Najprodavaniji model japanskog proizvo?a?a Nissan X-Trail stigao nam je na test u Top Gun izvedbi te je dokazao kako je u osvježenom izdanju spreman uhvatiti se u koštac sa konkurencijom i pokazati tko je gazda u klasi.
Nissan je po?etkom godine našem tržištu predstavio svoj najprodavaniji model, X-Trail u osvježenom izdanju. Više od 3,7 miliona prodanih primjeraka od 2000.godine rekord drži i brojka od 766.000 prodanih vozila u 2016.-toj što ide u prilog tezi kako je X-Trail godinama glavni tržišni adut Nissana.
U 2016.-toj godini predstavljen je i model sa dvolitrenim dizelašem kako bi i oni zahtjevniji kupci koji su tražili snažniji automobil bili zadovoljni, a jedan od takvih imali smo i na našem testu krajem prošle godine.
Kvalitetan i izdržljiv, pet ili sedam sjedala, obilje prostora, pogon na sve kota?e, bogata oprema i u kona?nici prepoznatljiv dizajn glavne su odlike Nissana X-Trail. Miši?av dizajn karoserije sa oštrim pregibima na bokovima, elegantno podignuti rubovi na poklopcu motora te velika i masivna rešetka hladnjaka i dalje su prisutni na osvježenom X-Trailu, no još više su istaknuti upravo navedeni detalji ?ime su se dobile izraženije crte i dinami?niji izgled.
„V-motion“ rešetka hladnjaka šira je nego ikad, osvježeni X-Trail izgleda mo?no, a prepoznatljivo svjetlosno sklopovlje sa „bumerang“ dnevnim svjetlima postaju ne samo X-Trailov zaštitni znak ve? kao znak prepoznavanja svih Nissan automobila. Crna plastika dominira prednjim krajem, jasno je vidljiva neovisno o boji automobila, a tu su i nova svjetla za maglu koja su iz okruglog oblika postala ?etvrtasta te se odli?no uklopila u „škrge“ na braniku. Parking senzori koji su prije bili savršeno integrirani u branik na osvježenom modelu blago su izba?eni, razlika je mala no dodaje završnu notu osvježenja i kompletan prednji dio X-Traila savršeno se uklopio u ve? spomenuti vizualni identitet ostalih Nissan modela.
Kako stražnji dio ne bi ostao zakinut, dizajneri su se potrudili osvježiti ga pokojim aktualnim detaljem, pa su tako stražnja svjetla u potpunosti LED, branik je nešto oštrijih linija i bo?no dodatno naglašen, dok parkirni senzori prate pri?u prednjeg kraja. Od gadgeta vrijedi spomenuti kako je pored klasi?ne tipke za elektri?no otvaranje/zatvaranje prtljažnika isto upotpunjeno i „hands-free“ izvedbom gdje je dovoljno nogom blago zamahnuti ispod branika kako bi se vrata prtljažnika automatski otvorila/zatvorila.
Gledano s boka, najve?a promjena je kromirana lajsna ispod vrata, novi alu naplatci od 17, 18 i 19“ (testni primjerak), a na popisu izmjena našle su se i neke nove boje – Orange Pearl (testni primjerak), Red Pearl, Blue Pearl Metalic i Dark Brown Pearl.
S obzirom na spomenute promjene na branicima došlo je i do promjena u dimenziji vozila, odnosno njegovoj dužini te je X-Trail narastao za punih 50 milimetara u dužinu, no još uvijek nije premašio granicu od pet metara (4,69m), dok do promjene dimenzija u širinu odnosno visinu nije došlo.
U interijeru ve? poznato ozra?je. Klasi?an Nissanov dizajn vi?en kod ostalih modela preslikan je i na osvježenog X-Traila. Volan koji je isti i kod Micre/Qashqaia nalazi se i na X-Trailu. Ina?e, odli?nog dizajna i savršenog ležanja u ruci što recimo nije bio slu?aj kod starog modela.
Moderan, sportski štih novom X-Trailu upravo daje spomenuti volan u obliku slova D, ?ime horizontalna baza olakšava ulazak i izlazak voza?u, dok je centralni dio samog upravlja?a manji ?ime je i pove?ana preglednost automobila. Sam upravlja? opremljen je kontrolama za upravljanje putnog ra?unala, tempomata, te naravno audio sistema. Testni primjerak bio je opremljen i grijanim upravlja?em što uvelike pomaže u hladnim zimskim jutrima.
Za kupce koji u potpunosti traže poseban i luksuzan ugo?aj, Nissan je ponudio kožni interijer u dvije boje, a tako je bio opremljen i testni primjerak. Upravo zbog toga sam doživljaj unutar interijera profinjeniji je i kvalitetniji nego prije, dok naravno olakšava i njegovo održavanje. Šteta što dizajneri nisu odlu?ili dio kožne obloge sa suvoza?eve strane preslikati i na plasti?ne dijelove ispred voza?a ?ime bi se zaokružila slika luksuza.
Testni Nissan X-Trail opremljen je i elektro pokretanim te grijanim sjedalima, no taman kada pomislite kako je to sve slijedi i ugodno iznena?enje u obliku grijane stražnje klupe koja je dijeljiva zbog olakšanog pristupa ka tre?em redu sjedala (testni primjerak opremljen je sa 7 sjedala) koja su idelana za djecu, što zbog pristupa i položaja sjedenja, što zbog same konstrukcije tre?eg reda sjedala.
