Uo?i dolaska ljepših dana i viših temperatura, HAK i partneri su testirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17, prenosi RevijaHAK.
Hrvatski autoklub i partneri na najnovijem su testu analizirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17. To su trenuta?no dvije vjerojatno najzastupljenije dimenzije na tržištu, jer ih u manjem obliku koriste brojna vozila u kompaktnoj klasi (Ford Focus i EcoSport, Hyundai i30, KIA Ceed, Mazda 3, Honda Civic, Toyota Corolla, Renault Megane, Peugeot 308, Citroen C3 i C4, Opel Astra, VW Golf, Audi A3, BMW serije 1-2-3, Mercedes A-B-C klase, Fiat 500L i Tipo, Mini…), dok ih u ve?em obliku pronalazimo uglavnom na luksuznijim vozilima (Audi A4 i A5, BMW serije 3 i 4, Honda Accord, Lexus GS, Mercedes B i C klase, Peugeot 508, Škoda Octavia Scout i Yeti, Volvo V60 i S80, VW Passat Alltrack…).
Generalni je dojam nakon testa vrlo pozitivan. Istina, niti jedan od ukupno 32 modela nije zaslužio maksimalnu ocjenu – izvrstan, ali ih je zato 7 vrlo preporu?ljivo (3 u manjoj i 4 u ve?oj dimenziji). Oba predstavnika na vrhu imaju samo dva velikana gumarske industrije – Continental i Bridgestone. Ve?ina modela se preporu?uje (njih ?ak 23), dok se samo po 1 djelomi?no preporu?uje (King Meiler Sport 1 u dimenziji 205/55 R16) i ne preporu?uje (Firestone Roadhawk u dimenziji 225/50 R17).
U manjoj dimenziji (205/55 R16) na vrhu su se izdvojila tri vrlo preporu?ljiva proizvo?a?a, ?ije se ukupne ocjene razlikuju u samo desetinki boda. Continental PremiumContact 6 je ujedna?en proizvod u svim segmentima te se naglašava da posebno briljira u mokrim uvjetima na cesti. Jedini zamjetniji minus mu je pove?ana potrošnja goriva. I Semperit Speed-Life 3 je tako?er vrlo kvalitetno pokrio sva promatrana podru?ja. Možda nije jednako uvjerljiv na vlažnoj podlozi kao Continental PremiumContact 6, ali zato ima niži otpor kotrljanja. Pneumatik Bridgestone Turanza T005 se pokazao jednako uvjerljivim na suhoj i mokroj cesti, pri ?emu se posebno istaknuo kratkim zaustavnim putem na suhom. Dodatni “forte” mu je nizak otpor kotrljanja, što pridonosi niskoj potrošnji goriva.
Prvi me?u 11 modela koji se preporu?uju je Goodyear EfficientGrip Performance 2, kojeg su samo manji nedostaci na suhom koštali plasmana izvan kruga Top 3. Ina?e, ova se guma isti?e kratkim zaustavnim putem i op?enito solidnim držanjem podloge na vlažnoj cesti. Možda najdominantniji rezultat Goodyear je postigao u kategoriji trajnosti proizvoda, jer je testno vozilo opremljeno modelom EfficientGrip Performance 2 uspjelo prevaliti ?ak 10.000 km više od prvog sljede?eg pratitelja.
Kumho Ecsta HS51 je testnu posadu impresionirao ?vrstim prianjanjem uz podlogu u vlažnim uvjetima, pri ?emu je odgodu akvaplaninga odveo u iznimno visoke sfere. Kumho bi po?eo lagano proklizavati doista nevjerojatno kasno. Ovo je ujedno i najštedljivija guma po potrošnji goriva. Šteta što na suhom ipak nije toliko dobra.
