Originalan dizajn, razigran i mladena?ki interijer te odli?na vozna svojstva glavne su osobine novog korejskog aduta Hyundai Kona za kojeg se ve? sad može zaklju?iti kako uvjerljivo postaje ikona svoje klase.
U nekoliko navrata raspisali smo se, ali i testirali kompaktne crossovere, segment koji je u posljednje dvije godine doživio nevjerojatno ekspanziju, pa je tako tržište prepuno raznih modela koji naravno teže ka samom vrhu svoje klase. Seat Arona, nedavno predstavljeni Volkswagen T-Roc, Opel Crossland X, Škoda Karoq, Honda HR-V Citroen C3 Aircross te sada ve? veterani u klasi – Dacia Duster, Renault Captur, Peugeot 2008 i Mitsubishi ASX dobili su konkurenciju u obliku Kije Stonic odnosno Hyundai Kone. Potoniji smo imali prilike isprobati na sedmodnevnom testu u atraktivnoj mladena?ki orijentiranoj zelenoj boji.
Hyundai Kona ve? svojim imenom nastoji pokazati namjere Hyundaija – biti aktivan, lud, neobi?an, jednostavno druga?iji (ime KONA „posu?eno“ je najpopulariniji adrenalinski dio Havaja) i ne, nije to slu?ajno jer u moru kompaktnih crossovera koji su u pravilu sli?ni ostalim ku?nim modelima s razlikom u dimenzijama, Hyundai se jednostavno opredijelio za druga?iju strategiju.
Svaki Hyundai model ima svoju osobnost i lako?u prepoznavanja na ulici, stoga Kona gotovo da i nema sli?nosti sa ve?om i starijom SUV bra?om. Impozantna maska hladnjaka, oštri prorezi LED svjetala i predimenzionirane „maglenke“ detalji su koji Konu isti?u iz mase. Ok, nešto sli?no vidjeli smo kod Citroenovog C3 Aircrossa no u daleko pitomijoj izvedbi. Oštro i upe?atljivo lice Kone srasta u jednu neodoljivu cjelinu sastavljenu od ?etiri nezavisna segmenta. Gledaju?i s boka naglašeni blatobrani obloženi crnom plastikom podsje?aju na Audijeve Allroad modele i na prvi pogled neupu?eni prolaznici pomislili bi kako se radi o rasnom „?etveropogonašu“. Stražnji dio je nešto pitomiji i manje raskošan no još uvijek oku ugodan.
Zadatak Kone nije svidjeti se postoje?im Hyundai kupcima ve? privu?i nove, mlade snage koji su otka?eni, druga?iji i jednostavno ne žude za premium brandovima ve? cijene dopadljivost, prakti?nost i originalnost.
Koliko je Kona druga?ija u odnosu na sve vi?eno sa Hyundai amblemom toliko se za interijer može re?i sasvim suprotno. Ok, sve što nam je bilo novo, upe?atljivo i zanimljivo kod novog i30, dizajneri su prepisali i postavili u Konu uz neke nove detalje. Tako unutar interijera nalazimo lakirane obrube ventilacijskih otvora popra?ene rubom u boji karoserije baš kao i sigurnosne pojaseve.
Skromna kvaliteta plastike u zoni ispod razine koljena kao i na poprili?no jeftinim rukohvatima vratiju te manjkom pretinaca za sitnice ili boce zapravo su jedine zamjerke interijera. Solidna kvaliteta materijala, uz odli?nu završnu obradu ubrzo u drugi plan baca navedene nedostatke.
