Pouzdanost i prostranost u kompaktnim gabaritima oduvijek su bili glavni aduti modela Honda Jazz pa je nerijetko kupce osvajao na drugi pogled, a istim smjerom nastavio je i novi model.
Zašto na drugi? Zato što ga je prvo trebalo isprobati, živjeti s njime, da bi na površinu isplivale sve vrline. Dizajn nikad nije mamio na zaljubljivanje, cijena je uvijek bila osjetno ve?a od onog što bi se o?ekivalo za predstavnika gradske klase, pa stoga nije niti polu?io osjetniji uspjeh na tržištu. Ali oni koji su ga birali uglavnom su bili i više nego zadovoljni koktelom funkcionalnosti i prostranosti s jedne te pouzdanosti i trajnosti s druge strane. Svi ti aduti objedinjeni su u paket koji je usto i zabavno voziti.
Model ?etvrte generacije, koji je u prodaju u Hrvatskoj stigao prije nepuna dva mjeseca, i dalje je uvjerljivo najskuplji model B-segmenta. No, u slu?aju Honda Jazz to više nije ?udno i te ?injenice se nimalo ne srami, pa bazni model košta 179.990 kuna, što je ve? ozbiljan teritorij predstavnika C-segmenta.
Na test nam je stigao Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance, koji ispod lima donosi napredan e:HEV hibridni sustav. Sastoji se od kombinacije 1.5-litrenog atmosferskog benzinca sa 98 KS i 131 Nm te elektromotora koji razvija 80 kW (109 KS) i 253 Nm. No, premda brojke na papiru obe?avaju sportske performanse u praksi to baš i nije tako. Naime, Jazz 1.5 Hybrid do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekundi te postiže najve?u brzinu od 174 km/h, što je ispod o?ekivanja, ali u ovoj kombinaciji su kultiviranost i štedljivost ipak ispred performansi. Dojam popravlja prosje?na potrošnja koja se normalnim tempom vožnje može održati na ispod 5,5 litara pa nitko ne?e žaliti za ?injenicom da u ponudi novog Jazza nema dizelaša. Uz pažljiviju vožnju na otvorenij cesti mogu?e ga je lijepo voziti i uz prosjek manji od pet litara, dok ?e na autocesti, uz vožnju po ograni?enju, trošiti tek nešto više od šest litara. Volan je precizan, ko?nice uvjerljive, a automatski mjenja? CVT dobro uigran s hibridnim pogonskim sklopom.
Dužinom od 404,4 cm, širinom od 169,4 i visinom od 152,6 cm te me?uosovinskim razmakom od 251,7 novi Jazz gabaritima je zapravo na pragu C-segmenta, a povišenom formom i pametnom konstrukcijom nudi izvrnu prostranost. Velike staklene površine, povišen položaj sjedenja te brojni pretinci za odlaganje pove?avaju funkcionalnost, koja je naglašena i solidnim prtljažnikom obujma 304 litre. Preklapanjem stražnje klupe utovarni prostor iznosi 1205 litara.
Razigran dizajn unutrašnjosti te srednji paket opreme Elegance ?ine dobru kombinaciju. Digitalni instrumenti na 7-in?nom ekranu i 9-in?ni ekran infotainment sustava nude dobru preglednost, svi glavni prekida?i smješteni su logi?no, voza?ki položaj pronalazi se brzo, a po pitanju materijala i završne obrade nema niti najmanjeg prigovora. Uz 10 zra?nih jastuka i ?itavog niza sustava za aktivnu sigurnost novi Jazz uvelike asistira voza?u.
Da nudi malo uvjerljivije performanse i da je cijena barem 10 posto niža Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance bi bio vrlo ozbiljan tržišni igra?. No, i ovako ima dovoljno vrlina kojima može privu?i kupce, pogotovo one koji žele pouzdanog i dobro opremljenog multipraktika u razmjerno kompaktnim gabaritima.
SNAGA: 125 KS
UBRZANJE: 9,8 s
BRZINA: 191 km/h
POTROŠNJA: 5,2 l
CIJENA: 226.405 kn