Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Urban Explorer

0
747

Ovu recenziju zapo?injemo sa nekoliko napomena; nije za razmažene, nije za „lifestylere“, nije možda dovoljno „fancy“, no zato je izrazito prakti?an, upotrebljiv i neustrašiv. Dame i gospodo, da, govorimo o Dacijinom kompaktnom SUV-u; Dusteru! Automobil koji ruši predrasude, a mogu?nosti koje nudi u odnosu na cijenu kojom se name?e na tržištu izrazito su velike.

Vanjski izgled ve? na prvu odaje kako je rije? o terencu koji se ne boji si?i sa asfalta. Poprili?no jednostavan, gotovo ?etvrtast izgled oplemenjen je tamnom grafikom prednjih farova i sa?astom kromiranom rešetkom hladnjaka. Napuhani blatobrani na rubovima su zašti?eni plastikom, kod pragova se nalazi ?vrsta „stepenica“ za olakšan ulazak/izlazak u vozilo, dok blago nakošen stražnji kraj sa jednostavnim svjetlosnim sklopovljem ?ine pomalo bezli?an završetak jednostavnog dizajna ovog kompaktnog SUV-a. Interijer Dustera ?esto dobiva kritike jer realno, dizajn svakako nije za primjer, a plastika je ve? na oko „tvrda“. Me?utim, sve je kvalitetno sklopljeno, nema neugodnih škriputavih zvukova plastike ili vibracija, pa jedini zvuk koji se može ?uti je onaj dizelskog motora.

Tamo gdje Duster gubi na estetici i prestižu dobiva na prakti?nosti, pa iako ve? spomenuti interijer izgleda kao kod nekih automobila više srednje klase 90-tih godina prošlog stolje?a zapravo je veoma iskoristiv. Ispred suvoza?a na gornjem dijelu armature nalazi se otvoreni pretinac, u donjem dijelu nalazi se pak zatvoreni pretinac poprili?nog obujma (u URBAN Explorer paketu opreme je i osvijetljen), a tu su i „džepovi“ na stražnjem dijelu prednjih sjedala. Prakti?nost se dalje nastavlja sa mogu?noš?u preklapanja stražnje klupe u odnosima 1:3 i 2:3, a paket „Modularnost“ pruža mogu?nost podešavanja sjedala, pojasa i upravlja?a po visini.

Urban Explorer paket opreme koji je pozamašan u interijeru Dustera ne djeluje „bogato“ iako nudi 7“ multimedijski ure?aj sa navigacijom koji je prakti?an, upotrebljiv, vizualno dopadljiv i posjeduje Adriatic kartografiju, zatim su tu komande na upravlja?u, tempomat i kožom presvu?en upravlja? te ru?ica mjenja?a, elektronska kontrola stabilnosti te prednji zra?ni jastuci.

Prostranost unutar kabine je sjajna, Duster tako nudi gotovo jednako prostora kao Nissan Qashqai, a prtljažnik obujma 475 litara u dobroj mjeri nadmašuje i ve?inu kompaktnih automobila. Prednja sjedala su udobna i kod dužih putovanja, no pružaju premalo bo?ne potpore, dok stražnja klupa za naš ukus previše je okomito postavljena. Jedna od najve?ih slabosti Dustera ?esto su spominjani Euro NCAP testovi jer Duster naime nema ve?inu modernih sustava asistencije ?ak ni u opcijama, a tu je i manjak bo?nih zra?nih zavjesa.

Pod poklopcem motora krije se poznati i dokazani 1.5 litreni turbo dizelaš snage 110 KS i 260 Nm okretnog momenta. Potentnost ovog agregata sasvim je dovoljna za izvršavanje svih postavljenih zadataka bila rije? o vožnji asfaltom ili nekom zahtijevnom terenu, a da pri tome troši poprili?no malo. Tvorni?ki podaci navode potrošnju od 4,7 litara na 100 kilometara, dok je na našem sedmodnevnom testiranju prosjek iznosio 2 litre više bez ikakvih pošteda što je i dalje malo za automobil ovih dimenzija.

