Sir Lyons uhvatio bi se za glavu i ne bi vjerovao u kojem je smjeru tvrtka otišla, ali unato? tome Jaguar F-Pace je pun pogodak, pravi SUV s pedigreom.
I fanovi vole moralizirati. Ljubitelji Porschea smatraju kako je jedini pravi proizvod 911. Pritom zaboravljaju da je romantika jedno, a biznis sasvim drugo. Nisu mogli pre?i preko modela Cayenne i Panamera, a na premijeri Macana na društvenim mrežama su upravu zatrpali uvredama. No, Macan je je ?etiri puta prodavaniji od 911. Dakle, pametnom dosta!
Isto je bilo i kad je Alfa Romeo uveo dizelaše. Briljantnost njihovih inženjera koji su izmislili tehnologiju Common rail, koji danas koristi cijeli svijet i koja je pokrenula evoluciju dizelaša, bila je u drugom planu. Fanove su zanimali samo benzinci…
Optika stražnjih svjetala ne krije inspiriranost sportskim dvosjedom F-Type, što je hrabar potez koji zaslužuje pohvalu. U biti, atraktivan je iz svakog kuta gledanja. Indijski vlasnici dozvolili su kreativnim Englezima da se poigraju. Hvala im na tome
Ljubitelji Jaguara oduvijek su bili gospoda. Da, ?injenica jest da su kroz proteklih nekoliko desetlje?a naviknuli da divlju ma?ku predstavljaju samo elitne sportske limuzine i pokoji coupe, ali tržište traži crossoverski, odnosno SUV, format, a uprava ga je odlu?ila ponuditi. I bio je to pogodak ‘u sridu’. Veliko zanimanje struke i publike jasno je dalo do znanja da je Jaguar F-Pace dobro odmjeren proizvod. Ve? na premijeri u rujnu 2015. godine, na salonu automobila u Frankfurtu, dokazao je kako i SUV s potpisom Jaguara može istodobno biti i atraktivan i mo?an i naglašeno sportski… pa ?ak i uz pomalo aristokratski dojam koji podsje?a na neka dobra stara vremena.
Dužinom od 473 centimetara smjestio se negdje otprilike to?no na pola puta izme?u Porsche Macana i Cayennea, a širinom od ?ak 207 cm te visinom od 165 cm jam?i iznimno dobru prostranost. Me?uosovinski razmak od 287,4 cm osigurao je komfor za koljena putnicima straga na razini najboljih poslovnih limuzina pa je odli?na izbor i za obitelj i za biznis. Dodatan plus je i prtljažnik obujma od ?ak 650 litara. Bez obzira na sportski izgled s boka, linija krova nije narušila prostor za glavu putnicima straga. Dvoje ?e se smjestiti udobno, dok tre?em u sredini može smetati visina centralnog tunela.
Kompletna unutrašnjost nudi kvalitetu materijala i izrade na razini najboljih modela Audija, BMW-a i Mercedes-Benza, a nije nimalo lošija niti u usporedbi s Porscheom.
Interijer je jednostavan, prostran i dobro organiziran. Poput luksuznog ureda. Takav je i osje?aj za volanom. Uz izvrsnu ergonomiju i brojne mogu?nosti prilagodbe voza?ka se pozicija nalazi vrlo brzo, bez obzira na gabarite voza?a. Sjedala su široka i udobna, a istodobno nude solidnu dozu bo?nog oslonca. Završna obrada i korišteni materijali su uzorni, a pojedini hi-tech detalji poput ru?ice mjenja?a, koja zapravo nije ru?ica nego okretni gumb na središnjoj konzoli, privla?e pažnju. Jedina zamjerka ide na ra?un 10,2-in?nog ekrana Infotainment sustava. Djeluje pomalo zastarjelo i previše podsje?a na Fordove. Bilo bi dobro da redizajnom preuzmu onaj kakav koristi Range Rover Velar.
Modularna platforma iQ-AI (D7a), ista kakvu koriste modeli XE, XF, XJ te Range Rover Evoque, Sport i Velar, nudi dobar koktel agilnosti, udobnosti i stabilnosti. Premda masa iznosi prili?nih 1720 kilograma, to se na volanu ne osje?a. Nudi dobro odmjerenu dozu povratnih informacija, a i prilikom bržih promjena smjera Jaguar F-Pace spremno odgovara na komande. Pod haubu testnog modela se smjestio dvolitreni 4-cilindraš. Neki ?e ga podcijeniti, ali sa 180 KS i 430 Nm nije podkapacitiran. Uz 8-stupanjski automatski mjenja? i stražnji pogon do stotke ubrzava za 8,5 s i postiže najve?u brzinu od 208 km/h. Realno, rijetko kome treba više. Obe?an prosjek potrošnje iznosi 5,1 litru. To nismo uspjeli ostvariti, ali lijepo ga se može voziti s prosjekom od sedam litara, što je dobar rezultat u usporedbi sa svime što nudi.
Jaguar F-Pace osvojio je titulu World Car of the Year za 2017. godinu, a uz to mu je, od strane istog žirija, dodijeljena nagrada za najbolji dizajn. Potpuno zasluženo!
Jaguar F-Pace 2.0d Prestige osjetno je pristupa?niji u usporedbi s konkurentima poput Mercedes-Benza GLE ili BMW-a X6, a pritom nije nimalo lošiji. ?ak, štoviše originalniji je i atraktivniji, manji je rizik od kra?e, a i ne izaziva toliko negativnih konotacija kao predstavnici njema?koj trojca. No, testirani model nabijen je dodatnom opremom vrijednom više od 127.000 kuna pa kona?na cijena iznosi prili?nih 627.587 kuna. Velik je to novac, ali kupci ?e brzo zaboraviti na potrošen iznos, jer Jaguar F-Pace u svakom pogledu nudi dimenziju više.
TEHNI?KI PODACI – Jaguar F-Pace 2.0d Prestige
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1999 ccm
Provrt i hod: 83 x 92,4 mm
Snaga: 132 kW/180 KS pri 4000/min
Moment: 430 Nm pri 1750 – 2500/min
Mjenja?: 8-stupanjski automatski
Pogon: na stražnje kota?e
Dimenzije: 4746 x 2070 x 1667 mm
Me?uosovinski razmak: 2874 mm
Masa: 1720 kg
Prtljažnik: 650 l
Ko?nice: samoventilirani diskovi sprijeda i straga
Ubrzanje: 8,5 s
Najve?a brzina: 208 km/h
Potrošnja: 5,1 l
Potrošnja na testu: 7,3 l
Cijena testiranog modela: 627.587 kn (84.880 eura)