Testni Peugeot 3008 HYBRID4 300 nas je na odlu?an na?in uvjerio kako vatreni temperament i štedljivost mogu i?i zajedno.
Led je probio Opel Grandland X Hybrid4. Ve? prilikom premijere, a pogotovo nakon prvih testnih vožnji, pokupio je sve pohvale. Od trenutka kad je stigao pod upravlja?ku kapu PSA Grupe i Opel se po?eo okretati struji. Ugodna promjena za Nijemce, koji su svojedobno potpuno prespavali downsizing. Francuzi su u Opel ubrizgali kompletan know-how i napravili hit. Nakon što se na tržištu dokazao došlo je vrijeme sa se ista tehnologija kupcima ponudi i u obliku novog 3008. I rezultat je spektakularan. Ve? kad ga se gleda s udaljenosti od 100 metara jasno je da se radi o ne?em posebnom. Vrlo atraktivna kombinacija boja, gard pobjednika i brojni sportski detalji privla?e pažnju. Ako na cesti ne želite privla?iti poglede prolaznika onda Peugeot 3008 HYBRID4 300 definitivno nije automobil za vas. Jer s njim je nemogu?e pro?i nezamije?eno.
Temeljito osvježen model druge generacije 3008, koja je na tržište stigla 2016. godine, uspio je u onom što je izgledalo nemogu?e. Faceliftani model je još ljepši i atraktivniji od izvornika. Na tome treba uistinu ?estitati dizajnerima iz Francuske. Uspješno su implementirali sve one nove elemente koje su u me?uvremenu predstavili modeli 2008 i 5008. Pritom crno-crvena kombinacija karoserije i karoserijskih elemenata te crni naplaci dodatno doprinose atraktivnosti. Uz najbogatiji paket opreme GT i GT Pack prednja svjetla u full LED tehnologiji zahvaljuju?i funkciji Foggy Mode zamjenjuju svjetla za maglu, a donose i sustav EVS koji omogu?ava osvjetljenje zavoja.
Ve? letimi?an pogled u interijer jasno daje do znanja da je Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack do zuba nakrcan opremom. Svi koji misle da Peugeot nije i ne može biti premium segment trebali bi pokušati sjesti u ovako opremljen model. Ubrzo bi se demantirali. Doslovno svaki element unutrašnjosti izveden je s gomilom stila, materijali su lijepo kombinirani, pa interijer odaje dojam stila, skupo?e i kvalitete. Posebno treba pohvaliti solidno profilirana sjedala od Alcantare, sve detalje od brušenog aluminija, klavirske plastike i visokokvalitetne kože. Digitalna plo?a s instrumentima, odnosno ve? dobro poznati Peugeotov i-Cockpit dijagonale je 12,3 in?a, dok je središnji zaslon infotainment sustava postavljen na vrhu središnje konzole 10-in?ni. U unutrašnjosti nudi dovoljno prostora za petero putnika, a bez obzira na hibridnu tehnologiju prtljažnik nudi solidnih 395 litara obujma.
Što se ti?e hibridnih hi-tech rješenja, sklopovi su isti onima kakve koristi Opel Grandland X Hybrid4. Dakle, radi se o kombinaciji 1.6-litrenog turbobenzinca sa 200 KS i dva elektromotora sa 109 KS i 113 KS pa ukupno raspolaže kombiniranom snagom od 300 KS koju na podlogu distribuira preko sva ?etiri kota?a. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenja?em. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u elektri?no pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kota?e kad je to potrebno. Benzinski motor ?e se uglavnom koristiti kod srednje i ve?e brzine vozila, dok ?e za manje brzine i vožnju s prekidima biti zadužen elektri?ni dio pogonskog sustava. Hibridni 3008 može u ?istom elektri?nom na?inu rada prema WLTP ciklusu pro?i najmanje 55 km. Ispitivanja su pokazala da je u Njema?koj 80% svih svakodnevnih putovanja kra?e od 50 km, pa bi ti kupci mogli cijelo vrijeme voziti uz nultu stopu emisija. Pametnom upotrebom sustava regenerativnog ko?enja, umjesto upotrebe klasi?ne ko?nice, doseg se može pove?ati za prosje?nih 10 posto.
Voza?u nudi ?etiri na?ina vožnje: elektri?ni, hibridni, s pogonom na sve kota?e i sportski, omogu?uju?i voza?ima da prilagode karakteristike vozila svojim željama ili odre?enim voznim uvjetima. Primjerice, odabir hibridnog na?ina rada omogu?uje automobilu da sam odabere naju?inkovitiji pogon uz mogu?nost prijelaza na elektri?ni na?in rada radi vožnje s nula štetnih plinova kad se u?e u gradsko središte. Odabirom na?ina rada AWD (pogon na sve kota?e) aktivira se elektrificirana stražnja osovina radi maksimalnog držanja podloge na cestama svih vrsta. Uti?nica za punjenje baterije preko priloženog 3,3-kilovatsatnog punja?a (verzija od 6,6 kWh je opcionalna) prakti?no je smještena na suprotnoj strani vozila od otvora spremnika za gorivo, dok se baterija nalazi ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u kabini i prtljažniku. Za kompletno punjenje baterije uz 7,4-kilovatsatnu razvodnu kutiju treba oko 1 sat i 50 minuta.
Performanse oduzimaju dah. Prvo treba uzeti u obzir da se radi o vozilu prili?ne mase, jer Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack na vagu donosi 1840 kilograma. No, bez obzira na to stotku hvata za naglašeno sportskih 6,1 sekundu, a najve?a brzina iznosi 240 km/h. U slu?aju vožnje samo na struju najve?a brzina ograni?ena je na 135 km/h. Koliko je upotrebljiv u realnim uvjetima najbolje ilustrira prosje?na potrošnja. Naime, na testu je prosjek iznosio tek 5,9 litara, a 3008 pritom emitira tek oko 35 g/km CO2.
TEHNI?KI PODACI – Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack
Motor: benzinski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 147 kW/200 KS pri 6000/min
Moment: 300 Nm pri 3000/min
Elektromotori: Sprijeda 110 KS / 320 Nm, Straga 113 KS / 166 Nm
Kombinirana snaga: 300 KS, 520 Nm
Mjenja?: 8-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4447 x 1841 x 1624 mm
Me?uosovinski razmak: 2675 mm
Masa: 1840 kg
Prtljažnik: 395 l
Ko?nice: samoventilirani diskovi
Gume: 205/55 R19
Ubrzanje: 6,1 s
Najve?a brzina: 240 km/h
Potrošnja: 1,2-1,7 l
Potrošnja na testu: 5,9
Cijena testiranog modela: 409.555 kn (54.607 eura)