Za Apollo Alnac 4G bismo mogli re?i da se zasluženo našao u središnjoj skupini, jer niti po suhom niti po mokrom nije oduševio. Manji nedostaci na obje podloge koštali su ga boljeg ukupnog rezultata, pri ?emu su zaustavni putevi u oba slu?aja bili vrlo zadovoljavaju?i. Prigovora nema niti na trajnost ovog proizvoda. Hankook Ventus Prime 3 K125 se pokazao izvrsnim na suhom, s vrlo preciznim upravljanjem i sjajnim prianjanjem uz podlogu. Nažalost, takav nije bio i na mokrom. Sli?no je prošla i Fulda EcoControl HP 2, koja se tako?er nije najbolje snašla na mokroj podlozi, a u istu re?enicu prakti?ki možemo svrstati i BF Goodrich Advantage. Na žalost po njih, na ovom testu se ne gledaju samo rezultati ostvareni na suhoj cesti.
Uz sljede?a tri modela vezani su vrlo zanimljivi zaklju?ci. Naime, Maxxis Premitra 5 HPS, Nokian Wetproof i Pirelli Cinturator P7 C2 su gledaju?i glavne kriterije – ponašanje na suhom i mokrom – ostvarili odli?ne rezultate. Najbolji su, tj. najtiši bili i na provjeri bu?nosti. Gdje je onda zapelo? Na trajnosti proizvoda! S ekonomskog i ekološkog stajališta, to je nedopustivo. Iako, ove bi gume mogle biti i te kako zanimljive voza?ima koji godišnje rade ne previše kilometara.
Jedna od guma koja se pokazala vrlo upe?atljivom na mokrom je i Uniroyal RainSport 5, briljiraju?i u gotovo svim kategorijama, a posebno na testu ko?enja. Me?utim, na suhom sve suprotno. Zamije?en je mekan osje?aj na upravlja?u i sporiji odziv guma kod promjene pravca, zbog ?ega je vozilo podbacilo u preciznom prolasku kroz zavoj. To?ka na i sna o prelasku u viši razred je stigla s rezultatima trajnosti, gdje je ova guma bila me?u najlošijima. Model Petlas Imperium PT515, pak, posebno je razo?arao u ko?enju na suhoj podlozi, gdje je ostvario rezultat slabiji ?ak 4,5 metra od najboljih, a to je otprilike dužina jednog vozila. Previše, pogotovo dodamo li da je ova guma slabije prianjala uz podlogu od bilo koje druge. Sli?na se pri?a ponovila i na mokroj podlozi.
Na kraju za?elja, kao guma koja se samo djelomi?no preporu?uje, našla se King Meiler Sport 1. Razlog djelomi?no leži i u ?injenici što jedino ovaj proizvod na testu nije potpuno nov (za razliku od ostalih 14 modela), no to ne može opravdati drugi najslabiji rezultat u ko?enju na suhom i podjednako slabo zaustavljanje na mokrom, zna?ajan akvaplaning u zavoju, spor i neprecizan odziv prilikom ulaska u zavoj, prebrzo dosegnut limit prianjanja uz podlogu pri bilo kakvom manevru, te naro?ito drasti?an pad karakteristika kod visokih temperatura.
