TEST: Ford Ranger LIMITED 2.2TDCi

0
1832

Velik, ?vrst i atraktivan glavni su epiteti novog Ford Rangera. Ve? na prvi pogled jasno je kako ovaj impozantni terenac ima zadatak vladati netaknutim bespu?ima i tjeskobno se osje?ati unutar grada i uskih ulica.

Sve ?eš?i gost na hrvatskim cestama našao se i kod nas na testu… osvježen, bogato opremeljen i nešto snažniji u odnosu na prethodnika Ford Ranger ameri?ku kulturu širi ostatkom svijeta.

Prema statisti?kim podacima ovakvi automobili izvan ameri?kog tržišta traže se sa bogatom opremom, a ponajviše iz razloga što su europski kupci u ovom segmentu poprili?no izbirljivi. Istina je kako su ovakvi automobili oduvijek bili radni strojevi izdržljivi poput mazgi, te je njihova primarna namjena upravo robustnost i izdržljivost, no svjedoci smo radikalnog zaokreta. Sje?amo se svi naj?eš?eg gosta naših prometnica – Toyote Hilux koja je bila robustna i ne tako lijepo oblikovana, bazi?no opremljena i vizualno spremna za teške uvjete. Takvi automobili nisu bili primamljivi kao „every day car“, ve? isklju?ivo za svoju strogu namjenu. Nakon Hiluxa našao se tu i Mitsubishi L200, zatim Volkswagenov Amarok, ne tako davno i Mercedesova X klasa od kojih se posljednja dva spomenuta modela osim atraktivno oblikovanog tijela mogu pohvaliti i opremom vi?enom u automobilima više srednje klase. Upravo evolucijom dizajna, tehnologije, ekološke prihvatljivosti i potreba svakodnevnice „kamioneti“ popularno zvani pick-up u svom punom kapacitetu po?inju služiti kao svakodnevni putni?ki automobili. Olakotna je ?injenica i to što pravi terenci izumiru pred navalom SUV-ova, a pick-up modeli zadržavaju osnovne karakteristike terenskih vozila.

Ford Ranger izrazito je robustan automobil, dizajniran s ciljem odmaka od klasi?nih „starih“ pick up modela, sve kako bi radni automobil postao privla?an široj masi. Ranger tako svojim izgledom šalje suprotnu sliku – izgleda previše luksuzno da bi na njega natovarili „kubik“ pijeska ili dvije freze.

Ogromna rešetka hladnjaka, visoko postavljeni farovi oštrog dizajna, aluminijske felge, ogromni pragovi (stepenica za ulazak u vozilo) te u cjelini skladna i privla?na linija s obzirom na same gabarite vozila upravo su sve ono što je prije desetak godina bilo nezamislivo u ovoj klasi.

Testni model nudi i stražnju klupu odnosno popularno nazvan double cab (dvostruka kabina) ?ime je spreman prihvatiti ?etiri odrasla putnika baš kao i primjerice bilo koji automobil srednje klase. Veliki me?uosovinski razmak osigurao je dovoljno prostora na stražnjoj klupi, a ista ne umara ni prilikom duljih putovanja iako je postavljena gotovo pod 90 stupnjeva. Sprijeda pak elektri?no pokretana i grijana sjedala dodatno presvu?ena kožom spremno prihva?aju voza?a nude?i mu dobar bo?ni oslonac i visoko postavljeni položaj za volanom. Na prvu, potrebno se je priviknuti na samu poziciju s obzirom na dimenzije vozila, relativno široke A nosa?e te velike retrovizore što primjerice zna smetati samoj preglednosti u vožnji gradom ili kod vožnje zavojiima. S druge strane osje?aj u vožnji je odli?an i pored voza?a sami putnici u ovom automobilu osje?aju se mo?no i sigurno.