Pored izvrsnih ocjena za prostranost i udobnost isti?e se izdašan prostor u drugom redu sjedala gdje putnici maksimalno mogu uživati u istom. Prtljažni prostor iznosi 565 litara u izvedbi sa pet sjedala, odnosno 445 litara u izvedbi sa sedam sjedala što je više nego dostatno prostora za prtljagu ?etvero?lane obitelji. Ukoliko je odluka prilikom kupovine X-Traila bila radi sedam sjedala, za dulja putovanja ne preostaje ništa osim kov?ega na krov budu?i da X-Trail nudi odli?no postavljene krovne nosa?e.
Na centralnoj konzoli u odnosu na prethodnika nema promjena ?ime je i osvježeni X-Trail zadržao odli?nu ergonomiju starijeg modela. 7-in?ni multimedijalni display smješten je pri vrhu konzole, dok se ispod njega nalazi upravlja?ka jedinica klimatizacijskog sustava ispod koje je pak 12V uti?nica, USB priklju?ak i u njegovom horizontalnom nastavku ka mjenja?u prekida? elektri?ne ru?ne ko?nice.
Testni primjerak pored navedene raskošne opreme nudi odli?an infotainment sustav sa satelitskom navigacijom, panoramski i elektri?no pokretani krov, popularni 360 view za pomo? pri parkiranju (mogu?nost i samostalnog parkiranja), prepoznavanje znakova, a uskoro ?e ponuditi i ProPILOT autonomnu vožnju (gotovo indenti?an sistem probali smo kod Honde, a nudi samostalno upravljanje vozilom unutar svoje trake održavaju?i razmak i brzinu od vozila ispred sebe uz mogu?nost ko?enja i raspoznavanja rizi?nih situacija na cesti).
Ponuda agregata preuzeta je sa prethodnog modela, te su u ponudi tri izvedbe sa prednjim ili pogonom na sve kota?e. Osnovni model pokretan je 1.6 litrenim dizelašem snage 132 KS, dok su sve izvedbe u ponudi sa šest brzinskim ru?nim mjenja?em ili automatskim – CVT mjenja?em.
Testni model pokretan je dizelskim turbo dvolitrašem snage 177 KS i 380 Nm, CVT mjenja?em sa 7 brzina i pogonom na sve kota?e. Spomenuti agregat indenti?an je onom u Renault Koleosu te se odli?no nosi sa 1.600 kg teškom karoserijom. Rezultat tome je 9,5 sekundi ubrzanja s mjesta do 100 km/h i prosje?na potrošnja od 9 litara euro dizela. Ve? provjeren automatski mjenja? beztrzajno mijenja stupnjeve prijenosa te pridonosi komforu u vožnji. Navedena maksimalna brzina od 200 km/h postiže se lako?om, a osjetan šum vjetra koji je kod prethodnika bio iznad 150 km/h na osvježenom modelu je mrvicu smanjen. Izolacija od buke je odli?na kao i zaštita od ulaska vjetra u kabinu prilikom otvorenog krovnog prozora.
Kod bržih prolazaka kroz zavoje osjetno je blago naginjanje karoserije no vozilo je poprili?no teško izbaciti iz putanje kretanja. Active Trace Control pri gubitku kontakta prednjih kota?a sa podlogom automatski preuzima svoju ulogu nezavisnim ko?enjem svakog kota?a pojedina?no, a ukoliko je uklju?en „auto“ prijenos snage prilikom proklizavanja prednjih kota?a automatski se prebacuje na stražnje kota?e što najviše dolazi do izražaja na klizavom asfaltu ili blatom okupanom poljskom putu. Prilikom silaska sa kolnika na makadam pogon na sve kota?e s lako?om ?e savladati i blaže terenske zadatke. Za one teže ima potencijala, no nikako na 19“ kota?ima sa niskim profilom.
Cijena od 364.725 kn za bogato opremljeni Nissan X-Trail poprili?na je za cifra za prosje?nog hrvatskog kupca, no za navedeni iznos dobiva se mo?an SUV, atraktivnog dizajna, pouzdane mehanike i obilje opreme. Vrijedi spomenuti kako po?etni model X-Trail 1.6dCi Visia cijenom starta od 210.090 kn te bi u svojoj osvježenoj izvedbi ozbiljno mogao pomrsiti ra?une konkurenciji.
TEHNI?KI PODACI: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4×4 X-Tronic Tekna
Motor: turbodizelski, 1995 ccm
Snaga: 130 kW/177 KS pri 3750/min
Moment: 380 Nm pri 2000/min
Mjenja?: automatski, CVT
Dimenzije: 469x182x171 cm
Osovinski razmak: 271 cm
Prtljažnik: 565/1982 litara
Gume: 225/55 R19
Masa: 1720 kg
Ispuh: CO2 162 g/km
MJERENJA
Brzina: 215 km/h
0-100 km/h: 9,5 sekundi
Potrošnja: 9,1 l/100 km
Cijena: 364.725 kuna
Do registracije: 363.370 kuna
OPREMA
Tekna: automatska klima • alu naplaci od 19 cola • glazbeni sustav Bose • el. stakleni krov • Around View Monitor • el. otvaranje prtljažnika • upozorenje na vozila u mrtvom kutu • upozorenje za nenamjerno napuštanje trake • ?itanje prometnih znakova • izbjegavanje sudara • navigacija • multimedijski sustav sa zaslonom od 7 in?a • kožne presvlake • upravlja? i ru?ica mjenja?a u koži • grijana i el. namjestiva prednja sjedala • grijani upravlja? • 10 parkirnih senzora • senzori kiše i svjetla • tempomat • el. preklopivi retrovizori • el. stakla • naslon za ruke straga s drža?ima za ?aše…
Doplate: metalik lak • 7 sjedala • Ukupno 8500 kuna