Nastavi niz… 205, 206, 207, 208…NOVI 208 … ukratko, da, broj po broj i eto pred nama tehnološki ali i dizajnerski najnaprednijeg malog lava. Sama pri?a zapo?inje davne 1983. godine modelom 205, koji je kroz godine rastao “konfekcijski” ali i tehnološki sve do 208-ice ?iju oznaku zadržava i ovaj novi model.
Odmah na samom po?etku, da budemo jasni, nova 208-ica nema veze sa starom osim u broj?anoj oznaci. Ve? sada davne 2012. godine kada se na tržištu pojavila prva izvedba 208-ice od prethodnika osim dizajnom odsko?ila je i u tehnološkom smislu, a nakon tri godine doživjela je i zatezanje bora. Taman kada je došlo vrijeme za model 209, Peugeot je odlu?io zadržati staru oznaku “208”, jer, budimo realni svi aktualni modeli završavaju sa “sretnom” osmicom (108, 2008, 308, 3008, 508, 5008) i ?injenica je da se 209 ne bi nikako uklapao.
Ve? na prvi pogled novi 208 jasno daje do znanja kako sa “starom 208-icom” ne djeli ništa osim imena. Nisko položena silueta, dugi poklopac motora, sada ve? tradicionalni “o?njaci” urezani duboko u branik, velika rešetka hladnjaka i još niz stilskih detalja novu 208icu izdvajaju iz mase. U prilog tome ide i metalik žuta boja koja u kombinaciji sa sjajnim crnim detaljima doslovce “vrišti” i privla?i poglede ostalih sudionika u prometu. Protekom vremena upravo spomenuto privla?enje pogleda postaje vam rutina, a u to smo se uvjerili ve? testiraju?i novi 508 i 3008, jer u ovom trenutku Peugeot nudi jedne od najatraktivnijih modela na tržištu.
S boka gledano novi 208 narastao je u svim smjerovima, odnosno ?ak 8 cm u dužinu te uspješno premašuje 4 metra. Pove?an je i me?uosovinski razmak, a narastao je i u širinu. U minus je otišao jedino visinom, pa je tako spomenuta nisko položena silueta puna 3cm niža u odnosu na prethodnika. Stražnji je kraj pak maštovito završen te zaokružuje cjelinu modernim LED svjetlima, pravim auspuhom i piano black difuzorom. U cijeloj pri?i dojma smo samo kako bi 17″ alu naplatci trebali biti eventualno broj ve?i s obzirom na same gabarite vozila jer ih sjano crni obrubi na rubovima karoserije naprosto “pojedu” pa izgledaju maleno. Lansiranjem novog 208 na tržište konkurencija je dobila rukavicu u lice i realno, teško da ?e bilo tko od preostalih proizvo?a?a uspjeti ponuditi toliko dizajnerski privla?an automobil.
Poznati Peugeotov i-cockpit nalazi se i u novom 208, me?utim, unaprije?en je koliko god je to u ovom trenutku bilo mogu?e. Atraktivan i futuristi?ki dizajn nastavlja se upravo i unutar interijera, pa tako novi 208 izgleda kao da se netom vratio iz daleke budu?nosti. No, budu?nost nam je davnih dana pokucala na vrata, a Peugeotov tim dizajnera uspješno je to upakirao i ponudio tržištu ?ak i u najmanjim modelima.
Sada ve? tradicionalno maleni upravlja? ravno rezanog vrha i dna, visoko položena kontrolna tabla te veliki središnji infotainment sustav podno kojeg se nalaze “klavirske tipke” vi?ene kod modela 3008 i 508 mjesto su našle i u novom 208. Dojam za samim upravlja?em je odli?an, te se voza? osje?a kao u automobilu više klase uz hi-tech okruženje. Armatura obiluje mekanim površinama ugodnima na dodir, sve je odli?no završno obra?eno te je krutu plastiku mogu?e prona?i samo u skrivenim podru?jima, no s obzirom na samu klasu kojoj ovaj model pripada to ne gledamo kao zamjerku. Svakako treba spomenuti i diodno osvjetljenje (ambi light) koje nudi ?ak 8 mogu?ih nijansi te prilikom no?nih vožnji stvara poseban ugo?aj.
10″ središnji zaslon sa svojim funkcijama vi?en je kod ve?ih Peugeot modela pa tako navigacijski sustav zahtijeva pozornost i vrijeme za privikavanje. Regulacija klima ure?aja nešto je pojednostavljena zahvaljuju?i dodatnim tipkama ispod otvora za ventilaciju, no i dalje se za npr. regulaciju temperature treba poslužiti središnjim zaslonom što oduzima pažnju voza?a kao i kod prijašnjih verzija. Pohvala ide odli?nom audio sistemu, povezivosti sa mobilnim ure?ajima i dodatnom opcijom brzog punjenja samog mobitela podno tipki gdje se nalazi ostava. U razini multimedijskog sustava smještena je i digitalna plo?a ispred voza?a koja nudi nešto novo u ovom segmentu automobila – 3D efekt.