U ve?oj dimenziji (225/50 R17) za nijansu najbolji je rezultat ostvario Falken Azenis FK510, iza kojeg su se odmah smjestili Continental PremiumContact 6, Kumho Ecsta PS71 i Bridgestone Turanza T005. U središnjem dijelu je oznaku preporu?uje se dobilo 12 proizvo?a?a, dok se ne preporu?uje samo jedan. Naime, modelu Firestone Roadhawk je za zaustavljanje na mokroj podlozi od 80 do 0 km/h bio potreban ?ak 41,2 m, što je punih 8,5 m (ili gotovo dvije dužine prosje?nog automobila) više od najboljeg modela u klasi Semperit Speed-Life 3 (32,7 m). Drugim rije?ima, na mjestu na kojem se Semperit u potpunosti zaustavio, Firestone je još jurio brzinom od 36 km/h… S tako slabim zaustavnim putem, pogotovo što je i generalni dojam o prianjanju uz mokru podlogu bio ispodprosje?an, za?elje se naprosto nije moglo izbje?i. No nakon najlošijeg, vratimo se najboljima…
Falken Azenis FK510 je vrlo ujedna?ena guma, koja potvr?uje vrhunska svojstva i na suhom i na mokrom. Jedino se ne može pohvaliti potrošnjom goriva, tu definitivno nije ne top razini. I model Continental PremiumContact 6 demonstrira iznadprosje?ne karakteristike u gotovo svim podru?jima ovoga testa. Na suhom pokazuje dosta sigurnosnih rezervi, dok se na mokrom isti?e vrlo preciznim držanjem smjera. Na tre?e mjesto se smjestio Kumho Ecsta PS71, stru?njak za ponašanje u uvjetima bilo kakvog akvaplaninga, koji se iskazao i u gotovo svim drugim kategorijama na mokrom. Na suhom je bio za nijansu manje dojmljiv, prvenstveno zbog relativno nepreciznog osje?aja na upravlja?u. Upravo suprotne dojmove ostavio je pneumatik Bridgestone Turanza T005 (dosta bolji i precizniji na suhom, nego na mokrom), kojim smo zaklju?ili veliku ?etvorku s vrha našeg poretka.
Od 12 guma iz zlatne sredine, naglasimo da je ve?ina platila danak slabijim rezultatima na mokrom. Tako su se prvenstveno modeli Michelin Primacy 4 i Pirelli Cinturato P7 C2 (izvrsne ocjene 1,5), zatim Dunlop Sport Maxx RT2 i Giti GitiPremium H1 (1,8), uz Nexen N Fera Sport (1,9) i Sava Intensa UHP 2 (2,0) te donekle Kleber Dynaxer HP4 (2,3) u jako lijepom svjetlu pokazali na suhom, no svi redom su dobili smanjenje ukupne ocjene zbog razli?itih podba?aja na mokrom. Obrnuti – vrlo preporu?ljivi na mokrom, a slabiji na suhom, bili su Esa+ Tecar Spirit Pro i Semperit Speed-Life 3, koji se mogu pohvaliti i trajnoš?u proizvoda.
Na za?elju, tik iznad gubitnika ovoga testa Firestone Roadhawka, ostali su nešto manje poznati Laufenn S-Fit EQ+ LK01, Barum Bravuris 5HM i Viking ProTech NewGen.
I na kraju, standardan niz kratkih preporuka prilikom kupnje, koje nije zgorega uvijek ponoviti: pripazite da sve ?etiri gume imaju isti datum proizvodnje te da budu iste vrste i modela, ne kupujte nove gume starije od tri godine, te pokušajte kupiti najnoviji model kako biste izvukli korist od posljednjih tehnoloških otkri?a proizvo?a?a.
