Sedmodnevni test osvježenog bestsellera iš?ekivali smo s velikim uzbu?enjem, jer upravo je Nissan Qashqai u najve?oj mjeri zaslužan za veliku popularnost SUV-ova. Posljednjih godina traje bespoštedna borba na tržištu. Svi proizvo?a?i natje?u se tko ?e kupcima ponuditi bolji SUV, odnosno crossover, a bez obzira na njihov robustan izgled terenske performanse davno su pale u drugi plan. Kupcima je prihvatljiv i model samo s prednjim pogonom, ali dokle god je funkcionalan poput standardnog automobila, a pritom povišen i nasa?en na velike kota?e oni su sretni.
Upravo je Nissan Qashqai prve generacije pokrenuo tu lavinu. Na tržište je stigao 2006. godine i bio je prvi model koji je kreirao Nissan Design Europe centar smješten u Londonu. Japanci su tim potezom dokazali tko su im ciljani kupci, a oduševljenje i dobre kritike nakon predstavljanja koncepta u Ženevi 2004. bili su im dodatan vjetar u le?a. Koliko su dobro pogodili pokazale su brojke. Ve? do prosinca 2007. godine naklada je dosegla 100.000 primjeraka, a do redizajna prve generacije iz 2010. godine brojka je premašila 200.000 komada.
To što Qashqai nije donosio terenske gene, kojima se Nissan itekako može pohvaliti, kupcima nije bilo bitno. Onima kojima je zaobilazili su Qahqai i birali prave terence poput Nissana X-Trail prve generacije, Navare, Pathfindera, Patrola… Nissan Qashqai ispunio je cilj i na tržištu se uspješno nametnuo konkurentima poput Toyote RAV4, Honde CR-V, Hyundai Tucsona, Kije Sportage, Mitsubishi Outlandera i ostalih.
Premda ima prednji pogon, udaljenost podnice od tla od 20 centimetara ulijeva povjerenje u dobro snalaženje i izvan asfalta. U tom su slu?aju jedini kamen spoticanja šminkerski 19-colni naplaci, koji nisu dobar izbor ni za šljunak, a kamo li nešto ozbiljnije
Utabanim stazama prethodnika nastavila je i druga generacija iz 2013. godine, samo što je uz sve zadržane vrline prethodnika dodatan naglasak stavljen na dizajn. A upravo to mu je trebalo… Daleko od toga da je prvi bio ružan, ali bezli?an svakako jest. Aktualan Qashqai sve je to ispravio, pogotovo nedavnim redizajnom. Uostalom, ve? je u rujnu 2015. godine premašio 500.000 prodanih primjeraka. Dakle, Japanci su drugom generacijom pogodili za ?istu peticu. Ovogodišnji facelift nije niti bio prijeko potreban, ali je novom prednjom maskom još atraktivniji, a ni tehnologijom nije stagnirao.
Dužinom od 439,5, širinom od 180,5 i visinom od 159 centimetara zapravo je idealnih gabarita. Dovoljno velik kako bi bio potpuno funkcionalan u svim prilikama te nudio solidan komfor za petero putnika, ali istodobno i dovoljno kompaktan kako bi zadržao agilnost i okretnost u gradu, što se za broj ve?i Nissan X-Trail ne bi moglo re?i. Dobar dojam prostranosti upotpunjava prtljažnik obujma 430 litara, s dvostrukim dnom, koji se preklapanjem sjedala pove?ava na 1600 litara.
Ve? prvim ulaskom u kabinu primjetan je napredak u usporedbi s modelom druge generacije prije redizajna. Materijali su mekši i ugodniji na dodir, sjedala su udobnija, a zvu?na izolacija je osjetno poboljšana. Novi trokraki volan s odrezanim dnom ima mesnatiji obru? pa ljepše sjeda u ruci i nudi bolju kontrolu. Funkcionalnost naglašavaju brojni pretinci za odlaganje, a bogat paket opreme Tekna ve? donosi ozbiljan premium osje?aj. Sjedala su presvu?ena kožom, audio sustav je isporu?io Bose, a infotainment sustav uklju?uje 7-in?ni ekran osjetljiv na dodir. Nissan Connect Gen2 Kai sustav radi bez greške, jednostavan je za upotrebu i nudi mogu?nost povezivosti sa svim pametnim telefonima. Posebnu pažnji plijeni pogled od 360 stupnjeva oko vozila, koji olakšava snalaženje na uskim parkiralištima.
Dizelaš 1.6 dCi najbolji je izbor za Nissan Qashqai. Sa 130 KS nudi dobar koktel performansi i potrošnje, a krase ga ve? dobro poznate odlike po pitanju pouzdanosti
Pod haubom testiranog modela nalazi se poznati dizelaš 1.6 dCi iz Renault-Nissan grupacije. Sa 130 KS i 320 Nm dobro se nosi s masom od 1370 kilograma. Ru?ni 6-stupanjski mjenja? precizno šalta, a dobro prora?unatim omjerima naglašava štedljivost. Tijekom sedmodnevnog testa u prosjeku smo trošili 6,7 litara, što je vrlo dobar rezultat obzirom da smo ve?inu vremena proveli ili u gradu ili na autocestama. Uz pažljiviju nogu na gasu prosjek bi se sigurno mogao smanjiti na manje od šest litara. Uz ubrzanje do 100 km/h za manje od 10 sekundi i najve?u brzinu od 190 km/h ve?ina kupaca bit ?e zadovoljna performansama. Realno, više od toga i ne treba, jer ovako pogonjen Nissan Qashqai nudi sve potrebno za ugodni u štedljivu vožnju. Testirani primjerak opremljen je 19-colnim naplacima koji lijepo naglašavaju dobro podvozje i doprinose stabilnosti, ali se ne snalaze dobro na gradskim neravninama.
Po?etna cijena za Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna iznosi 234.138 kuna, što se na prvi pogled ?ini puno, ali uistinu nudi puno za uložen novac. Dobar izbor je isti motor u kombinaciji s paketom opreme N-Connecta, koji je tako?er prili?no bogat, a košta osjetno prihvatljivijih 209.562 kune.
TEHNI?KI PODACI – Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1598 ccm
Provrt i hod: 80,0 x 79,5 mm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4394 x 1806 x 1590 mm
Me?uosovinski razmak: 2646 mm
Masa: 1370 kg
Prtljažnik: 430/1600 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 225/45 R19
Ubrzanje: 9,9 s
Najve?a brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,1/4,1/4,4 l
Potrošnja na testu: 6,7 l
Cijena testiranog modela: 234.138 kn (31.150 eura)