Uz cijeli niz mogu?ih konfiguracija prikaza (instrumenti, minimalno, vožnja, navigacija, osobne postavke..) informacije se pred voza?em prikazuju u dvije razine. One važnije vezane uz upozorenja doslovce lebde baš kao hologram te voza?u omogu?avaju pravovremeno uo?avanje. Jako efektno i zanimljivo! Tu je i cijeli niz aktivnih i pasivnih sustava koji brinu o sigurnosti voza?a i putnika, ali i ostalih sudionika u prometu, pa novi 208 u svim izvedbama nudi automatsko ko?enje i održavanje vozne trake pri tome prepoznavaju?i pješake i bicikliste bez obzira na vanjske uvjete. Dodatno je tu i Paket Safety Plus koji podiže razinu autonomne vožnje na razinu 2.
Sjedala su funkcionalna i udobna, ne umaraju ni prilikom dužih putovanja, a nude odli?nu bo?nu potporu. Sjedi se relativno nisko, a voza?ku poziciju prona?i ?e i oni najviši zahvaljuju?i prije svega dovoljno prostranoj kabini ali i upravlja?u podesivom u svim smjerovima. Ovisno o visini voza?a kao i položaju sjedenja može se dogoditi da upravlja? prekrije dio instrumenata, no jednom kada se prona?e odgovaraju?a pozicija voza? može uživati u originalnom futuristi?kom okruženju. Straga pak ima mjesta dovoljno za dvoje odraslih putnika, dok ?e oni nešto viši imati problema zbog spomenute nisko položene siluete vozila, a prtljažnik nudi 311 litara obujma uz mogu?nost preklapanja stražnje klupe što je u prosjeku klase.
Novi 208 postavljen je na CMP platformi koju koristi i Opel Corsa, a rije? je o modularnom temelju koji opslužuje gradsku i kompaktnu klasu, ali i prihva?a konverziju na elektri?ni pogon bez dramati?nih promjena u dizajnu i proizvodnim procesima. To je još jedan od aduta, jer ako vam se svi?a njegov izgled i sadržaj, preostaje tek izabrati razinu opreme i vrstu pogona. Ovjes, premda ugodno krut, više je orijentiran prema udobnosti nego dinami?nosti. Udobnost je na zavidnoj razini, a pohvala ide i dobroj zvu?noj izolaciji.
Testni model pokre?e turbobenzinac koji iz 1.2 litre obujma i tri cilindra nudi 100 KS i maksimalnih 205 Nm pri niskih 1750 okretaja. Na prvu, relativno slab agregat svakim danom nas je sve više oduševljavao, a ponajviše zahvaljuju?i uskla?enosti sa odli?nim šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em. U praksi, s mjesta do 100 km/h ubrzava za nepunih 10 sekundi i zaustavlja se na gotovo 190 km/h.
Da, dobro ste pro?itali, ovaj agregat odli?no se nosi sa 1177 kg teškom karoserijom te je idealan za gradska jurcanja od semafora do semafora. Prilikom duljih putovanja ne ostaje bez daha, a to se vidi i na otvorenim dionicama gdje do izražaja dolazi elasti?nost i sposobnost potegnuti bez obzira na okretaje. Pod ve?im optere?enjem potrebno se je poslužiti mjenja?em koji je precizan unato? podužem hodu.
Novi 208 nudi odli?nu ravnotežu izme?u stabilnosti i okretnosti, a nedostaje mu samo malo više odrješitosti u reakcijama kako bi vožnja bila još više privla?nija. Prvenstveno mislimo na upravlja?ki sustav koji je brz, no ne šalje najpreciznije povratne informacije. S druge pak strane taj detalj ne kvari ukupni dojam zahvaljuju?i krutosti karoserije, pa tako novi 208 brzo mijenja smjer i sve kretnje su progresivne. ESP sustav intervenira u situacijama kada se pretjera jurcanjem kroz zavoje što u kona?nici voza?u daje sigurnost i lako?u upravljanja.
Performanse i ekonomi?nost kona?no idu ruku pod ruku zahvaljuju?i zavidnoj razini dorade ovog trocilindraša te smo na testu u prosjeku trošili 6,2 litre eurosupera. Upravo zato smatramo kako ?e i oni okorjeli pobornici ?etverocilindraša vrlo teško prona?i manu ovom motoru jer nudi zaista mnogo u svim režimima vožnje uz izrazito prihvatljivu potrošnju.
Za kraj, poznato je kako su francuski parfemi odmjerenih dimenzija, odnosno u ne tako velikim bo?icama, odli?na mirisa, privla?nog pakiranja i relativno nešto ve?e cijene, a upravo takav je i novi Peugeot 208. Izrazito atraktivnog i privla?nog izgleda, odli?nih voznih karakteristika, no zbog svega toga nije ni jeftin. Ponuda starta od 99.895 kn, dok je testni model ušminkan s nekoliko doplata i ska?e na prili?nih 161.527 kuna. Zauzvrat, kvalitetom, izgledom i opremom podiže ljestvicu visoko iznad konkurencije i ozbiljno puše za vrat premium modelima u klasi.
TEHNI?KI PODACI: Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 74 kW/101 KS na 5500/min
Moment: 205 Nm na 1750/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije (d/š/v): 4055 x 1745 x 1430 mm
Me?uosovinski razmak: 2540 mm
Masa: 1177kg
Prtljažnik: 311 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 205/45 R17
Ubrzanje: 9,9 s
Najve?a brzina: 190 km/h
Potrošnja na testu: 6,2 l
Cijena testiranog modela: 161.527 kn (21.618 eura)