O Cee´d-u se ve? sve zna, na tržištu je nekoliko godina i jako je poznat hrvatskim kupcima, no nedavno je podlegnuo kuri pomla?ivanja o ?emu smo pisali prilikom predstavljanja hrvatskom tržištu. Osvježeni Cee´d spreman je za nove pobjede i cilja na sam vrh u svom segmentu. Kod nas na testu našao se jako zanimljiv model koji ispod poklopca krije mali trocilindarski motor potpomognut turbom te iz jedne litre obujma isporu?uje 120 KS.
Da, pomalo šokantno, zar ne!? Proklet bio taj downsizing, ovako velik i lijep auto a samo 1.0 motor… sanjamo li ili smo u stvarnosti… to sigurno ne ide s mjesta, troši kao Sorento, a sigurno ?e se razletiti za 100.000 kilometara!?! Ve? nakon prvog prije?enog kilometra sve gore navedene predrasude padaju u vodu. Pri prvom kretanju jasno je bilo vidljivo kako se „mališa“ voli vrtiti, a jednako brzo reagira i na gas. Karakteristi?an zvuk trocilindraša ?ak djeluje sportski i naprosto tjera na ja?e pritiskanje papu?ice gasa te u bilo kojem trenutku imate osje?aj kako je pod poklopcem motora smješteno gotovo dvostruko više cilindara.
Motor je dakle u poptunosti nov, premijerno prikazan u Europi, a Kia je prate?i trend smanjivanja obujma motora konstruirala turbo benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva i sa osnovnim ciljem smanjenja potrošnje i emisije ispušnih plinova, a pritom zadržavaju?i performanse.
Ovaj motor zapravo „puca“ na atmosferske 1.6 litrene ?etverocilindraše, a u praksi je živahniji od spomenutih „konkurenata“. Mišljenja smo kako je ovo najzanimljiviji pogonski agregat koji smo imali prilike probati u Kijinim automobilima. Ve? od 1500 okretaja osje?a se potisak u le?a i lijepljenje na sjedalo te jednostavno mami osmijeh na lice.
Mjenja? sa šest stupnjeva prijenosa osigurava ekonomi?nu vožnju, ukoliko se naravno uspijete obuzdati na semaforu s obzirom na to da ?ete sigurno pri svakom kretanju guštati u prethodno spomenutom potisku u le?a ovog malog turbaka. Ve?inom gradska vožnja i nešto teža noga na gasu rezultirala je potrošnjom od 6,7 litara na 100 km što je više nego odli?no s obzirom na pogonski agregat i dimenzije vozila.
Automobil u svim režimima vožnje ne gubi dah, pa ?ak i kod me?uubrzanja ispuniti ?e sva o?ekivanja. Precizan mjenja? vi?en je ve? kod ku?nih modela, kao i ovjes koji se bez problema nosi sa 1200kg teškom karoserijom. Možda najve?a zamjerka na testnom modelu bile su „debele“ gume te smo mišljenja kako bi se automobil još bolje upravljao na barem col ve?im kota?ima i nešto nižem profilu gume.
Maksimalna brzina od 190 km/h te 11,1 sekunda koliko je potrebno Cee´d-u da uhvati „stotku“ više su nego konkretne brojke za ovu klasu i motorizaciju, a u prilog ide i maksimalni okretni moment od 171 Nm dostupan ve? od 1500 okretaja. U interijeru su pak napravljene mnoge promjene, na oko gotovo neprimjetne no osjetno je korištenje kvalitetnijih materijala, a brojna suptilna poboljšanja donose moderniji izgled i osje?aj. Armaturna plo?a blago okrenuta voza?u dobila je kromirane obrube oko instrument plo?e, otvora za zrak te gornjeg ruba plo?e. Tu je i sjajna crna boja otporna na ogrebotine ?ime je središnja konzola poprimila premium izgled.
Vanjski dizajn zapravo je modernija izvedba prethodnog modela i to osvježena na prednjem braniku koji je sada širi i „uglatiji“ sa kromiranim obrubom oko svjetala za maglu, ali i sa novim oblikom rešetke koji naglašava oblike i dizajn prednjeg dijela automobila. Straga su pak najuo?ljivije promjene na brankiku koji zahvaljuju?i ukrasnim „otvorima“ djeluje sportski i ja?e, a u kombinaciji sa stražnjim LED svjetlima daje finalni pe?at automobilu. Ve? dokazan i popularan izgled koji je pronašao put do mnogih europskih kupaca sada je još moderniji i svježiji.
Cee´d sa navedenim motorom mogao bi biti izrazito zanimljiv hrvatskim kupcima s obzirom da nudi zaista mnogo pored odli?nih voznih karakteristika, prihvatljive potrošnje, atraktivnog dizajna i 7 godišnjeg jamstva uz prije svega prihvatljivu cijenu. Uvjereni smo kako ?e KIA ovim tempom ve? kod lansiranja nasljednika ovog modela „preuzeti GOLF klasu“ i preimenovati je u „Cee´d.
TEHNI?KI PODACI
Motor: benzinski
Obujam: 998 ccm
Snaga: 88kW/120KS @ 6000 RPM
Moment: 171 Nm @ 1500-4000 RPM
Pogon: na prednje kota?e (FWD)
Mjenja?: ru?ni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 4310 x 1780 x 1470 mm
Prtljažnik: 380/1318 litara
Gume: 195/65 R15
Masa: 1204 kg
Brzina: 190 km/h
0 – 100 km/h: 11,1 sekundi
Potrošnja: 6,7 l/100km
Osnovni model: od 99.990,00 HRK
CIJENA: 122.490,00 HRK
Cijena TEST modela: 137.490,00 HRK