Ford Ranger tako svojim putnicima nudi svu silu tehnologije po?evši od pomo?i za vožnju izvan asfalta, pomo?i pri naglom ko?enju i elektronske kontrole stabilnosti, kretanja na uzbrdici ili pak spuštanja nizbrdicom, upozorenja o napuštanju vozne trake ili detekcije objekata pred automobilom, zaštite od prevrtanja – Roll-overMitigation (Ublažavanje prevrtanja – prati vozilo i identificira opasne uvjete vožnje koje bi mogle dovesti do prevrtanja gdje sustav aktivira intervenciju elektronske kontrole stabilnosti, kontrolu brzine i vra?a stabilnost) do multifunkcionalnog upravlja?a, poludigitalnog su?elja ispred voza?a i nama zanimljivog i odli?nog infotainment sustava.

5,3 metra duga?ak terenac opremljen je i parking senzorima sprijeda i straga kao i kamerom za vožnju unazad, dok „tovarni“ prostor iza kabine spremno prihva?a europaletu i još nešto sitnica. Svakako treba spomenuti kako se u podru?ju sanduka nalazi i 12V uti?nica, a cijeli sanduk obložen je jakom profiliranom plastikom ?ime se naglašava trajnost ali i vizualna privla?nost.

Testni primjerak pokretan je 160 KS snažnim 2,2-litrenim dizelašem potpomognut turbom, a uparen je sa ru?nim šeststupanjskim mjenja?em i pogonom na sve kota?e. S obzirom da se opcijski pogon na sve kota?e može isklju?iti snaga se prebacuje na stražnju osovinu, a nudi i mogu?nost skra?enih omjera prijenosa za vožnju u ekstremnim uvjetima.  U osnovi relativno slab agregat s obzirom na gabarite i masu (2209 kg) vozila dah naj?eš?e gubi u vožnji autocestom kod uzbrdica, no realno ovakav automobil nije niti namjenjen pretjeranom jurcanju, brzim prolascima kroz zavoje ili pak hrvatskim voza?ima usa?enom mišljenju da budu prvi na semaforu. Spmenimo još i prihvatljivu prosje?nu potrošnju od 10 litara eurodizela kao i ovjes koji dobro upija sve neravnine, nešto je tvr?i kod prelazaka preko popre?no postavljenih leže?ih policajaca, no bez ikakve muke svladava penjanje na gradske ivi?njake ili pak terenski zahtjevne podloge uz najve?u dubinu gaza u klasi (do 800mm dubine vode).

U prilog tome svakako idu i 17“ alu naplatci s gumama spremnim za vožnju i po najnepristupa?nijim terenima ?ime ovaj automobil zaokružuje pri?u i opravdava naziv pravog terenca. Kod naglih promjena smjera karoserija se ne naginje, a povratne informacije na upravlja?u su pravovremene ?ime je novi Ranger više nego zabavan u vožnji. Pohvalna je i odli?na izolacija buke kako samog agregata tako i vjetra, dok maksimalna brzina od 180 km/h zadovoljava i sve one koji se upute na dulja putovanja

Cijena od 329.777kn koliko stoji ovaj „man in black“ opravdava bogatu opremu, dizajn koji privla?i poglede u prolasku te izdržljivost i široku namjenu, no ne i ono što se skriva ispod poklopca motora.

TEHNI?KI PODACI – Ford Ranger LIMITED 2.2TDCi 160KS
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda uzdužno, 2198 ccm

Snaga: 117kW/160 KS pri 3700 o/min

Moment: 385 Nm pri 1500-2500 o/min

Mjenja?: 6 – stupanjski, ru?ni

Pogon: na sve kota?e – 4×4

Dimenzije d/š/v: 5354x1840x1860 mm

Me?uosovinski razmak: 3220 mm

Kutija za teret: 1,549 x 1,560 mm – 1,199 kg maksimalni bruto kapacitet nosivosti

Ko?nice: sprijeda samoventiliraju?i diskovi, straga puni

Ubrzanje: 11,8 sec

Najve?a brzina: 180 km/h

Potrošnja na testu: 10 l

Cijena testiranog modela: 329.777,00 kn (44.564,46 €)

Photo by: Robert Pichler

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com