgledom nikako ne daje do znanja je li rije? o slabijoj ili najsnažnijoj izvedbi u ponudi što je svakako plus kod kupnje.Interijer je ve? opjevan nebrojeno puta, pa tako C5 Aircross “mazi” voza?a i putnike svojom ponudom prostora kojoj u prilog ide i me?uosovinski razmak od 2730 mm. Tu su i izrazito udobna sjedala koja ne umaraju kod duljih putovanja, a stražnji red spremno ?e primiti 3 odrasla putnika. Spomenuta stražnja klupa modularna je te se može pomicati do 150mm (naprijed/nazad) ?ime pove?ava i prostor u prtljažniku od 580 do 720 litara uz mogu?nost preklapanja kada je na raspolaganju respektabilnih 1630 litara.

Voza?ka pozicija pronalazi se izrazito lako, sjedi se povišeno te je odli?na preglednost u vožnji. Tvr?i materijali u donjem dijelu armature ili obloga na vratima malo kvare ukupni dojam, no završna obrada u samom je vrhu klase. Tu je i moderan središnji zaslon osjetljiv na dodir (dijagonale 8,3″) a nudi ve? vi?ene opcije povezivanja i kontrole klimatizacije, navigacije i audio sistema baš kao i na ostalim modelima PSA grupacije. Kontrolna plo?a ispred voza?a dijagonale je 12,3″ i naravno, digitalna je. Svojom preglednoš?u pruža voza?u sve informacije o vožnji uklju?uju?i i mogu?nost prikazivanja navigacije ?ime voza?u olakšava snalaženje u nepoznatnim sredinama.

Novi C5 Aircross opremljen je brojim sustavima za pomo? u vožnji (highway driver assist – sustav autonomne vožnje razine II, hill descent assist sa grip controlom – pomo? u vožnji na nizbrdici, a tu je i šest tehnologija za povezivost, uklju?uju?i beži?no punjenje pametnog telefona…) ?ime osigurava maksimalnu bezbrižnost u vožnji kako voza?u tako i putnicima.

Ovaj model predvodnik je programa Citroën Advanced Comfort® ?ime je C5 Aircross najsvestraniji i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauli?nim grani?nicima te sjedalima Advanced Comfort ?ime doslovno osigurava novo iskustvo vožnje kao da lebdite. Da, nije marketinški trik niti farsa, C5 Aircross doslovno oduševljava svojom udobnoš?u u vožnji, kako gradom, tako i autocestom ili ?ak makadamom. Ovjes koji je prvenstveno osmišljen za potrebe Citroenovog rally modela C3 WRC koristi jedinstvene prigušiva?e koji kod C5 Aircrossa imaju cilj osigurati maksimalnu udobnost u vožnji.

Testni primjerak pokretan je ?etverocilindri?nim dizelskim agregatom koji iz 1,5 litre obujma  izvla?i najve?u snagu od 131 KS i maksimalni okretni moment od 300 Nm, a odli?no se nosi sa 1430 kg teškom karoserijom. S obzirom da smo prilikom testiranja indenti?no pogonjenog modela žarko priželjkivali umjesto šesterostupanjskog ru?nog mjenja?a upravo automatski prijenos jer ipak više dolikuje ovakvom automobilu, želja nam se i ispunila, no je li opravdala o?ekivanja?! Sam motor snage ima dovoljno pa tako s mjesta do 100 km/h ubrzava za 10,6 sekundi (0,2 sekunde sporije od modela s ru?nim mjenja?em) i postiže maksimalnih 189 km/h što je više nego pristojno za ovakav automobil.

Dakle, razlike u performansama izme?u manualnog i automatskog mjenja?a gotovo da i nema, osim u samom ubrzanju što je možda i ?udno, jer o?ekivali smo kako ?e samo ubrzanje zbog odli?ne 8-stupanjske automatike biti brže, me?utim, automatski mjenja? zaista nudi višestruko ve?u ugodnost u vožnji zahvaljuju?i beztrzajnim promjenama stupnjeva brzine. I da, naš izbor i dalje je na strani automatskog mjenja?a jer je zaista odli?no uparen s motorom te u pravom trenutku isporu?uje svoj maksimum te putovanje ?ini ugodnijim.

Prilikom naglih promjena smjera ili pak agresivnije vožnje otvorenom zavojitom cestom C5 Aircross zahvaljuju?i spomenutom adaptivnom ovjesu voza?a ne dovodi u neugodnu situaciju, no ovakav automobil zasigurno nitko od ciljanih kupaca ne?e koristiti za takvu vožnju što dodatno ide u prilog i onim “trka?ki” nastrojenim kupcima. Jedan od glavnih aduta pored niske emisije Co2 svakako je i potrošnja koja se na testu kretala oko 5,2 litre eurodizela na stotinu prije?enih kilometara. Odli?no, zar ne!?Za kraj spomenimo i pogon ovog SUV-a koji nije o?ekivano na ?etiri kota?a! Naime, C5 Aircross nema izvedbe sa ?etiri pogona što je u jednu ruku i logi?no s obzirom da spomenuti kupci ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Ipak, za sve one koji vole vožnju makadamom, Citroen je ponudio kontrolu gripa vozila prilago?avanjem prednjih kota?a sukladno podlozi kojom se vozi.

Tako na središnjoj konzoli pored mjenja?a nalazi se okretna sklopka sa pet na?ina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isklju?enje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine ve?e od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slu?ajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomi?nije od klasi?nog integralnog pogona.

Za testni primjerak sa dodatnom opremom na hrvatskom tržištu potrebno je izdvojiti 244.572 kn što je jako dobro odmjerena cijena i za sve one koji su u procesu odabira SUV-a, C5 Aircross name?e se kao logi?na kupnja. Vrijedi spomenuti kako po?etna cijena ovog modela kre?e ve? od 179.900 kn, a za one koji žele više, brže, ja?e.. tu je i dvolitreni dizelaš snage 177 KS sa 8-stupanjskim automatskim mjenja?em.

TEHNI?KI PODACI: Citroen C5 Aircross Shine BlueHDi 130 S&S EAT8

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 96 kW/131 KS na 3750/min

Moment: 300 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenja?: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 205/55 R 19

Masa: 1430 kg

Najve?a brzina: 189 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

Cijena s doplatama:  244.572 kune (32.350 €)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com