KRALJ LAVOVA NIKAD BOLJI I LJEPŠI!
Taman kada smo pomislili kako je tržište automobila u Europi u potpunosti zaokruženo, pogotovo ono ponudom obiteljskih automobila i zaista bogatom ponudom SUV modela pojavio se Volkswagenov Arteon i Kija Stinger. Forma coupe limuzine vi?ena najprije na Volskwagenovom CC-u, zatim na Audi A5/7 modelima pa do Mercedesovog CLS-a, nešto kasnije CLA ili pak bavarskim pulenima iz GranCoupe serije (4 i 6), no istina seže daleko prije svih spomenutih modela na sam po?etak dvadesetog stolje?a. Bilo je to vrijeme talijanskog svjetskog ?uda, Alfe 156 – modela koji i danas dvadeset godina kasnije nije izgubio utrku sa vremenom te još uvijek djeluje privla?no, a upravo zahvaljuju?i majstorskim potezima popularnog dizajnera Waltera DeSilve koji je stražnju kvaku sakrio u sam rub vrata automobil je izgledao poput kakvog coupea.
Ono što su tada bili talijanski automobili zadnjih nekoliko godina su francuski – oku ugodni, kupcima privla?ni, a prolaznicima atraktivni automobili (istina, još uvijek ima i onih avangardnih što u kona?nici je ?istokrvni francuski izraz za sve ispred svog vremena).
Kod nas na testu našao se model koji je sve navedeno – coupe limuzina, oku ugodna, kupcima privla?na, a prolaznicima atraktivna, pa ?ak i avangardna, jednom rije?iju novi Peugeot 508!
Atraktivna crvena boja samo pove?ava privla?enje pogleda, veliki 19 in?ni naplatci, tamna stakla, niska silueta i agresivan izgled na prvi pogled neupu?eni prolaznici kao prvu asocijaciju spominju Fordov Mustang!
Agresivan prednji kraj s velikom rešetkom hladnjaka i atraktivnim LED svjetlima koja se protežu po rubovima vodoravno ali i okomito u obliku kljove ili još bolje usporediti ih sa lavljim o?njacima… relativno dug poklopac motora, coupeovska silueta krova te nešto jednostavniji ali oku ugodan stražnji dio oplemenjen sa dva ispuha, difuzorom te ve? sada tradicionalno poznatom LED tehnologijom i grafikom na stražnjim svjetlima koja su spojena u jednu cjelinu te izgledaju kao „crna traka“ novi Peugeot 508 ?ine zaista impresivnim. Ukratko, sve ono što vidite na slikama ili reklamama teško je do?arati rije?ima s obzirom da ovaj automobil osim što odli?no izgleda na njima, još bolji je i u živo.
Unutar interijera ve? poznati „i cockpit“ osvaja na prvu. Kvalitetni materijali, odli?na završna obrada, broj tipki sveden na minimum uz veliki središnji infotainment sistem svidjeti ?e se i onima koji u po?ecima nisu bili skloni ovakvoj „avangardi“ unutar automobila. Malen i precizan kožni servo upravlja? ravno odrezan pri vrhu kako bi olakšao pogled na instrumente (mogu biti i analogni i digitalni), ali i pri dnu kako bi se mogao pozicionirati što niže odli?no leži u rukama. Voza?u blago okrenut središnji greben sa ve? spomenutim velikim zaslonom ispod kojeg se nalaze tipke koje podsje?aju na one klavirske, a nude ulazak unutar pojedinih opcija vozila (glazba, ventilacija, navigacija, postavke…) izrazito olakšavaju upotrebu cjelokupnog sistema u vozilu i osim što ovakvo rješenje odli?no izgleda ima i ergonomskog smisla.
Sjedala su odli?na, ?vrsta sa naglašenim bo?nim osloncima, ali kod dužih putovanja dovoljno udobna da ne stvaraju zamor kako voza?a tako i putnika. Na stražnjoj klupi zbog nisko položenog krova mogu se smjestiti maksimalno dvije osobe ne više od 1,8m. Po pitanju prtljažnog prostora novi Peugeot 508 u odnosu na konkurenciju zaostaje u prosjeku stotinjak litara, pa tako nudi 487l prostora, no s obzirom na sve prethodno navedeno ne gledamo na to kao manu.
Kakav je novi 508 u vožnji!? Vozi li se jednako dobro kao što i izgleda!? – DA! Magi?na dva slova potvrde.. novi 508 zaista pruža užitak u vožnji, i u sport modu ponaša se kao vlak na tra?nicama, dok s druge strane u komfort modu nudi udobnost prvoklasne limuzine.
Testni primjerak pokretan je 1.6 litrenim benzinskim agregatom vi?en ve? u RCZ modelu, no snaga mu je u odnosu na sportski nastrojen RCZ pove?ana za 25KS, a sve je naravno potpomognuto turbom. Živahan, ugla?en i ne tako rastrošan agregat osvaja na prvu.. novi 508 sa svojih 1.400kg s mjesta do 100 km/h ubrzava za nešto više od 7 sekundi, a osigurava maksimalnu brzinu od visokih 248 km/h.
S obzirom na navedene brojke za?u?uje ?injenica kako se potrošnja ?ak i u gradskim uvjetima rijetko penje do 10 litara odnosno u kombiniranom režimu sa težom nogom na papu?ici gasa automobil ovakvih dimenzija i snage troši nešto iznad 8,5 litara eurosupera. Sjajne brojke zahvaljuju?i malom obujmu motora ali i odli?noj osam stupanjskoj automatici koja brzine mijenja trenutno i bez trzaja, a osigurava maksimalnu elasti?nost motora u svim režimima vožnje.
Odli?no izolirana buka motora kao i šum vjetra pri ve?im brzinama iako vrata nemaju okvir jasno daju do znanja kako novi 508 cilja na sam vrh klase. Maksimalna udobnost u vožnji sa odli?nim benzinskim motorom svidjeti ?e se i onima nastrojenima na dizelaše. Kod naglih promjena smjera te kratkih brzih zavoja novi 508 bez pogovora slijedi sve naredbe voza?a te time nudi odli?an užitak u vožnji i za one sportski nastrojene voza?e.
Testni primjerak opremljen je najbogatijim GT paketom opreme, pa tako pored sve sile tehnologije aktivne i pasivne sigurnosti nudi i Night Vision paket koji svojim radarima i termalnom kamerom na instrument plo?i upozorava voza?a i projicira sliku ispred vozila i u otežanim uvjetima vožnje (no?, magla, kiša..) te tako brine o sigurnosti svih sudionika u prometu.
S obzirom na sve navedeno, kao i cijenu od 309.329,00kn koliko stoji testni primjerak jasno je kako ?e novi Peugeot 508 u svom pohodu na vrh klase pro?i odli?no! Palac gore za novu 508-icu!
TEHNI?KI PODACI – Peugeot 508 GT 1.6 PureTech Automatic
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 165 kW/225 KS pri 5500/min
Moment: 300 Nm pri 2500/min
Mjenja?: 8-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kota?e 2WD
Dimenzije: 4750 x 1404 x 1847 mm
Me?uosovinski razmak: 2793 mm
Masa: 1420kg
Prtljažnik: 487l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 235/40 R19
Ubrzanje: 7,3 s
Najve?a brzina: 248 km/h
Potrošnja: 7,5/4,6/5,6 l
Potrošnja na testu: 8,6 l
Cijena testiranog modela: 309.329 kn (41.520 eura)