Druga generacija uspješnog modela Hyundai i20 posebno je zanimljiva u crossoverskoj izvedbi Active, koja je kruna izlaska iz konfekcije. Da je današnji Hyundai svjetlosnu godinu daleko od modela Pony iz devedesetih znaju ve? svi, ali da se u posljednjim iteracijama ve? pretvara u šminkera ipak treba dodatno naglasiti. A Hyundai i20 Active uistinu ima mnoštvo vrlina tako da ljubav na prvi pogled lako pretvara u ljubav na drugi pogled te time dobiva status poželjnog suputnika. I dalje Korejci osvajaju funkcionalnoš?u, trajnoš?u i dobrim omjerom uloženog i dobivenog, ali poseban šarm cijeloj izvedbi daje ?injenica da se i20 name?e kao predvodnik klase. Me?u povišenim predstavnicima B-segmenta nema nikoga s kime ne bi mogao u?i u ravnopravnu borbu, a iz ve?ine bi izašao kao pobjednik.
Dužinom od 406,5 cm, širinom od 176 i visinom od 153 te me?uosovinskim razmakom od 257 cm nudi prostranost koja je gotovo na pragu C-segmenta, odnosno popularne kompaktne klase. U svakom slu?aju, na vrhu je B-segmenta, a osje?aj je gotovo kao u aktualnom i30. Korejci su zapravo iskoristili dobar recept standardnog i20, podnicu podigli na 19 cm, nabacili mu miši?aviji izgled pokojim karoserijskim dodatkom te na taj na?in srezali razvojne troškove, a zauzvrat dobili solidan cestovni crossover koji je iznena?uju?e potentan i izvan asfalta.
Atraktivnost mu se ne može osporiti. Brojni prolaznici i poznanici iskazivali su interes za pokoju informaciju od testnom i20 Active
Hyundai i20 Active dolazi isklju?ivo sa 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 998 ccm u izvedbama sa 100 i 120 KS. Mi smo u testiranom primjerku isprobali slabiju verziju koja sve zadatke izvršava solidno pa smo snažniji motor poželjeli tek tijekom duže vožnje autocestom. U praksi frktavi 3-cilindraš vu?e uvjerljivo. Poput atmosferskog benzinca 1.6 od prije 7-8 godina. Dobrom dojmu doprinosi najve?i okretni moment od 172 Nm dostupan ve? pri 1500/min, tako da uvjerljivo vu?e sve do 4500/min, kad razvija najve?u snagu od 100 KS. Tjeranje u visoke okretaje ne voli, a nisu mu ni potrebni, jer se sve bitno doga?a na manje od 5000/min. Solidan ru?ni 5-stupanjski mjenja? dobro je prora?unatih stupnjeva, a ru?ica se vodi precizno. Šesti stupanj smanjio bi potrošnju na autocesti, ali bi istodobno pove?ao mehani?ke otpore. No, da možemo birati, voljeli bi da ga ipak ima.
Premda jednolitreni motor ne može zvu?ati privla?no, pojedine frekvencije su dobro zamaskirane pa je lako zaboraviti da je pod haubom 3-cilindraš. Uz ubrzanje do stotke za 10,9 s i najve?u brzinu od 176 km/h Hyundai i20 Active sa 100 KS zadovoljit ?e ve?inu kupaca. Uostalom izvedba sa 120 KS tek je neznatno uvjerljivija (10,4 s i 183 km/h) tako da je bolje, kao i u slu?aju testiranog modela, razliku u cijeni od okruglo 5000 kuna uložiti u dodatnu opremu. Korejski proizvo?a? u ponudu motora za Hrvatsku nije uvrstio dizelaša, što je donekle mudar potez. Na ve?ini tržišta EU nudi se 1.4 CRDi sa 90 KS, a tek je na pojedinim dostupan i uz atmosferskog benzinca 1.4 sa 100 KS. Obzirom na o?ekivanu razliku u cijeni rijetko bi tko posegnuo za dizelskim motorom, a i turbobenzinac 1.0 nije pretjerano rastrošan. U gradskoj vožnji zadovoljava se sa oko 7,5 litara, dok nam je prosje?na potrošnja tijekom cijelog tjedna iznosila 6,9 litara.
Turbobenzinac 1.0 vu?e uvjerljivo kad se zaleti, a trenutak tromosti vidljiv je jedino nakon brzog šaltanja. Tada zastane na oko pola sekunde pa tek onda krene dalje. Ali bez obzira na to s pravom uživa status jednog od najboljih 3-cilindraša na tržištu
Ve? samim ulaskom za volan osje?a se veliki napredak u usporedbi s nekim prošlim vremenima. Kvaliteta materijala, ergonomija i završna obrada nisu nimalo lošiji od zapadnoeuropskih konkurenata. Premda se proizvodi u Turskoj, dileme nema. Vidljivo je da kompromisi po pitanju kvalitete nisu dopušteni. ?ak ni površine od tvrde plastike ne ostavljaju jeftin dojam, dok su svi oni elementi koji upadaju u o?i napravljeni od ugodnih i mekanih materijala. Ista platforma koju koristi i Kia Rio jamstvo je možda i najbolje prostranosti me?u svim predstavnicima B-segmenta. Sprijeda ima mjesta i za dvometraše, a dobar dojam zaokružen je prtljažnikom od 326 litara. To je samo ?etiri litre manje od rekorda koji drži Škoda Fabia, a preklapanjem se osloba?a ukupan volumen od 1042 litre pa Hyundai i20 Active s lako?om guta i ve?e predmete.
U vožnji zavojima benzinac 1.0, zbog male mase, donosi preciznije upravljanje. Sklonost širenju putanje na granici, što je karakteristika automobila s prednjim pogonom, ne dolazi toliko do izražaja. ?ak ni visoka podnica ne smeta, jer se naginje malo i rijetko kad gubi kontakt gume s podlogom. Elektroni?ki Traction Control nudi sigurnost, a i ko?nice su dovoljno snažne. Upravlja? lijepo sjedi u rukama, o koli?ini povratnih informacija bi se dalo diskutirati, ali to mu ni koncepcijski ne može biti adut. Sve u svemu, vožnja je ugodna, a može biti i dovoljno dinami?na, zahvaljuju?i masi od 1085 kg. ?injenica je da s cijenom od 127.490 kuna ve? ulazi u C-segment, ali opravdava svaku kunu pa nije ?udno da je tražena roba.
TEHNI?KI PODACI – Hyundai i20 Active PREMIUM+ 1.0 TGDI 100KS
Motor: turbodizelski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,0 x 78,8 mm
Snaga: 88 kW/100 KS pri 4500/min
Moment: 172 Nm pri 1500/min
Mjenja?: 5-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4065 x 1760 x 1529 mm
Me?uosovinski razmak: 2570 mm
Masa: 1085 kg
Prtljažnik: 326/1042 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 195/55 R16
Ubrzanje: 10,9 s
Najve?a brzina: 176 km/h
Potrošnja: 4,8/4,2/4,6 l
Potrošnja na testu: 6,9 l
Cijena testiranog modela: 127.490 kn (17.180 eura)