Na tradicionalnom testu HAK-a i njegovih partnera ovoga puta se našlo 20 dje?jih autosjedalica. Maksimalnu ocjenu vrlo dobar nije zaslužio niti jedan proizvod, ?ak jedanaest je dobrih, pet je zadovoljavaju?ih, a ?etiri su loše. Sve su dje?je autosjedalice testirane u tri kategorije: sigurnost, jednostavnost uporabe i ergonomija, te prisutnost štetnih sastojaka u presvlakama.
Hrvatski autoklub i partneri, europski autoklubovi, ovom su prigodom, u drugom ovogodišnjem testu (prvi možete pogledati ovdje), zahtjevnim testovima podvrgnuli to?no 20 dje?jih autosjedalica, koje su nastale u proizvodnim pogonima 12 razli?itih tvrtki. Odabrani proizvodi su se tako provjeravali na podru?jima sigurnosti, jednostavnosti uporabe i ergonomije, te prisutnosti štetnih sastojaka u presvlakama, a zanimljivo da maksimalnu ocjenu vrlo dobar nitko nije zavrijedio. Više od polovice testiranih dje?jih autosjedalica dobilo je ocjenu dobar (11/20), pet se smatra zadovoljavaju?im, a ?etiri su loše (jedva dovoljnih tako?er nije bilo).
Sve ?etiri loše su gurnute na za?elje poretka iz istog razloga – previsoke kontaminacije uslijed prisustva kancerogenih tvari u presvlakama. Da nije bilo tog propusta, na osnovu ostalih bodova s testiranja bi oba Uppababy modela (MESA i-Size i MESA i-Size + i-Size Base) sigurno završila u kategoriji dobrih dje?jih autosjedalica, dok bi Hauckovi modeli (iPro Baby i iPro Baby + iPro Base) bili negdje na granici izme?u dobrih i zadovoljavaju?ih. Dakle, niti jedan od ova ?etiri proizvoda ne bi završio niti u kategoriji jedva zadovoljavaju?ih, pa se ?ini da su zbog štetnih sastojaka platili dosta visoku cijenu.
Prve dvije me?u jednakima na testiranju su bile dje?je autosjedalice relativno nepoznate tvrtke Swandoo, koja je odlu?ila napraviti veliki iskorak na ovom podru?ju. Njihova dva modela Albert (nazvana po Albertu Einsteinu) na kraju su zaslužila prosje?ne ocjene 4,4 i 4,3, po ?emu su stigla na samo mali korak od najviše ocjene vrlo dobar (kre?e od 4,6). Obje su namijenjene djeci staroj oko godinu i pol dana (visine izme?u 40 i 85 cm), a jedini nedostatak im je nešto ve?a težina (5,1 kg + baza 5,4 kg). Drugih minusa prakti?ki nemaju.
Analiziramo li proizvode po kategorijama, onda vidimo da su spomenuti laureati Swandoo Albert + i-Size Base (4,3) i Swandoo Albert (4,1) prednja?ili i na podru?ju jednostavnosti uporabe i ergonomije. Izme?u njih se uspio ugurati tek nesretni Uppababyjev model Mesa i-Size + i-Size Base (4,2). Nesretan zato što mu je tragi?an rezultat u koloni prisutnosti štetnih sastojaka u presvlakama (0,5) uspio zasjeniti sve ostale vrlo dobre ocjene, uklju?uju?i i one na planu sigurnosti (4,0).
Tu se, pak, najsigurnijim modelom pokazao Besafe iZi Kid X3 i-Size, s iznimno visokim prosjekom (4,9). Ovaj je proizvod posebno briljirao u segmentu zaštite pri bo?nom sudaru, gdje je zaslužio gotovo maksimalnu mogu?u ocjenu (5,3/5,5). Iznimno sigurne dje?je autosjedalice još su Peg Perego Primo Viaggio i-Plus i Jané Koos i-Size R1 (obje po 4,6), iza kojih slijede Swandoo Albert (4,5) i Swandoo Albert + i-Size Base (4,4).
Tri najnesigurnije dje?je autosjedalice su Nania Racer SP (2,8), zatim Britax Römer Kidfix² S (2,6), te daleko na za?elju Hauck iPro Baby + iPro Base (2,2). Neslužbena titula najkompliciranijeg proizvoda s najslabijom egonomijom odlazi modelu Joie Verso (2,8).
Na koncu ovog teksta ponovimo da su rezultati predstavljenog testa isklju?ivo informativne prirode, te prije kupnje dje?je autosjedalice svakako dobro proanalizirajte ponudu na doma?em tržištu. Niti jedan proizvod ne ‘sjeda’ jednako kvalitetno u sve automobile, pa je osobni dojam roditelja i djeteta ponekad vrjedniji od brojki iz našeg testa.
Tako?er, unato? uputama koje ponekad znaju biti teško razumljive, svakako se potrudite temeljito ih pro?itati, kako bi instalacija dje?je autosjedalice u vozilo prošla što ?vrš?e i postojanije. Polovi?an pristup pri?vrš?ivanju kupljenog proizvoda u automobil može rezultirati teškim posljedicama, bez obzira koliko puno zvjezdica zaslužila dje?ja autosjedalica na našem testu…
Izvor: HAK