U vožnji Duster djeluje korektno, pa ako bi ga primjerice usporedili sa Qashqaiem zna?ajno zaostaje po voznim osobinama i upravljivosti na asfaltu, no isti?e se potpunom dominacijom nad rupama ili neravnom terenu gdje ovjes upija sve udarce. Osjetno je ljuljanje karoserije kod oštrog ulaska u zavoje, no zato je mehani?ko prianjanje odli?no. Na kraju krajeva ne kupuje se ovakav automobil radi zabave u vožnji.

Terenska vožnja Dusterov je doma?i teren. Ulijeva povjerenje i u težim terenskim uvjetima, pa svi oni koji vole zalaziti dublje u prirodu biti ?e zadovoljni onime što Duster sa svojim 4×4 pogonom nudi. Preglednost iz automobila je iznad prosjeka što je još jedan plus za ovaj „rumunjski“ model. 4WD pogon do izražaja dolazi na šljunku, mokroj podlozi ili blatnom terenu, a da je Duster pravi terenac potvr?uje i udaljenost od tla (210 mm), odnosno pregibi sprijeda i straga (29,3/34,9 stupnjeva). Prijenos je mogu?e ru?no mijenjati prema potrebama, pa je tako kod vožnje gradom ili autocestom najbolje koristiti prednji pogon. Kod mokrog asfalta, zavojite ceste i nešto otežanih uvjeta na prometnicama najbolji je automatski na?in koji po potrebi uklju?uje i stražnji pogon, dok kod odlaska u prirodu koristi se pogon na sve kota?e. Upravo ovo zadnje može zahvaliti Nissanu jer ova tri režima rada pogona na sva ?etiri kota?a dolaze direktno iz Nissana.

Duster ima izrazito širok spektar vozne upotrebljivosti. Kao gradski automobil funkcionira vrlo dobro, kao stvoren je za ležerna duga putovanja, a prilikom terenske vožnje ne?e razo?arat ni najzahtijevnije. Tu je i šesterostupanjski mjenja? koji na „prvu loptu“ može zbuniti. Osje?aj na mjenja?u je poprili?no ?udan, odnosno kao da su svi stupnjevi prijenosi spušteni za jedan niže. Dakle, u gradu bez problema kre?e iz druge brzine, a sve kako bi se što prije došlo do petog stupnja koji naravno doprinosi nižoj potrošnji.

Za prelazak ozbiljnih prepreka tu je i „kamionska“ ekstremno kratka prva brzina, a šesta je pak zadužena za krstarenje autocestama. S mjesta do 100 km/h ovaj SUV ubrza za 12.4 sekunde i postiže maksimalnih 168 km/h. Dacia Duster Urban Explorer pored ve? spomenutih „gadgeta“ unutar interijera u paketu nudi i mat kromirane retrovizore, zaštitne oplate sprijeda i straga, svjetla za maglu, aluminijske 16“ naplatke, uzdužne krovne nosa?e s natpisom „Duster“ i dodatno zatamnjena stakla.

Iako je rije? o najskupljem paketu opreme i najja?em motoru u ponudi, Duster u odnosu na sve ono što nudi ne košta puno. Udobno i komforno vozilo za duga putovanja, okretan za gradsku vožnju i sasvim solidan terenac za sve koji ne pate na „zna?ku“ na našem tržištu dostupan je ve? od 79.478 kn, dok je cijena testnog modela 158.282 kn.

TEHNI?KI PODACI – Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Urban Explorer

Motor: turbodizelski

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 80kw/110KS @ 4000 RPM

Moment: 260 Nm @ 1750 RPM

Pogon: na sve kota?e (AWD)

Mjenja?: ru?ni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4315 x 2000 x 1695 mm

Prtljažnik: 443/1263 litara

Gume: 215/65 R16

Masa: 1395 kg

Max. brzina: 168 km/h

0 – 100 km/h: 12,4 sekunde

Potrošnja: 6,8 l/100km

Cijena: 158.292,00 HRK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com