U nižoj klasi konkurencija nikad nije bila ve?a… Nova Škoda Fabia, šminkerska Mazda 2, osvježni Mitsubishi Spacestar, Opel Corsa, novi Renault Clio, Citroen C3 ili pak Peugeot 208 imaju jaku konkurenciju i to sa zna?kom Hyundaia.
Novi Hyundai i20 osim svog atraktivnog i svježeg dizajna u odnosu na prethodnika produžen je za 40mm te se protegnuo na preko 4 metra dužine (4035mm), a narastao je i 24mm u širinu (1734mm) ?ime je uz rastegnut me?uosovinski razmak (2570mm – ?ak 45mm više od prethodnika) postao pošten komad auta uz zavidnu razinu komfora.
Dopadljiv dizajn sa oštro postavljenim prednjim farovima, velikim otvorom na prednjem odbojniku, skladnim bo?nim linijama te zanimljivim i svježim stražnjim krajem koji podsje?a na broj ve?i i30 ne?e vas ostaviti bez daha, no sigurno ?e vas natjerati da se okrenete za njim. Dizajneri Hyundaija slijedili su provjeren recept sa broj ve?im modelom i napravili prije svega lijep automobil. Napredak je vidljiv i u interijeru gdje je uo?ljiv porast kvalitete, a sve je dizajnirano racionalno i pregledno. Sve komande su precizne i dobro posložene, položaj za upravlja?em je odli?no odmjeren, dok možda najve?a zamjerka je izostanak multimedijskog ure?aja na koji smo navikli ve? i kod gradskih modela. Prostora za ?etiri putnika ima više nego dovoljno, sjedala su udobna i pružaju relativno dosta bo?nog oslonca, dok je najzanimljiviji dio u interijeru dvobojna izvedba kokpita što daje dojam eksluzivnosti i klase više. Prtljažnik obujma 326 litara sasvim dostatan za male obitelji pa je i funkcionalnost ovog modela na razini.
U vožnji ovaj model pruža najviše iznena?enja, a krasi ga ugla?en rad motora uz izrazito nisku razinu buke u interijeru ?ak i kod ve?ih brzina ?ime se ne mogu pohvaliti niti neki premium modeli u klasi više. Podvozje na koje smo navikli kod Hyundai-Kia modela zaslužuje pohvalu i omogu?ava dobro ležanje uz poprili?nu udobnost u vožnji ?ak i preko „uništenih“ dijelova prometnica.
1.2 litreni redni ?etverocilindraš snage 84 KS nije namijenjen za trku, no zadovoljiti ?e sve gradske potrebe te odlazak na godišnji odmor. 122 Nm okretnog momenta pri relativno visokih 4000 okretaja ne?e zalijepiti za sjedalo, no to od ovog automobila niti ne o?ekujemo. Shodno navedenim performansama je i maksimalna brzina od 170 km/h te ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 12.8 sekundi. Navedeni agregat odli?no se nosi s 1055 kg teškom karoserijom pa pri startu na semaforu ovaj automobil izrazito je živahan, a u prilog tome ide i precizan peterostupanjski mjenja? kojem je možda najve?a zamjerka nedostatak šestog stupnja prijenosa pri vožnji autocestom ?ime bi se rasteretili okretaji motora i smanjila potrošnja.
Kada smo ve? kod potrošnje, 7.5 litara kombinirane vožnje nije za kritiku, no nije niti za oduševljenje. O?ekivali smo nešto nižu potrošnju s obzirom na iznimno ugla?en motor i malu masu vozila, no s druge strane niti kod konkurencije nije ništa bolja situacija.Novi i20 dostupan je u ?ak 9 boja karoserije uz najve?i izbor boja na tržištu po pitanju interijera. Tako je mogu?e izabrati ?etiri boje tkanine sjedala i ovaj automobili u?initi potpuno personaliziranim. Pohvalna je i mogu?nost izbora brojnih tehnologija kako aktivne tako i pasivne sigurnosti do komfora ?ime se stvara osje?aj klase više. Hyundai tako u i20 nudi mogu?nost doplate grijanog upravlja?a, prednja svjetla s dodatnim osvjetljenjem zavoja, sustav automatskog odmagljivanja, sustav upozorenja napuštanja vozne trake, tempomat, panoramski krovni otvor i još mnogo toga… a sve to za prihvatljivu cijenu hrvatskim kupcima. Palac gore za i20!
SPECIFIKACIJE:
Motor: benzinski
Obujam: 1248 ccm
Snaga: 62kW/84KS @ 4000 RPM
Moment: 122 Nm @ 4000 RPM
Pogon: na prednje kota?e (FWD)
Mjenja?: ru?ni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 4035 x 1734 x 1474 mm
Prtljažnik: 326/1042 litara
Gume: 195/55 R16
Masa: 1055 kg
Brzina: 170 km/h
0 – 100 km/h: 12,8 sekundi
Potrošnja: 7,5 l/100km
Osnovni model: od 79.990,00 HRK
Cijena: 80.733,46 HRK
Cijena TEST modela: 111.690,18 HRK