Njema?ki premium proizvo?a? nastavlja filozofiju minimalnog redizajna, a posljednji dokaz tome je crossover Mercedes-Benz GLA.
Na sedmodnevnom testu dokazao je iznimnu atraktivnost pa privla?i poglede na svakom uglu, a pritom ima dovoljno off-road gena da se unato? kultiviranom i šik odijelu ne boji zaprljati svoje trendi ?izmice.
Izvana smo jedva uo?ili druga?ija prednja svjetla – bi-xenoni su zamijenjeni LED-icama – nove branike sprijeda i straga te dotjeranu prednju masku, s ušminkanom rešetkom hladnjaka. Bogati paket opreme dodatno je uljepšao Mercedesov najmanji SUV mat crnim 19-colnim aluminijskim naplacima, na što se odli?no nadovezala nova Canyon Beige (Kanjon bež) boja, ?ine?i primamljiv koktel za vizualna osjetila.
Što se ti?e unutrašnjosti, ako ste se ikada našli za upravlja?em Mercedes-Benza A-klase, sve ?e Vam biti itekako dobro poznato. Ispred voza?a je mesnati kožni trokraki upravlja? koji odli?no leži u ruci, na središnjem stupu se nalaze brojne tipke za upravljanje audio sustavom, bluetoothom, klimatizacijskim sustavom ili grijanjem sjedala, središnja konzola donosi nekoliko drža?a ?aša i pepeljaru, a solidan broj pretinaca za odlaganje pove?avaja funkcionalnost. Nažalost, nedostaje dobro mjesto za odlaganje mobilnog telefona, dok godine staža na tržištu otkriva nedostatak ekrana s digitalnom grafikom.
Prednja sjedala su dobro profilirana pa nude solidan bo?ni oslonac i dolaze s integriranim naslonom za glavu, no namještaju se ru?no, što je pomalo neo?ekivano. Straga se nalaze dva stati?na sjedala, tako?er s integriranim naslonima za glavu, izme?u kojih je smješteno ‘pomo?no’ mjesto za sjedenje, koje odraslima može poslužiti isklju?ivo za kra?a putovanja, ali to nije preporu?ljivo, jer je u svakom pogledu sku?eno.
Testni GLA u opremi je imao sustav kamera od 360 stupnjeva, dobro poznat iz raznih modela Nissana, i parkirne senzore, što ?e kupci Mercedesovog SUV-a itekako cijeniti, budu?i da je preglednost slaba, i to ne samo u odnosu na konkurente – Audi Q3 ili BMW X1 – nego op?enito. Obzirom da ?e ve?ina kupaca Mercedes-Benz GLA uglavnom koristiti u gradskim uvjetima, to nije za pohvalu. Kad smo se ve? dotakli suparnika, valja spomenuti da se s prtljažnikom od 421 l, kojem se pristupa uz automatsko otvaranje vrata, Mercedes ne mora ni?ega sramiti, no Audi Q3 i gabaritima ve?i BMW X1 su prili?no izdašniji pa nude 460 i 505 litara.
Paleta motorizacije uklju?uje dvije izvedbe 2,1-litrenog dizelaša te 1.6-litrene i 2-litrene benzince, uz sportsku izvedbu 45 AMG, koja je perjanica ponude. U našem se primjerku o?ekivano našao vremešni dizelski motor s ?etiri cilindra koji nudi 170 KS i 350 Nm, dostupnih od prili?no niskih 1400 o/min. Time su omogu?ena trenutna i snažna ubrzanja, posebice kada se 7-stupanjski automatski mjenja? prebaci u S+ na?in rada. Tijekom normalnog režima rada motor i mjenja? se izvrsno nadovezuju te time pružaju iznimno ugodnu vožnju, iako je motor bu?niji nego što bi se od luksuznog modela o?ekivalo. Obilnijim korištenje zvu?ne izolacije taj se nedostatak jednostavno mogao riješiti.
Udobnost je u odnosu na sestrinsku A-klasu za razinu viša, ?ime je prelazak preko gradskih rupa manje osjetan, ali je istovremeno narušena krutost ovjesa, a time i zabava u vožnji. No, to ujedno ne zna?i i da je nestabilan, samo se naginje više od o?ekivanja. Budu?i da se radi o crossoveru s elementima SUV-a mnogi ?e se zapitati kako se ponaša izvan asfalta. Terenske mogu?nosti Nijemci su poboljšati Comfort ovjesom koji dolazi u doplati, a donosi dodatno povišenje karoserije od tla za 30 mm. Tako?er, u ponudi je i 4MATIC verzija s pogonom na sve kota?e, no GLA i dalje nije namijenjen za teške terene, ve? za bezbolno svladavanje previsokih rubnih kamena. Silazak s asfalta mu ne?e smetati, ali svima je jasno da mu to nije namjena, a i više od 90 posto vlasnika ne?e ga nikad izvesti izvan regularne prometnice.
Kada su pitanju premium crossoveri, cijena je minus broj jedan, pa je logi?no da je jednako i kod tvrtke iz Stuttgarta. No, pou?eni iskustvom i prodajnim rezultatima, privla?nost najmla?eg segmenta automobila je snažnija i od najštedljivijeg karaktera, stoga ?e i redizajnirani GLA krasiti ku?ne prilaze mnogih.
TEHNI?KI PODACI – Mercedes-Benz GLA 220d Style Edition
Motor: 4-cilindarski, turbodizelaš
Obujam: 2143 ccm
Snaga: 130 kW (174 KS) pri 3600 o/min
Najve?i okretni moment: 350 Nm pri 1400 o/min
Najve?a brzina: 223 km/h
0 – 100 km/h: 7,7 s
Pogon: na prednje kota?e
Mjenja?: 7-stupanjski, automatski
Spremnik: 50 l
Dimenzije: 4424/1804/1494 mm
Prtljažnik: 421 l
Masa: 1540 kg
Potrošnja: 7,7 l/100 km
Emisija CO2: 110 g/km
Cijena: 336.932 kuna (45.530 eura)
Tekst i fotografije: Bernard Beneš