Novi Kia Sportage odnosno model pete generacije živi je primjer kako se tržište ubrzano mijenja i prilago?ava kupcima.
Svi oni koji su u potrazi za novim obiteljskim SUV-om mogli bi pomalo ostati zbunjeni. Izbor je ve?i pa ?ak i od šarenih garderoba trendesterica, a kvaliteta se iz godine u godinu kontinuirano poboljšava.
Upravo takav slu?aj je i kod Novog Sportagea… obiteljskog SUV-a sa 5 sjedala koji je u petoj generaciji na tržištu doživio potpunu preobrazbu, a sve s ciljem što konkurentnijeg nadmetanja sa ostalima u klasi, prije svega mislimo na Hyundai Tucson, Škodu Kodiaq, Ford Kugu, Toyotu RAV4 i Peugeot 3008.
Nakon klasi?nih „kockastih“ linija u prvim generacijama, nešto oštrijim sportskim u tre?oj ili fluidnijoj u ?etvrtoj generaciji, peta je u potpunosti futuristi?ka i na prvi pogled zahtijeva vremena za prilagodbu.
Široka isturena rešetka hladnjaka proteže se kroz cijeli prednji kraj i dominira prednjim dijelom vozla, a okružena je LED diodama u obliku bumeranga. Oštre linije i kromirane lajsne niz bokove, te stražnji poklopac prtljažnika koji je nalik pa?jem repu sa krovnim spojlerom uz upe?atljiva LED stražnja svjetla ovaj automobil isti?u u mnoštvu.
Dakle, uz subjektivan vizualni dojam eksterijera Novi Sportage u interijeru apsolutno je neprepoznatljiv u odnosu na prethodnu generaciju. Na prvi pogled ima sli?nosti sa broj ve?im Sorentom ili „struji?em“ EV6.
Interijerom dominira veliki 12,3“ infotainment sustav na 2 zaslona. Lijevi je odli?nog kontrasta te prepun informacija o vozilu za voza?a, ujedno simulira standardne informacije kao kod analognih mjera?a sa nizom vizualnih opcija, dok onaj središnji desni osjetljiv je na dodir te pruža sve ?ari Kijinog multimedijalnog sadržaja. Izbornik je pregledan i brz, tako?er lako je ?itljiv i izrazito responzibilan na dodir, a tu je i Apple CarPlay/Android Auto za bezbrižno povezivanje vašeg mobilnog ure?aja sa automobilom. U podnožju ispod centralnog zaslona nalazi se jedan uski izduženi zaslon s grafi?kim dodirnim poljima te dva potenciometra koji kontroliraju klimu i infotainment, ovisno o na?inu rada. Najve?i nedostatak upravo je spomenuti manji zaslon koji je poprili?no nezgodan za korištenje te zahtijeva pažnju kako voza?a tako i putnika. Uvijek je potrebno provjeriti koji na?in rada je aktivan (klimatizacija ili infotainment), a na dodirnoj površini se vrši promjena bez povratne informacije, te upravo taj nedostatak barem neke vibracije pod prstom može stvarati konstantni problem s korištenjem i odvra?anjem pažnje s ceste. Kao jednostavno i pozitivno rješenje spominjemo tipku „zvjezdice“ na kolu upravlja?a koja aktivira glavni izbornik logi?no dizajniranog infotainmetna, a tu su i glasovne naredbe koje poprili?no to?no navode kretanje izbornikom.
Kia je ovdje rame uz rame sa modelima iz VW Grupe, a dobrom ukupnom dojmu pridonose i ve?e površine kvalitetne piano black plastike te kromirane obloge. Završna obrada je odli?na, te nema neugodnih zvukova. ?ak je i poklopac pretinca za rukavice odli?ne plastike i finog zvuka zatvaranja.
Sjedala u testnom primjerku jednostavne su izvedbe, no udobna i ?vrstog bo?nog oslonca. Prostora za putnike sprijeda ne?e faliti, a koljena ne?e udarati u rub konzole. Kod duljih putovanja nema naznaka umora, a voza?ka pozicija kvalitetno je postavljena i odmjerena uz poprili?no dobru preglednost bez obzira na nešto deblji A nosa?. Osim toga, nasloni za ruke, koji su podešeni na pravu visinu, znatno pove?avaju udobnost sjedenja.
Straga pak mjesta ima dovoljno za tri putnika, te i oni viši od 180cm ne?e glavom udarati o rub stropa. Stražnja vrata otvaraju se izuzetno široko te je npr.postavljanje dje?je sjedalice izrazito olakšano. U prilog prostranosti ide i prtljažnik od 591 litru što je u samom vrhu klase (PHEV modeli dolaze s nešto manjim prostrom u prtljažniku), stražnja klupa djeljiva je u umjeru 40:20:40, a mogu?e je i u potpunosti preklopiti je.
Nema manjka izbora u pogledu motora, kako benzinskih, tako i dizelskih odnosno hibridnih. Testni primjerak pokretan je baznim 1.6 litrenim turbo benzincem snage 150 KS koji je uparen sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em preciznog hoda i pogonom na prednje kota?e.
Najve?i okretni moment od 250Nm, maksimalna brzina od 189 km/h i ubrzanje s mjesta do „stotke“ za 9,9 sekundi sport ostavljaju samo u nazivu SPORTagea, no i takav je za prosje?nog voza?a više nego dostatan. Kod žustrije vožnje potrebno je ?eš?e potezati za ru?icom mjenja?a, no s druge strane ovaj 1,5t težak automobil odli?no se nosi i prilikom pretjerivanja iako se na prvu ?ini mlakim, ne baš posebno okretnim. Prianjanja na podlogu ima dovoljno, naginjanje je svedeno u minimum, ali jednako tako i sama zabava vožnje.
Poanta je da postoje zabavniji obiteljski SUV-ovi, ali koliko je to važno u stvarnosti? Ne baš. Ve?i problem je udobnost – a kod prodaje su definitivno u prednosti udobniji obiteljski SUV-ovi.
Moramo pohvaliti izrazito dobru izolaciju buke unutar vozila, gdje je ponajprije jedva primjetan zvuk rada motora, dok se standardno pri vožnji autocestom na ve?im brzinama može osjetiti nešto više buke.
Mnogo prostora, dobra udobnost u vožnji te elegantna unutrašnjost Kiju ?ine impresivnom ve? na prvoj vožnji. Atraktivan ali neobi?an i svjež dizajn uz visokokvalitetnu multimediju s velikim zaslonom daju joj moderan štih. Šteta što Sportage prati trend smanjenja broja tipki.
Zahvala HERBST d.o.o. za ustupanje vozila na test
TEHNI?KI PODACI – Kia Sportage 1.6 T-GDi LX Fresh M/T 2WD
Motor: benzinski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5500/min
Moment: 250 Nm pri 1500-4500/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4515 x 1865 x 1650 mm
Me?uosovinski razmak: 2680 mm
Prtljažnik: 591 l
Ubrzanje: 9,9 s
Najve?a brzina: 188 km/h
Cijena testiranog modela: 220.999 kn (doplata za boju): 4700 kn