Dimenzija 205/55 R16
VRLO PREPORU?LJIVO
Continental Premium Contact 6
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporu?ljiva na suhom, najbolja na mokrom, izvrsna kod ko?enja na mokrom
– manji nedostaci kod akvaplaninga u zavoju, pove?ana potrošnja goriva
Semperit Speed-Life 3
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporu?ljiva na suhom i mokrom
–
Bridgestone Turanza T005
+ vrlo preporu?ljiva na mokrom, kratak zaustavni put na suhom i mokrom, niska potrošnja goriva
– samo se preporu?uje kod akvaplaninga u zavoju, me?u bu?nijim gumama
PREPORU?UJE SE
Goodyear EfficientGrip Performance 2
+ vrlo preporu?ljiva na mokrom, najbolja po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Kumho Ecsta HS51
+ vrlo preporu?ljiva na mokrom, izvrsna kod akvaplaninga, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), me?u bu?nijim gumama
Apollo Alnac 4G
+ kratak zaustavni put na suhom, vrlo preporu?ljiva po trajnosti
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Hankook Ventus Prime 3 K125
+ izvrsna na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), samo se preporu?uje kod akvaplaninga u zavoju
Fulda Ecocontrol HP 2
+ vrlo preporu?ljiva kod akvaplaninga, niska potrošnja goriva, me?u najtišim gumama, izvrsna po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
BF Goodrich Advantage
+ kratak zaustavni put na suhom, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Maxxis Premitra 5
+ najbolja na suhom, vrlo preporu?ljiva kod akvaplaninga
– me?u najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), najviša potrošnja goriva
Nokian Wetproof
+ vrlo preporu?ljiva po suhom i mokrom, me?u najtišim gumama
– najlošija po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), pove?ana potrošnja goriva
Pirelli Cinturato P7 C2
+ vrlo preporu?ljiva po suhom i mokrom, me?u najtišim gumama
– me?u najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), pove?ana potrošnja goriva
Uniroyal RainSport5
+ vrlo preporu?ljiva po mokrom, me?u najtišim gumama
– nedostaci na suhom, me?u najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)
Petlas Imperium PT515
+ izvrsna po trajnosti
– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci na mokrom, me?u bu?nijim gumama
DJELOMI?NO SE PREPORU?UJE
King Meiler Sport 1
+
– najlošija guma na testu, nedostaci na suhom, najlošija guma na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), najbu?nija guma, slaba otpornost na visoke temperature
Dimenzija 225/50 R17
VRLO PREPORU?LJIVO
Falken Azenis FK510
+ najbolja guma na testu, vrlo preporu?ljiva na suhom, najbolja na mokrom, me?u tišim gumama
– povišena potrošnja goriva
Continental PremiumContact 6
+ vrlo ujedna?ena guma, vrlo preporu?ljiva na suhom i mokrom, niska potrošnja goriva
– me?u bu?nijim gumama
Kumho Ecsta PS71
+ izvrsna kod akvaplaninga
– manji nedostaci na suhom
Bridgestone Turanza T005
+ izvrsna kod ko?enja na suhom
– najbu?nija guma, me?u lošijima po trajnosti
PREPORU?UJE SE
Michelin Primacy 4
+ najbolja na suhom, vrlo preporu?ljiva kod ko?enja na mokrom, me?u najboljima po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod akvaplaninga
Dunlop Sport Maxx RT2
+ vrlo preporu?ljiva na suhom, vrlo preporu?ljiva kod akvaplaninga, me?u tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), me?u lošijima po trajnosti
ESA+ Tecar Spirit Pro
+ vrlo preporu?ljiva na mokrom, me?u najboljima po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Nexen N Fera Sport
+ vrlo preporu?ljiva na suhom, me?u tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), povišena potrošnja goriva, me?u lošijima po trajnosti
Pirelli Cinturato P7 C2
+ najbolja na suhom, me?u tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Semperit Speed-Life 3
+ najbolja na mokrom, me?u tišim gumama, me?u najboljima po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Kleber Dynaxer HP4
+ kratak zaustavni put na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Intensa UHP 2
+ vrlo preporu?ljiva na suhom, vrlo preporu?ljiva kod akvaplaninga, najtiša guma
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), duga?ak zaustavnik put na mokrom, me?u lošijima po trajnosti
Giti GitiPremium H1
+ vrlo preporu?ljiva na suhom, vrlo preporu?ljiva kod bo?nog akvaplaninga u zavoju
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod ko?enja na suhom, me?u lošijima po trajnosti
Laufenn S-Fit EQ+ LK01
+ kratak zaustavni put na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), me?u lošijima po trajnosti
Barum Bravuris 5HM
+ nizak otpor kotrljanja, niska potrošnja goriva, vrlo preporu?ljiva po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod ko?enja na suhom, najbu?nija guma
Viking ProTech NewGen
+ najniža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORU?UJE SE
Firestone Roadhawk
+
– najlošija guma na testu, ozbiljni nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), me?u lošijima po trajnosti
Izvor: RevijaHAK