U svijetu automobila postoji mnogo ?injenica i brojeva, po?evši od veli?ine (obujma) motora, snage, potrošnje goriva, prostora, tehni?kih podataka… zatim su tu imena koja u ve?ini slu?ajeva imaju i neko zna?enje, dok se Peugeot jednostavno zaigrao brojevima, u ovom slu?aju dodao nulu više na 208… Novi Peugeot 2008 u osnovi je zapravo Peugeot 208 sa dodacima koji je proširen u svim smjerovima, pored naravno “nule viška”.
Ovaj “maleni” SUV atraktivnog dizajna zapravo je dimenzijama jedan od najve?ih u klasi, a glavni konkurenti su ve?inom modeli VAG koncerna (Audi Q2, Seat Arona, Škoda Kamiq, Volkswagen T-Roc), te isto?nja?ke uzdanice poput Hyundai Kone, Kie Stonic, Honde HR-V, Toyote CH-R, Mazde CX-3, odnosno tržištu posljednje predstavljenih Nissan Juke-a, Renault Capture-a ili pak Fordove Pume. Napeto je i u vlastitom dvorištu gdje vreba C3 Aircross i DS3 Crossback.. uglavnom ve? na ovaj poprili?no veliki popis jasno je kako pored toliko konkurencije nije jednostavno ostvariti uspjeh na tržištu, no, novi 2008 ima apsolutno sve uvjete biti me?u vode?ima, a ho?e li uspješno preuzeti i sam vrh ovisi naravno o prodajnim brojkama.
Francuzi su jos 2013.godine prepoznali potencijal klase malih SUV-ova te su tržištu ponudili zanimljiv model koji je gabaritima bio nešto ve?i od osnovnog 208 sa povišenom podnicom i kojim detaljem više. 2016.godine uslijedilo je zatezanje bora, evo ?etiri godine kasnije pred nama je vizualno i tehnološki potpuno novi 2008 koji je zapravo od svojih prethodnika naslijedio samo ime.
Novi 2008 tržištu se predstavlja uvjerljivo uz velikodušno pove?anje dimenzija u svim smjerovima ali i svježim i atraktivnim dizajnom. Taman kada smo o?ekivali 208-icu na steroidima uslijedilo je iznena?enje! Elegantan vizualni štih vi?en kod modela 3008 kao da je preslikan i na broj manji model, no dodatno upotpunjen aktualnim detaljima sa modela 208 i 508. Tako sprijeda u o?i prvo upada impozantna sa?asta rešetka hladnjaka, veliki branik na ?ijim su se rubovima smjestila okomito postavljena LED dnevna svjetla prate?i pritom aktualni svjetlosni potpis marke Peugeot u obliku kljova ili lavljih o?njaka. Na samim donjim rubovima smjestile su se maglenke, a farovi se nude u dvije izvedbe (nešto elegantniji u prvim razinama opreme, odnosno agresivniji sa okomitim LED trakama na GT izvedbama).
S boka gledano najviše podsje?a na broj ve?i 3008, ali uz naglašenije oštre linije u zadnjem dijelu vozila, dok je stražnje svjetlosno sklopovlje kao preslikano sa 3008-ice uklju?uju?i i kompletnu vizuru stražnjeg dijela. Jednostavno, elegantno, a opet dovoljno agresivno da privu?e poglede ostalih sudionika u prometu baš kao i svi ostali novi Peugeotovi modeli.
U interijeru je i kod novog 2008 ve? sada tradicionalno poznata pri?a. Peugeot i-Cockpit našao se i u 2008-ici, odnosno ovaj model doslovno dijeli interijer sa novom 208-icom. Visoko postavljena voza?ka pozicija daje pristojan pogled prema naprijed, no “A stupovi” su mrvicu deblji nego što smo o?ekivali pa u pojedinim situacijama mogu smetati vidljivosti. Sam dizajn interijera je atraktivan i futuristi?ki, tu je i tradicionalno maleni upravlja? ravno rezanog vrha i dna, visoko položena kontrolna tabla te veliki središnji infotainment sustav podno kojeg se nalaze “klavirske tipke” vi?ene kod modela 3008, 508 i naravno 208. Dojam za upravlja?em je odli?an, te se voza? osje?a kao u automobilu više klase uz hi-tech okruženje uz spomenutu povišenu voza?ku poziciju koja stvara i dodatan dojam sigurnosti i ve?e preglednosti nego što je to u praksi. Armatura obiluje mekanim površinama ugodnima na dodir, sve je odli?no završno obra?eno te je krutu plastiku gotovo nemogu?e prona?i ?ime se ovakvom kvalitetom i završnom obradom ne bi posramio niti npr. Audi Q2.
S obzirom da sama podnica automobila nije pretjerano povišena od tla, sjedala su postavljena prili?no visoko kako bi se stvorio SUV sjede?i položaj. Upravlja? je podesiv u svim smjerovima (po visini i dubini) kao i sjedala pa ?e voza? vrlo brzo prona?i idealnu voza?ku poziciju za upravlja?em. Sama sjedala su udobna i na oko ?e se u?initi kako nedostaje bo?nog oslonca, što je u praksi sasvim suprotno. Ovisno o visini voza?a kao i položaju sjedenja može se dogoditi da upravlja? prekrije dio instrumenata, no jednom kada se prona?e odgovaraju?a pozicija voza? može uživati u originalnom futuristi?kom okruženju. Straga pak ima mjesta dovoljno za dvoje odraslih putnika zahvaljuju?i 20cm ve?em me?uosovinskom razmaku nego što je to na 208-ici, a prtljažnik nudi 434 litre obujma što ?e bez problema zadovoljiti potrebe ?etvero?lane obitelji.
