Najmanji model bavarskog proizvo?a?a uživa velik ugled i na tržištu rabljenog pa se BMW Serije 1 smatra traženom robom.
Razloga tome je više… Visoka kvaliteta izrade itekako je vidljiva u svim elementima ovjesa, motora, prijenosa, upravlja?kog mehanizma, ali i u kompletnoj unutrašnjosti. Uz pravilno održavanje rije? je o automobilu koji i nakon nekoliko godina može izgledati kao nov.
Ponajbolji primjer tome je rabljeni BMW 118d Urban Line, kojeg nam je na test ustupio renomirani trgovac rabljenim motornim vozilima BoomCars. Nepune ?etiri godine star primjerak dosad je prevalio 145.000 kilometara. Upu?eni znaju da je to dobra preporuka za kupnju. Prvi razlog tome je što ovlašteni trgovac BoomCars daje jamstvo na prije?ene kilometre, drugi je to što prije?ena kilometraža u razmjerno kratkom vremenskom periodu govori u prilog tome da je automobil veliku ve?inu vijeka eksploatacije proveo na otvorenoj cesti i autocesti, a takvo korištenje znatno manje optere?uje sve vitalne sklopove od gradske vožnje, a tre?i i najvažniji je urednost održavanja. Naime, servisna knjižica ispunjena od strane ovlaštenog BMW servisa jamstvo je dobre kondicije.
Premda su brojni proizvo?a?i posegnuli za downsizingom, Bavarci su se tome usprotivili, barem kad su dizelaši u pitanju. Testni primjerak oznake 118d tako ispod haube donosi 2-litrenog 4-cilindraša, što ide u prilog dugovje?nosti, jer sa 150 KS i 320 Nm nije znatno mehani?ki i toplinski optere?en. Obzirom da isti 4-cilindraš obujma 1995 ccm u izvedbi 120d razvija 190 KS, a u izvedbi 125d ve? ozbiljnih 224 KS, jasno je kako je najslabija izvedba zapravo predimenzionirana, a to sve ide u prilog pouzdanosti, naravno uz pravilno održavanje. Nažalost, vlasnici BMW-a uglavnom su skloniji sportskoj vožnji što znatno optere?uje sve vitalne sklopove, a ako se usto automobil ne održava pravilno problemi ?e kad-tad isplivati na površinu. U slu?aju testiranog automobila, uredno ispunjeni servisna povijest jamstvo je kvalitete održavanja. Vlasnik nije štedio, nego je sve odra?ivao na vrijeme i to isklju?ivo u ovlaštenom servisu.
Automatski mjenja? dodatna je pogodnost. Osim pove?anja komfora on i pogoduje trajnosti motora. Ovisno u kojem se programu rada nalazi, BMW 118d s automatskim mjenja?em može pokazivati i kultiviranu i štedljivu stranu, ali i ponuditi performanse koje su se do prije desetak godina smatrale sportskim. Uz ubrzanje do stotke za 8,1 sekundi i najve?u brzinu od 212 km/h rijetko ?e tko poželjeti više. Stražnji pogon, nizak položaj sjedenja, raspored mase 50:50 i izvrsno izbalansirano podvozje naglašavaju sportski dojam. Volan je precizan, a ovjes je mogu?e prebaciti na sportske postavke. Nekoliko dinami?no povezanih zavoja otkriva da mu 144.000 kilometara uop?e nije ostavilo traga. Dojam ?vrsto?e i kompaktnosti ne narušavaju niti loše održavane ceste, a ko?nice u svakom trenutku ulijevaju povjerenje. Uz 320 Nm najve?eg okretnog momenta, koji vršnim iznosom nije impresivan, ali je dostupan ve? od 1500/min, pretjecanja su jednostavna, a niti brža vožnja ne?e oštetiti nov?anik, obzirom da ga se može lijepo voziti s prosjekom tek nešto ve?im od šest litara.
Paket opreme Urban Line s još mnoštvom elemenata s popisa dodatne opreme nudi sve bitno za sigurnost i komfor. Od najvažnijih stavaka valja istaknuti prednja i stražnja LED svjetlam ambijentalnu rasvjetu, navigaciju BMW Business, sustav regulacije brzine s funkcijom ko?enja… Uglavnom 2016. godine za tako opremljen novi primjerak u Hrvatskoj je bilo potrebno istresti okruglo 50.000 eura. Ve? letimi?an pogled u unutrašnjost brzo otkriva zašto se BMW smatra premium klasom. Naime, kompletan interijer, kao ni armatura, nemaju niti najmanje tragove trošenja.
Što se ti?e održavanja rabljeni BMW nije nužno potrebno davati u ruke ovlaštenom servisu, ali je iznimno bitno zaobilaziti zamjenske dijelove sumnjive kvalitete. Karakteristi?nih grešaka nema puno, a i ve?ina onih koje su se pojavile Bavarci su riješili opozivima. To je dodatan razlog kupnje modela nakon redizajna, jer su svi propusti nakon prve serije ispravljeni. No, i dalje su mogu?i problemi s EGR ventilom kao i senzorom radilice, koje je nemogu?e ne uo?iti obzirom da reduciraju snagu motora. Ostale poteško?e poput problema s elektri?nim oži?enjem motora i pumpom goriva, riješeni su tvorni?kim opozivima.
Uglavnom, uz redovito održavanje te korištenje originalnih dijelova rabljeni BMW 118d je izvrstan izbor. Primjerak poput testnog, kojeg nam je ustupio BoomCars, još ?e dugo gutati kilometre, a uz vrijednost na tržištu rabljenih od oko 17.000 eura name?e se i kao dobra prilika, jer se za uložen novac dobiva svega ?etiri godine star automobil, koji je kao novi koštao 50.000 eura.