Odli?no postavljen upravlja?, diskretno oboga?en multifunkcijama lako bi prošao na testu i kod manjih modela premium segmenta. Ekran centralnog putnog ra?unala baš poput onog sa modela i30 pruža voza?u sve potrebne informacije o vozilu te je izrazito lak za upotrebu. Klimatizacija je tako?er izvedena jednostavno i funkcionalno, sve u svrhu što bolje ergonomije. Idealna pozicija za upravlja?em nalazi se jednostavno i brzo, udobnost u vožnji definitivno je u gornjoj kategoriji klase, dok su sjedala udobna i za duža putovanja sa diskretnim bo?nim osloncima koja tijelo drže i prilikom bržih prolazaka kroz zavoje. Sprijeda prostora ima sasvim dovoljno, dok na stražnjoj klupi unato? dužini od 4,1 metar i me?uosovinskog razmaka od 2,6 metara nije nešto ?ime se Kona može pohvaliti. Prtljažnik broji 361 litru te bi ?etvero?lanoj obitelji prilikom odlaska na godišnji odmor mogao zadati glavobolje pri planiranju smještaja prtljage.
Testni model pokretan je trocilindarskim benzinskim turbo agregatom koji iz jedne litre obujma izvla?i 120 KS. Solidnih 172 Nm najve?eg okretnog momenta ?ini svoje te je Kona agilna ve? od niskih okretaja. Precizan mjenja? s lako?om prati sve zahtjeve voza?a te se u kombinaciji sa malenim no „nabildanim“ agregatom odli?no nosi s karoserijom teškom 1300 kilograma. Koliko je Kona u samom startu drska i živahna toliko na uzbrdicama gubi snagu, pa od voza?a zahtijeva dosta rada sa mjenja?em bez obzira na veliki raspon okretnog momenta (1.500 – 4.000 okretaja) koji u svakodnevnoj vožnji uvelike doprinosi ugodnoj vožnji.
Uz 12 sekundi s mjesta do 100 km/h te maksimalnih 181 km/h zadovoljiti ?e ve?inu prosje?nih voza?a, a direktan upravlja? u kombinaciji sa nešto tvr?im ovjesom pruža i odre?enu dozu zabave prilikom prolazaka kroz zavoje. Zvu?na izolacija kabine na visokoj je razini što je rezultat Hyundaijeve težnje ka smanjenju kilograma koriste?i lake legure, no ne i izolacije. Osim navedene motorizacije, Hyundai Kona nudi i ?etverocilindraša koji iz 1.6 litara obujma razvija 177KS, a mogu?e ga je upariti i sa sedmerostupanjskim automatikom kao i pogonom na sve kota?e.
Lako?a upravljanja i uživanje u vožnji definitivno mogu biti zaštitni znak Kone, dok s prosje?nom potrošnjom od 7.5 litara koliko je trošila kod nas na testu i prosje?nom autonomijom vožnje od 600-njak kilometara ne?e razo?arati ni one zahtjevnije voza?e. Sa 5 zvijezdica na testovima sigurnosti, izuzetnom ?vrsto?om karoserije i mnoštvom sigurnosnih sustava Hyundai Kona prednja?i u svojoj klasi, a tu su i odli?ne ko?nice potpomognute diskovima na svim kota?ima što i nije baš praksa kod svih crossovera u klasi.
Uz 146.690,00 kn koliko na našem tržištu košta testna Hyundai Kona nije malo, no s obzirom na originalan dizajn, solidnu motorizaciju kao i ponudu prostora te odli?ne vozne osobine svakako treba uzeti u obzir prilikom kupnje modela ove klase. Za sve one kojima je i to previše uvijek postoji alternativa u obliku Dacije Duster.
TEHNI?KI PODACI – Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 ISG ROCKit+LIME
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 988 ccm
Provrt i hod: 71,0 x 84,0 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 172 Nm pri 1500-4000/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4165 x 1800 x 1565 mm
Me?uosovinski razmak: 2600 mm
Masa: 1308 kg
Prtljažnik: 361/1143 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 215/55 R17
Ubrzanje: 12 s
Najve?a brzina: 181 km/h
Potrošnja: 6,1/4,7/5,2 l
Potrošnja na testu: 7,5 l
Cijena testiranog modela: 146.690 kn (19.430 eura)