Ono ?ime se Peugeot posebno ponosi je 3D virtualni kokpit ispred voza?a koji je zamijenio klasi?ne analogne instrumente i nudi niz mogu?ih konfiguracija prikaza (instrumenti, minimalno, vožnja, navigacija, osobne postavke..) informacije se pred voza?em prikazuju u dvije razine. One važnije vezane uz upozorenja doslovce lebde baš kao hologram te voza?u omogu?avaju pravovremeno uo?avanje.
Infotainment sustav indenti?an je onom u novoj 208-ici. 10? središnji zaslon koji je sa svojim funkcijama vi?en kod ve?ih Peugeot modela našao se i u 2008-ici, pa tako navigacijski sustav zahtijeva pozornost i vrijeme za privikavanje.
Regulacija klima ure?aja nešto je pojednostavljena zahvaljuju?i dodatnim tipkama ispod otvora za ventilaciju, no i dalje se za npr. regulaciju temperature treba poslužiti središnjim zaslonom što oduzima pažnju voza?a kao i kod prijašnjih verzija.
Pohvala ide odli?nom audio sistemu, povezivosti sa mobilnim ure?ajima i dodatnom opcijom brzog punjenja samog mobitela podno tipki gdje se nalazi ostava s posebno dizajniranim drža?em mobilnog ure?aja.
Tu je i cijeli niz aktivnih i pasivnih sustava koji brinu o sigurnosti voza?a i putnika, ali i ostalih sudionika u prometu, pa novi 2008 u svim izvedbama nudi automatsko ko?enje i održavanje vozne trake pri tome prepoznavaju?i pješake i bicikliste bez obzira na vanjske uvjete. Dodatno je tu i Paket Safety Plus koji podiže razinu autonomne vožnje na razinu 2.
Prve kilometre odradili smo upravo sa hrvatskim kupcima najzanimljivijom izvedbom, a istu smo isprobali i na sedmodevnom testu. Rije? je naravno o dizelašu koji iz 1,5 litre obujma potpomognut turbopunja?em nudi 100 KS uz maksimalnih 250 Nm dostupnih pri niskih 1750 okretaja, a uparen je sa šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em. Ono što svakako vrijedi naglasiti za ovaj agregat niska je razina ispušnih plinova (97 g/km), ali i niska potrošnja, pa smo tako prilikom sedmodnevnog testiranja u kombiniranom režimu vožnje prosje?no trošili 4,2 litre eurodizela.
Performanse ovog agregata nisu spektakularne, ali to se niti ne o?ekuje. ?injenica je kako automobil ove klase i dimenzija, ali i motorizacije ne može biti jurilica… no.. nije baš da ?ete biti i zadnji na semaforu. Maksimalna brzina od 180 km/h zadovoljiti ?e i one koji imaju nešto “težu” desnu nogu, no s druge strane iznad 160 km/h biti ?e vam potrebna i nešto dulja dionica kako bi dosegnuli maksimalnu brzinu uz posezanje za nižim stupnjem prijenosa pogotovo na dionicama sa usponom. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h dostiže se za nešto više od 11 sekundi što je s obzirom na snagu samog agregata prihvatljivo. Ukoliko se vratimo korak unazad, ili prevedeno, sa autoceste na gradske odnosno otvorene prometnice ovaj agregat može ponuditi zaista mnogo, ponajviše džepu svome vlasniku. Pri tome mislimo na ve? spomenutu nisku potrošnju ali i bezbrižnost kod svakodnevnog putovanja na posao bez straha od kazni za brzinu.
Pohvala ide i odli?nom, preciznom šesterostupanjskom mjenja?u koji posao odra?uje bez zamjerke. Brzine su odli?no prora?unate od ?ega je ?etvrta nešto duža. Sam ovjes odli?no reagira na hrvatskim prometnicima i osigurava kako voza?u tako i putnicima zaista ugodno putovanje upijaju?i sve neravnine. Kod bržih prolazaka kroz zavoje nema naginjana karoserije te nudi odli?nu ravnotežu izme?u stabilnosti i okretnosti, a nedostaje mu samo malo više odrješitosti u reakcijama kako bi vožnja bila još više privla?nija. Prvenstveno mislimo na upravlja?ki sustav koji je brz, no ne šalje najpreciznije povratne informacije. S druge pak strane taj detalj ne kvari ukupni dojam zahvaljuju?i krutosti karoserije, pa tako novi 2008 brzo mijenja smjer i sve kretnje su progresivne. ESP sustav intervenira u situacijama kada se pretjera što u kona?nici voza?u daje sigurnost i lako?u upravljanja.
Za kraj, novi 2008 na prvi pogled osvaja simpatije, kako prolaznika tako i nas, a zahvaljuju?i svojem hi-tech okruženju, bogatoj ponudi prostora i odli?nim materijalima te izrazito prihvatljivoj potrošnji unato? nešto slabijem agregatu kod testnog primjerka suvereno se gura u sam vrh klase. Testni primjerak zaista je idealan za prosje?nu hrvatsku obitelj kako opremom i tehnologijom tako i cijenom od 184.645 kn za što nudi zaista mnogo. A tu je i petogodišnje jamstvo…
Photo by Bojan Haron & Zoran Leva?i?
TEHNI?KI PODACI: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 100 S&S
Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam: 1499 ccm
Snaga: 74 kW/101 KS na 3500/min
Moment: 250 Nm na 1750/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije (d/š/v): 4300 x 1770 x 1550 mm
Me?uosovinski razmak: 2605 mm
Masa: 1205kg
Prtljažnik: 434 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 215/60 R17
Ubrzanje: 11,4 s
Najve?a brzina: 180 km/h
Potrošnja na testu: 4,2 l
Cijena testiranog modela: 184.645 kn (24.884 eura)